Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pleasure
    Bijdrager

ehm… als ik toch een grotere carb. erop zet, dan kan de sproeier toch zowiezo kleiner??

Nee, er gaat meer lucht door, dus moet er ook meer benzine doorgaan om in verhouding gelijk te blijven.

polini ciao
      Bijdrager

Mike :
        t loopt simpelweg niet lekker.. dus crossen zal je er dan ook wel niet mee kenne
        dat word allemaal tog aalleen leuk als het motertje lekker loopt?

dat inlaatje veile is egt makkie,, check de how to maar eens.

miss een middagje werk boeiend? beetje hobbyen tog

ja goed zal de how-to es ff checke en hope dat het wat simpel is.

en die andere gast PoliniCiao, ze zulle ons wel niet doormekaar hale horw want zoveel kom ik niet op het forum, en heb trouwens andere avatar en stuk minder posts. 😉

Rickvd
        Bijdrager

Klinkt misschien een beetje dom, maar waarom vragen mensen nog steeds welke sproeier ze nodig hebben?
          niemand kan dat toch voor jou brommer bepalen? En trouwens er staat bij de how-to sproeier veranderen wanneer je sproeier en goed is en wanneer niet. En het is gewoon proberen. Is niet kwaad bedoelt ofzo, maar probeer het misschien ook eens zelf op te lossen en zo duur zijn ze niet.

Gr

ArvidW
          Donateur

Mensen vragen dat omdat ze dan ongeveer weten welke maat ze nodig hebben. Als jij altijd met 50cc standaard rondrijd dan heb jij geen flouw benul hoe groot de spoeier in je malossie reed valve engine met malossie DEPS moet zijn…..

Daarvoor is dit topic, maar je hebt gelijk dat sommige mensen voor wel heel veel setup’s de sproeirermaat vragen. Precies kunnen we het je niet vertellen, maar meestal zit men er Max 2 maten naast, meestal geen:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Ge64
            Bijdrager

Wat moet er op die van mij? Ik had er eerst 46 in, nu 54, en merk geen verschil.

john.
              Bijdrager

ik heb een 43mm dbl cilinder nooit van gehoort maar hij zij dat hij moest lopen als de brandweer. dus maar gekocht heb een 13 13 met mallossi filter zit ook een andere kop bij wat voor sproeier moet ik hebben

remon
                Bijdrager

hey,

Ik heb een vespa-ciao-mix brom.
                  12/10 carb. Ik heb er een leovinci krul onder, toen ik bij de bromboer kwam zeiden ze neem sproeier 44 of 46, ik heb de grotere, 46 genomen, nu heb ik mijn oude standaart luchtfilter vervangen ( hij was echt aan vervanging toe) voor een malossi filter. Is die sproeier 46 wel goed of niet?

citta geel
                  Bijdrager

setup:

50 cc
                    12/10 @54 malossi powerfilter
                    standaart brommer carter
                    citypower
                    malossie voorvario
                    100 mm achter

nu ga ik er een 13/13 op zetten wat voor sproeier heb ik ongeveer nodig

citta geel
                    Bijdrager

iemand een idee

ArvidW
                      Donateur

Heb je je inlaat uitgeveild?

Nee?

13.13 op de plank laten liggen 😉
                        Mocht je het echt willen (nutteloos) dan zul je rond de 57 zitten

Home made engine dyno

hansieb
                        Moderator

Zal ietsje in trekkracht vooruit gaan maarja.. por der maar een 66 in incl powerfiltertje.

ArvidW
                          Donateur

hansieb :
                            Zal ietsje in trekkracht vooruit gaan maarja.. por der maar een 66 in incl powerfiltertje.

66 =) Ben je helemaal gek ofzo:P

Op een ongeveild snorcarter heb je echt maar 58 nodig hoor, met powerfilter, is het een bromcarter dan heb je 62-63 nodig vermoed ik

Home made engine dyno

Quest
                            Bijdrager

welke sproeier heb ik nodig ?

Jelle1989
                              Bijdrager

rond de 66-68

Lekkere Bekker
                                Bijdrager

Kheb een 80 poelie ,50 cctje , standaard carters ,13/13,malossi powerfilter en een leo krul op het moment heb ik een 53 sproeier erin en dat rijd niet verkeerd.Maar volgens mij moet ik eigenlijk een grotere erin stoppen of niet?Kheb namelijk nog een 58 liggen maar nog niet geprobeerd zou deze het beter doen?

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.