Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Bijdrager

ik denk 62 of mischien nog wel meer ik rij met mijn 60cc en speedengine met een simonini racing uitlaat met een 62 sproeier

veldman
      Bijdrager

Ik heb een sinds kort steeds vaker het probleem dat als ik op top rij hij ineens stopt met draaien
        (hij geeft geen kracht meer) :boos
        heb de carbarateur helemaal schoon gemaakt met de compresser alles door geblazen dus ik denk dat het aan de sproeier licht :con
        heb nu een sproeier 45
        met bromklok,
        50cc standaart ,
        standaart carter,
        poulie 95,
        city power uitlaat

welke sproeier raden jullie me aan?
        bvd tom

Mike
        Bijdrager

je hele brommer is dus gewoon standaart??

op die city power na? in een std ciao zit 43 meen ik.. en aangezien jij een city power heb moet die 45 haast wel goed zijn.. mijne reed ook dat ie nog helemaal std was met een 48.. reed ook lekker. ik denk dat het ergens anders aan ligt..

heb je geen warm loper gehad ofzo.. en anders zit er miss een vast naaier aan te komen… haal je cilinder er eens af.. en check je zuiger incl veren enzo.

Mike

Mike

veldman
          Bijdrager

heb wel nog groene trekveertjes en heb net even een paar km gereden en toen de bougie eraf gehaald die is wit – lichtbruin maar betekent dat dan automatisch dat ik een grotere sproeier nodig heb?
            en wat moet ik dan aan mn zuiger zien krassen? wat heb voor zover ik weet geen warmloper gehad wel vaker dus vaker dat ie me gewoon “afslaat” tijdens het rijden ik krijg dan een beetje zoemend geluid:?
            bvd tom

Mike
            Bijdrager

als dat je bougie kleur is. zal je idd ietsie groter moeten.. neem idd maar es die 48 waar ik het over had!

maar ik ben er zelf bijna wel zeker van dat dat niet je probleem oplost met dat “afslaan” ik denk dan eerder nog dat je een (lichte) kras hebt in je cilinder ofzo. dat je daarom op top compressie verliest. want dat is feitelijk dat gezoem waar je het over hebt,,

rij maar es een stukkie en douw dan je decompressie is is.. dan krijg je dat zelfde geluid. ik denk niet dat er iets mis is met je carters.

en mogt alles nou oke zijn.. check de stand van je Cp’s is als je die al hebt..

Mike

Mike

hc_mike
              Bijdrager

Setup:

Polini Speedengine
                80cc Malossi DEPS
                15mm carburateur.
                80 poelie
                Leo Vinci Handmade
                Stnd. gefreesde kruk

Ik heb nu een 86 sproeier erin, maar dit is met 13/13 carb. nu heb ik een 15mm en ik zou echt niet wete wat k t beste drin kan duwe.

pleasure
                Bijdrager

hc_mike :
                  Setup:

Polini Speedengine
                  80cc Malossi DEPS
                  15mm carburateur.
                  80 poelie
                  Leo Vinci Handmade
                  Stnd. gefreesde kruk

Ik heb nu een 86 sproeier erin, maar dit is met 13/13 carb. nu heb ik een 15mm en ik zou echt niet wete wat k t beste drin kan duwe.

Als de verhouding oppvervlak doorlaat carb en sproeier hetzelfde moeten zijn bij de 15mm, dan is het ongeveer sproeier 115.

polini ciao
                  Bijdrager

yo, welke sproeier maat ong voor:
                    – DR evo 70cc
                    – 12/10 carb
                    – proma circuit pijp
                    – malossi luchtfilter
                    – snorcarter
                    – std poulie (95 dus)

Ties
                    Bijdrager

heej poliniciao..
                      even paar dingetjes over je setup
                      1) ga voor een 13/13 carb…die 70cc heeft meer benzine nodig…!
                      2) die 95 poulie zal niet lekker gaan, ik vrees dat je op top DIKKE VETTE overtoeren krijgt!

dus zou toch een 13/13 aanschaffen, en een 80 poulie!
                      dan zou je ongeveer een 68-72 sproeier nodig hebben denk ik!

Jelle1989
                      Bijdrager

Ties :
                        heej poliniciao..
                        2) die 95 poulie zal niet lekker gaan, ik vrees dat je op top DIKKE VETTE overtoeren krijgt!

en ik wil hier ff op toevoegen dat je ook je carters eigelijk MOET uitveilen, anders loopt ie dalijk nog geen 60 met je snorcarter en dikke overtoeren door je 95 poeli,

dus, inlaat veilen, 13/13 aanschaffen, en een 80 poeli;)

polini ciao
                        Bijdrager

ey jo, thnx voor de reacties
                          wil wel voor de 13/13 carb gaan en de 80 poulie
                          maar dat uitveile zie ik nie sow zitte, het is eig owk maar gwoon een brommertje om wat mee te crosse en extreem korte afstanden te doen.

dus is dat eig wel echt nodig om me carters uit te veile? of zal ie owk gwoon redelijk rijde met die 13/13 en die 80 poulie? tis maar dat ie mooi optrekt en goed doortrekt.

Mike
                          Bijdrager

t loopt simpelweg niet lekker.. dus crossen zal je er dan ook wel niet mee kenne
                            dat word allemaal tog aalleen leuk als het motertje lekker loopt?

dat inlaatje veile is egt makkie,, check de how to maar eens.

miss een middagje werk boeiend? beetje hobbyen tog

Mike

hc_mike
                            Bijdrager

pleasure :

hc_mike :
                              Setup:

Polini Speedengine
                              80cc Malossi DEPS
                              15mm carburateur.
                              80 poelie
                              Leo Vinci Handmade
                              Stnd. gefreesde kruk

Als de verhouding oppvervlak doorlaat carb en sproeier hetzelfde moeten zijn bij de 15mm, dan is het ongeveer sproeier 115.

ehm… als ik toch een grotere carb. erop zet, dan kan de sproeier toch zowiezo kleiner??

PoliniCiao
                              Bijdrager

Ties :
                                heej poliniciao..

:pest Ik ben PoliniCiao ik heb niks tegen die nieuwe persoon of zo, maar dit is wel een beetje irritant. Hoop dat men het niet door elkaar gaat halen of iets dergelijks.

veldman
                                Bijdrager

Eey

Ik had laatst toch een probleempje en ik dacht dat het met de sproeier te maken had.
                                  Dat was het dus niet het lag aan het ontluchtingsgaatje ik had heb eens hars in de tankdop gedaan omdat ie kapot was.
                                  Daarna ben ik vergeten een ontluchtingsgaatje te maken:con
                                  Gisteren buurman gebeld (is automonteur) met hem nog eens naar mn carbarateur gekeken maar hij liet de benzinekraan open staan zonder dat er benzine uitkwam 😮 dus raadsel is opgelost. stom ik weet het maar weer iets geleerd:)

sorry voor offtopic maar wilde dit wel even vermelden

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.