Vespa-Ciao.NL
:: Welke snelheid zou ik moeten halen?

Home Forums Techniek Afstellen Welke snelheid zou ik moeten halen?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Menke0908
    Topic starter

Hallo,

We zijn weer dik 6 weken verder ongeveer.
      Nu zit ik met het volgende, ik heb de brommer inmiddels bijna perfect alles werkt en doet het geweldig. Alleen bij het wegrijden zit ik met een probleem, wanneer ik gas geef bij wegrijden valt hij bijna helemaal stil maar hoor ik hem nog net. Met andere woorden hij valt dus soort van uit, maar wanneer ik dit gas direct los laat na het horen komt hij weer helemaal terug. Wanneer ik dan gas half geef en dan mee step kom ik mooi op snelheid en loopt hij perfect. Wanneer ik dan na werk terug rijd heb ik uiteraard precies hetzelfde bij wegrijden maar als ik dan bij het stoplicht kom en daarna wegrijd is er niks aan de hand.
      Maar als ik dan in de avond weer opnieuw ga rijden heb ik weer hetzelfde. Uiteraard als ik na een aantal meter op snelheid ben trekt hij als een gek en loopt hij mooi door tot 40 gps

Ik ben al van sproeier 52 na 54 gegaan maar hierdoor gaat hij weer pruttelen en kom ik bijna niet op snelheid. 52 lijkt me daarom geschikt. Ik heb trouwens ook een gat van het luchtfilter afgeplakt omdat ik dit al las, maar dit verbeterde het maar een klein beetje tot nauwelijks merkbaar.

Iemand nog raad wat te doen of waar het door komt?

Setup
      Bromblok/ Snorblok? Geen idee? Wel electrisch
      Inlaat 11mm
      13/13 carb dellorto met bromfilter
      sproeier 52 dellorto 5mm
      snorklok
      50cc cill merk en type onbekend

SuperSi
      Bijdrager

Sproeier maatje kleiner? Ff kijken of het dipje dan weg is

Menke0908
        Topic starter

Hij doet nog steeds het bijna uitvallen tot helemaal uitvallen na het gasgeven. Wanneer ik half gas geef en mee step kom ik wel op snelheid dus mogelijk zit het kraantje verstopt dat hij aan het begin weinig toevoer krijgt en erna meer?

Shark
          Donateur

Doet dat bijna uitvallen zich alleen voor bij een koude motor? M.a.w. is het stoplichtmoment met een warme motor?

Heb je gekeken of er geen sprake kan zijn van valse lucht? Valse lucht gaat meestal maar om een heeel klein spleetje ergens, wat soms bij warmer worden van de motor kan verminderen.

Vuile carburateur?

Menke0908
            Topic starter

Hoi Shark,

Ik heb met een deo bus boven en onder het blok gespoten en geen verschil te horen.
              Carburateur is er recent nog af geweest en sproeier te vervangen is is nog netjes schoon, heeft afgelopen zomer nog helemaal uit elkaar gelegen in azijn.

Wanneer hij warm is rijd hij zo overal weg, het is inderdaad alleen bij een koude motor. Maar hij start wel binnen een aantal meter, dus lijkt me geen elektronisch probleem.

Shark
              Donateur

Ik heb geen ervaring met klachten bij een koude motor anders dan een niet-werkende choke.
                Ik mag aannemen dat je weet dat de brommer een choke heeft 🙂

Als je een filmpje kan maken kunnen we misschien horen waar het aan ligt?
                Heb je misschien oude benzine of verkeerd gemixt?

Menke0908
                Topic starter

Benzine is een kan van 10L dus niet super oud, en tank regelematig klein beetje bij. Ik gebruik de chocke nooit maar daan ook nooit omdat de veer slecht is waardoor hij niet terug schiet, wat betekent dat ik de kap er af moet doen en dan chocke terug zetten en dan kap er op en dit rijdend want anders heeft het geen zin bij wegrijden.

Zal dit eens een tijdje proberen en of het hier aan ligt, ik laat van me horen, dan vervang ik de veer een keer en dan is het opgelost, als iemand ander ingeving heeft hoor ik het wel

Menke0908
                  Topic starter

Hallo, heb een paar dagen gereden met chocke er op vanaf het begin en dan handmatig terug zetten. Maar hij doet het maar af en toe, ik heb het idee dat de chocke het nog alleen maar erger maakt. Bij volgas maar ook bij halfgas valt hij bijna uit totdat ik gas weer los laat. Wanneer ik half gas geef en mee step kom ik met moeite weg, iemand enig idee waar dit aan ligt of wat ik moet vervangen?

zevenenergie
                    Donateur

Het is je keerring. Die zit los.
                      Vandaar die vage wisselende klachten want de ene keer zit tie er in en de andere keer niet. 😎

Heb ik ook wel eens gehad, werd ik helemaal mesjokke, van want ik kon het maar niet vinden.
                      Ik ging zelfs onder mijn bed kijken of daar misschien de oorzaak lag.
                      Het gaat inmiddels wel weer wat beter, maar het houd nog niet over. 😉

Menke0908
                      Topic starter

😂😂😂, alle gekkigheid op een stokje bedankt voor je antwoord. Kan ik deze zelf vervangen of beter door mijn neef laten doen die zowat alle vespa’s en citta onder handen heeft gehad? Weet dat je hem volgens mij niet te diep mag doen en niet te ver na buiten maar hoe weet ik dat hij precies goed zit? En beste dan alles reviseren of alleen keeringen en pakking?

zevenenergie
                        Donateur

Alleen de keerring is genoeg.Daar hoeft je blok niet voor uit elkaar. Als je zelf je blok eruit kan krijgen en je vliegwiel eraf kan halen, dan heb je het ergste al achter de rug. De keerring gewoon tegen het lager aanduwen, dan zit hij goed.

Ik had de nieuwe keerring extra vast gezet met 2 seconden lijm. Maar het duurde ruim een minuut voordat hij vast zat. Dus het kan wel eens anders lopen dan je denkt.

Ik heb hier een tegeltje in de gang hangen waar op staat.
                          Nooit tot morgen uitstellen wat je vandaag door een ander kan laten doen 😎

Succes.

Menke0908
                          Topic starter

Ik ga het denk ik toch zelf proberen en als het fout gaat of ik het niet zeker weet ga ik wel hulp vragen, bedankt voor de hulp

Menke0908
                            Topic starter

Hallo,

Vanmiddag dus aan de slag gegaan alles goed verlopen tot aan het vliegwieg, geen idee hoe ik deze er af moest krijgen. How to gekeken maar toch niet aangedurft om hem er af te tikken, neef opgebeld voor vliegwieltrekker en hebben het uiteindelijk samen gedaan. Krukaskeering ziet er goed uit, niet te diep en niet scheef of half erin of iets. Blijft dus vreemd, mijn neef vindt het vooral verdacht dat wanneer hij warm is hij deze problemen niet heeft. Ik rijd dan zo overal weg, het is echt alleen bij koude motor. Mijn neef is toen weer gegaan.
                              Daarna zelf de koppeling gemonteerd alles gefilmd bij demonteren, voor volgende keer en montage. Ook goed gekeken naar opstaande rand van de koppelingsring of wat de benamer er van is🤣. Maar nu maakt hij dus een piepend geluid maar ik denk dat dit aan de achoentjes of iets ligt maar dat is nogal vreemd omdat ze nooit dit geluid hebben gemaakt.
                              Filmpje:https://youtu.be/7vJLl_kGbr4
                              Ik heb de opstaande rand gemonteerd als: 2DDDD6C5-D16F-4D47-B930-345D1F14E3CC
                              De grote schijf heb ik gemonteerd tegen het vliegwiel aan en het randje in de koppeling

Menke0908
                              Topic starter

Ik zit dus nog met 2 problemen, het wegrijden bij koude motor en dan bijna uitvallen tenzij ik gas los laat. En een koppeling die een takken herrie maakt.

Shark
                                Donateur

Het is een brommer met elektronische ontsteking?
                                  Misschien slechte massa?

Maar ik gok toch op iets met het brandstofmengsel / afstelling.
                                  De choke blijft hangen toch zei je? Die kun je afstellen hoor. Er zit een veer in het mechnisme. Kijk even of die goed zit. Zo ja, even spelen met de schroef die de chokeschuif vasthoudt, misschien ietsje losser draaien, of even het mechanisme vrijmaken met wat olie?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.