‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,816 tot 1,830 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Guus
    Bijdrager

Ik ga een grotere poelie nemen 84–> 94 en een nieuwe uitlaat standaard–> citypower. Hoeveel maatjes groter moet ik nu nemen? Ik wil de sproeiers meteen meebestellen. Ik zag trouwens ook dikke en dunne sproeiers, welke heb ik nodig met mijn ciao?

pirminSI
      Bijdrager

dellorto klein neem ik aan, 5mm

victwaar
        Bijdrager

Welke sproeier heb ik nodig met de volgende setup:

Standaard 50cc cilinder
          Klein carter van kickblok+slakkenhuis
          Groot carter van snorblok, standaard inlaat (kleinere inlaat dan bromblokken)
          Kickblok krukas
          Dellorto 13/13 carburateur
          Malossi powerfilter
          City power uitlaat

sincitta
          Bijdrager

70 dr evo uitlaatpoort vergroot
            kruk aangepast
            proma cc
            carters aangepast
            dit icm met zij-inlaat simo en dan wil ik graag weten hoe groot met 16mm carb, 19mm carb, 21mm carb?

Mike
            Bijdrager

16 mm denk ik 70 tot 76 19mm 76 tot 82 en 21mm ook miss iets van net boven de 80 je zult het moetten proberen

Mike

victwaar
              Bijdrager

Mijn bougie is na een stukje rijden koffiebruin, maar wel dof. De bougie is bij het punt waar het ‘stangetje’ (wat tot over de helft over het ontstekingspunt heen buigt) vast zit donkerbruin en op het puntje waar de ontsteking plaatsvindt koffiebruin/lichtbruin (met in mijn ogen iets wittigs erin).
                Wat betekend dit nu, grotere sproeier of is dit zo goed?

Heb trouwens een 50cc cilinder
                kickcarters
                kickkrukas
                12/12 carburateur
                Standaard luchtfilter
                City Power uitlaar

bobbie88
                Bijdrager

M’n ciao was ruim 2 weken geleden gejat, ik heb nu weer een andere gekocht maar moet hem nog ff afstellen. Aangezien ik er een tijdje ”uit” ben geweest weet ik niet meer precies hoe dat zit met afstellen. Eerst even mijn Setup:

50cc snor blok (met koperen bus in de inlaat!)
                  10/12 carb. met (nu) sproeier 38
                  Alles standaard verder voor eeb ciao snorfiets
                  Poelie 80mm

Ik kreeg mijn ciao met een 12/7 carb erop, met daarin een sproeier 50(!) de ciao liep wel, maar stotterde heel erg! Vervolgens heb ik die sproeier vervangen voor een sproeier 42, met deze sproeier sloeg de motor af als ik gas gaf, maar hij liep wel gewoon stationair.

Toen heb ik die 12/7 carb eraf gehaald, en er een 12/10 carb op gezet. In deze carb zat ook eeen sproeier 42, en weer had ik hetzelfde als hierboven (opzich logisch natuurlijk) toen ik bij het optrekken mijn hand op de luchtfilter hield trok hij ineens wel goed op, oftewel, hij krijgt te veel lucht! Maar nu weet ik dus niet meer of ik dan juist een grotere of een kleinre sproeier moet nemen?
                  Gelijk nog een vraag: als ik er nu een brom-uitlaat onder zet, zal ik dan een (veel) hogere top hebben?

Frenklin
                  Bijdrager

hey mn citta wil nie meer starten dus ik dacht laat ik hier een vrage welke spoeier jullie me aanraden.

Setup is zoals hiernaast.
                    Met een std vario reed ie goed met een 62 nu start ie daarmee niet meer. 64 en 65 ook geprobeerd maar hij valt uit als ik gas geef!

alvast bedankt 🙂

Guus
                    Bijdrager

Hoi,
                      Ik heb een std. snorciao die rond de 30 ging. Nou heb ik laatst een citypower eronder gegooit en sproeier 4 maatjes groter gedaan. Hij rijdt wel goed maar geen km. harder. De bougie is gewoon koffiebruin, dus de sproeiermaat zal denk ik wel goed zijn. Hebben jullie een idee waarom die niet harder gaat?
                      Groeten,
                      Guus

TvA Tuning
                      Bijdrager

@ Guus denk ook niet dat hij veel harder moet gaan als 30 😛 aangezien het een snor is en je inlaat ws begrensd is als je ff how to inlaat uitvijlen leest en een 13/13 carb erop gooid zal ie al harder lopen;)

Guus
                        Bijdrager

Is het niet makkelijker gelijk een 50 cc te kopen aangezien ik niet heel handig ben met vijlen enz. Hoe hard zal die dan gaan met 50 cc 13/13 carb en 95 poelie? Dus zonder iets te vijlen.
                          edit: Ik heb nog ff gelezen op het forum en zag al dat 13/13 carb geen zin heeft zonder te vijlen. Ook zag ik ergens staan dat alle snors ook 50 cc hebben, maar bij mij staat er toch echt 25 cc op. Wat is het nou?:?

megatinus
                          Bijdrager

hee welke sproeier heb ik nodig bij deze setup.

50cc athena onbewerkt
                            elec carter 12mm geboord en fabrieks gevielt/gefreest
                            top racing krukas
                            13/13 @ 62
                            malo powerfilter met zwart sponsje
                            citypower / proma cc
                            en heb nu nog std trekveren zou dat het probleem zijn dat ie ontzettend
                            moeilijk op gang komt?

alvast bedankt

superindo
                            Bijdrager

misschien inlaat te ver naar links of rechts uitgevijlt?

Edjuh
                              Bijdrager

Het niet op gang komen wordt veroorzaakt door de combinatie gevijlde inlaat en top racing krukas, die geven samen een te lang openstaande inlaat, waardoor je power bovenin hebt maar onderin niks.

Ik zou een std. krukas pakken, die breekt ook nog eens niet.

megatinus
                                Bijdrager

aha maar nou weet ik nog steeds niet in welke buurt ik moet gaan citta kwa sproeier 😛

15 berichten aan het bekijken - 1,816 tot 1,830 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.