Vespa-Ciao.NL
:: Welke sproeier 16/16

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier 16/16

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Roy
    Topic starter

Mogguh,

Had nog een spruitstukje liggen voor mn speed engine carter dus hebbik maar een 16/16 gehaald en die erop gedaan, echter start ie nu niet meer,

Welke sproeier heb ik nodig? Setup is als volgt:
      Speed engine carter
      DR evo 65cc (+ malossi 43mm kop)
      Mazuchelli krukas
      16/16 sha
      Polini country

Huidige sproeier is 74, heb echter geen richtlijn meer voor wat aanvaardbaar is

You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.

Wim
      Bijdrager

Kijk maar eens in de database

Welke sproeier heb ik nodig?

Zal wel richting de 80 gaan.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
        Donateur

74 is toch wel aardig in de richting als ik naar het sproeier topic kijk.

Omdat je je blok eruit gehaald hebt (neem ik aan) zou ik toch ook even je vonk controleren.

Controleer ook even of je geen valse lucht trekt want de pasvorm van spruitstukjes voor een sha  carburateur en speed engines zijn niet optimaal. En je komt vaak met je luchtfilter niet uit en als hij daar valse lucht trekt dan klopt Wim zijn voorspelling ook.

Roy
          Topic starter

Vonk en compressie is prima, dush het heeft met brandstof te maken. Heb wat materiaal weggehaald van mn carter zodat ie verder op het spruitstuk gaat, hoe kan ik valse lucht checken zonder dat mn blok loopt? Ben gewend om mn blok te starten en deo te gebruiken, maarja nu doet t ie t niet om mee te beginnen 🙂

zevenenergie
            Donateur

Goeie vraag. Ik weet wel een manier maar die is heel omslachtig. Misschien is het handiger je opening van je carburateur dicht te maken zodat het mengsel rijker wordt.  En als hij dan wel start de deotest doen.

Roy
              Topic starter

T ging zoals verwacht om valse lucht, ik heb zonder te starten gewoon nog meer materiaal weggehaald bij mn carter, verder erop gezet, en starten lopen, rijdt prima 😉

zevenenergie
                Donateur

Ahhh leuk om te horen.

Je kan dingen uitzoeken en dan doen, maar je kan ook dingen doen en dan uitzoeken wat je gedaan hebt.
                  Zeg ik altijd. 😉

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.