Vespa-Ciao.NL
:: ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 4,306 tot 4,320 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

paulhermens

4 posten boven jou staat bijna dezelfde setup, 3 posten boven jou het antwoord.
      een city power en een gianelli original power verschillen niet zo heel veel.

56 / 60

heb er nu een 58 in,en hij loopt niet echt top :con hij start zelfs met dit weer zonder choke en lijkt wat
      moeizaam op gang te komen ( moet met het gas spelen om weg te komen ) maar eenmaal in beweging trekt hij wel
      lekker door, laat ik dan het gas los en draai weer open dan reageerd hij daar traag op, lijkt mij een te grote
      sproeier, of zit ik ernaast ? 😕

JeeTB
      Bijdrager

Cilinder : 38,4 dr
        Carters : brom origineel elektrisch
        Carb. : 13/13
        Uitlaat : city power
        Krukas : brom origineel
        Snelheid : –
        Brommer : Ciao

Ik heb er nu een 57 sproeier in. Maar dan loopt ie niet stationair, ook na alle mogelijkheden met afstellen met de stationair schroef. Hij rijdt wel super lekker, maar heeft net dat ene zetje nodig om over het ‘dooie punt’ te komen. Als je hem niet aan drukt blijft hij in de lage toeren en gaat hij uiteindelijk uit. Ook nadat je lekker hebt gereden, en je komt voor een stoplicht dan gaat hij uit. Dus ik moet hem heletijd op ong 15 km/h houden zodat hij niet uit valt en/of te voorkomen dat hij weer een zetje nodig heeft om op snelheid te komen

Nu denk ik dat ik een te grote sproeier heb? want als ik het filter uit de luchtfilter haal dan start hij sneller en hoef ik hem minder hard aan te drukken om over het ‘dooie punt’ te komen.

Dus welke sproeier? 52/54 of is er iets anders wat ik aan moet passen?

Alvast bedankt,

DinoH
        Donateur

Ga maar ietsje lager ja

Indowess
          Bijdrager

Cilinder : 43 Creco
            Carters : Brom belg elektrisch
            Carb. : 12/12 @ Malossi
            Uitlaat : Gianelli original power
            Krukas : Brom origineel
            Brommer : Citta
            Koppeling : Groene veren
            Poelie : 70

Iemand idee ? Met sproeier 66 @ 13/13 en poelie 70 had ik na tijdje ( nog geen minuut een warmloper .. )

paulhermens

JeeTB :
              Cilinder : 38,4 dr
              Carters : brom origineel elektrisch
              Carb. : 13/13
              Uitlaat : city power
              Krukas : brom origineel
              Snelheid : –
              Brommer : Ciao

Ik heb er nu een 57 sproeier in. Maar dan loopt ie niet stationair, ook na alle mogelijkheden met afstellen met de stationair schroef. Hij rijdt wel super lekker, maar heeft net dat ene zetje nodig om over het ‘dooie punt’ te komen. Als je hem niet aan drukt blijft hij in de lage toeren en gaat hij uiteindelijk uit. Ook nadat je lekker hebt gereden, en je komt voor een stoplicht dan gaat hij uit. Dus ik moet hem heletijd op ong 15 km/h houden zodat hij niet uit valt en/of te voorkomen dat hij weer een zetje nodig heeft om op snelheid te komen

Nu denk ik dat ik een te grote sproeier heb? want als ik het filter uit de luchtfilter haal dan start hij sneller en hoef ik hem minder hard aan te drukken om over het ‘dooie punt’ te komen.

Dus welke sproeier? 52/54 of is er iets anders wat ik aan moet passen?

Alvast bedankt,

Ik heb met bijna dezelfde setup, nu sproeier 66.
              Ik ben begonnen met 58 en dat kwam erg haperend en moeizaam op gang, dacht ook dat hij te groot was dus 56, 54 bijde k.
              dus toen 60, 62, 64 en dat ging de goede kant op, goede trek en 42 Kmh top.
              Toen 66 erin, gaf geen verschil, maar liever een tikje te groot omdat ik mijn cilinder nog moet inrijden.
              Vind 66 erg groot voor deze setup, maar mijn dr doet het er goed op.
              Is overigeens niks gevijld, uitgeboord of wat dan ook.

Dubracer
              Bijdrager

dat is idd groot die sproeier is normaal goed of zelfs te groot voor een dr evo met jou setup maargoed als het zo lekker loopt lopenlaten:P

paulhermens

heb nu 66 met 13/13 ,maar die carb. is dood (vlotterbak schroeven dol), welke sproeier zou dat worden bij een 12/10 ?
                  gewoon dezelfde of kleiner ?

Dubracer
                  Bijdrager

toch wel een paar maatjes kleiner zeker, mocht je nog een 13er zoeken kun je me pmen heb er nog liggen

Indowess
                    Bijdrager

Cilinder; 46mm Polini
                      Krukas; Bromkruk
                      Carter; Elec Speedengine
                      Carb.; 13/13 @ 74 ??
                      Luchtfilter; Malossi 1 zeefje
                      Uitlaat; Gianelli original power
                      Koppeling; Groene trekveren
                      Poelie; 70
                      Banden; 16 ”

B7HS naar B8HS ?
                      Sproeier 74 naar sproeier 70 ? of andere?

alvast bedankt.

Crullie
                      Donateur

@ Indowess :
                        Die van mij loopt met 72 het mooist.
                        B7HS is al goed maar loopt ook prima met een B8HS.
                        <--- zie setup.

TICKLING BARN

Indowess
                        Bijdrager

Oke, met wat voor uitlaat rij je? Ik heb het gevoel dat ik voor gianelli originalpower niet te groot hoeft tegen over een expansie ..

Crullie
                          Donateur

Leo Vinci Siluro rijd ik mee, voor jou Gianelli original is 66 of 68 waarschijnlijk beter.

TICKLING BARN

Indowess
                            Bijdrager

Is 66 dan niet net te krap ? Ik probeer 72 en 70 wel.
                              Maar in iedergeval bedankt !

Javad
                              Donateur

Ik rij nu met 43 malossi op een Reedvalve met 21mm carb. en Proma CC.
                                Ik wil er even een Citypower onder leggen, wat voor sproeier heb ik dan nodig? ik heb er nu 82 in.

Iets rond de 72 ofzo?

EDIT:

Laat maar, ik vogel het zelf wel uit. Mensen die verstand hebben van mijn setupje kijken toch nooit in dit topic.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

Died_W
                                Bijdrager

Welke sproeier moet ik hebben als ik een helemaal standaard snor vespa si heb met een citypower uitlaat? (http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/motordelen/uitlaten/uitlaat-vespa-si-citypower.html)

En welke sproeier zit er normaal standaard in een snor si?

15 berichten aan het bekijken - 4,306 tot 4,320 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.