Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 4,891 tot 4,905 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Flippo
    Donateur

Teckno, als je enkel de uitlaat veranderd zou je de sproeier maar met 1 of 2 maatjes moeten vergroten. Ik denk dat er met het vervangen van enkele onderdelen toch een pakking misschien niet helemaal lekker zit en valse lucht trekt. Spuit er voor de zekerheid eens wat remmenreiniger of deo rond de kop en luister of het toerental veranderd.

TiPa076
      Bijdrager

Goedemiddag,

Ik heb een Ciao snorbrommer en heb geen ervaring met sproeiers of motorische dingen.
        Heb al wel gelezen dat er waarschijnlijk een andere sproeier nodig zou zijn met de originele uitlaat te vervangen door gianelli citypower.

Maar nu zit ik met het volgende:

Welke sproeier zou ik nodig kunnen/moeten hebben

Mijn cilinder is gehoond, en zie op de bon staan Zuiger 38,4mm geen idee of dat dat ertoe doet maar hoop hierbij misschien een suggestie te krijgen welke richting ik op zou moeten..

Alvast bedankt..!

Mvg,

Paul

Het leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
        Donateur

Beste paul ik ben geen sproeier maten expert dus ik kan je niet helpen maar,
          de echte helden ook niet, als je niet weet welke maat carburateur je hebt.

is het 13/13, 12/12, 10/7, ectra….

Is verder alles standaard?

TiPa076
          Bijdrager

Ja standaard snor brommer is het, geen idee wat voor maat het is 😕

Ik heb net gekeken, en het lijkt een 12,7mm te zijn kan dat?

zevenenergie
            Donateur

Ja dat kan 12/7 mm is een standaard snormaat.
              Nu is het wachten op de sproeier experts.

TiPa076
              Bijdrager

Ik heb het uiteindelijk gewoon geprobeerd en hij lijkt me wel lekker te rijden heb er nog geen grote afstand mee gereden maar zonder aan de luchtschroef te hebben gedraaid of iets..

Zou dit na langere afstand problemen kunnen geven? Of gewoon eventjes aankijken wat ze doet..?

Mvg

Frankp
                Donateur

ik zou er wel een grotere sproeier in stoppen. Zeer waarschijnlijk loopt hij dan beter. Tevens zal de slijtage afnemen.

Als je er een sproeier 42 in doet zit je wel ongeveer goed.( je kan altijd even kijken met een sproeier 44 of 40 wat hij dan doet)

TiPa076
                  Bijdrager

kheb er inmiddels een 48 sproeier uitgehaald en een 42 in gedaan..
                    Nu dacht ik een grotere nodig te hebben, maar weet niet wat er orgineel in zit van maat sproeier aangezien er een 48 inzat..

Mvg,

Paul

el snorrro
                    Bijdrager

ik krijg mijn ReedValve niet goed afgestelt heel gevoellig blokje ,mijn setup is 80cc malleossie carters tuned op de cillinder ivano spruitstuk 19mm simonini calibrata , welke sproeier heb ik nodig en hoe hoog moet ik de naald zettenop 86liep ie mooi en later verzuipte hij ? wie kan me helpen

speedbuxy
                      Bijdrager

el snorrro :
                        ik krijg mijn ReedValve niet goed afgestelt heel gevoellig blokje ,mijn setup is 80cc malleossie carters tuned op de cillinder ivano spruitstuk 19mm simonini calibrata , welke sproeier heb ik nodig en hoe hoog moet ik de naald zettenop 86liep ie mooi en later verzuipte hij ? wie kan me helpen

Ik reed met een 46mm Euro, op een zij inlaat en Malossi filter met sproeier 82.
                        Dus 86 is denk ik wat aan de grote kant.

Jeroen1976
                        Bijdrager

hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen welke sproeier ik nodig heb voor mijn citta?
                          Links staat mijn set-up. Ik heb trouwens een std luchtfilter.

Alvast bedankt!

Anoniem

wellke sproeier kan ik het beste gebruiken heb nu een 62.
                            Mijn setup
                            60cc
                            13/13/carberateur
                            leovinci krul
                            vespa ciao

mvg

Wilk1985
                            Moderator

Aarontp :
                              wellke sproeier kan ik het beste gebruiken heb nu een 62.
                              Mijn setup
                              60cc
                              13/13/carberateur
                              leovinci krul
                              vespa ciao

mvg

Met Malossi filter is 62 best aardig om mee te beginnen, je zal waarschijnlijk wel wat lager uitkomen maar daar kom je alleen achter door meerdere sproeiers te proberen.

Als je met een std filter rijdt mag je wel wat kleiner beginnen.

Noetiepoerker26
                              Donateur

Ik had een sproeier 72 op linksstaande setup, maar dat stotterde nogal bij wat meer toeren. Toen dacht ik, laat ik er eens een 74 ingooien; dit gaf geen resultaat, het stotteren werd ook niet echt erger. Is een sproeier 70 niet wat mager voor een 46mm?

Luister en huiver op onderstaand filmpje.

Martino
                                Moderator

Dit klinkt niet als een sproeier probleem, maar meer naar een probleem met de ontsteking. De sproeier 72 zal goed zijn voor jou setup.

15 berichten aan het bekijken - 4,891 tot 4,905 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.