Vespa-Ciao.NL
:: Welke smeerverhouding?

Home Forums Techniek Opvoeren Welke smeerverhouding?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

michielss50
    Topic starter

heb nu een 43mm malossi, 13mm carb, powerfilter,sproeier 71, ngk 8, sito uitlaat, originele vario.
      geen snelle setup, wel een dure 😕
      nu werd mij aangeraden 1:30 te mengen, dat doe ik nu ongeveer (300ml op 10 liter)
      de brommer rijdt niet hard en maakt naar mijn idee niet veel toeren, midden bougie is goed, mooi bruin, rand is zwart.
      meng ik goed of te rijk?

Docs
      Donateur

smering is 1:50 😉 en je sproeier is ook wel vrij groot, als je daardwerkelijk een standaard carter hebt.

michielss50
        Topic starter

Haatte dan niet snel stuk, omdat het een grote en in theorie snelle cilinder is?
          Beetje duur gekocht €125, dus moet wel een poos meegaan vindt ik

steve
          Bijdrager

Nee hoor kan die wel hebben maar ik zou je sproeier maat wel verklijnen hoor dan loopt die nog beter denk ik

lightlord
            Donateur

Ik gooi 200ml op 10liter 1:50 dus ..sproeier 63 loopt als een tierelier..71 vind ik ook wat aan de grote kant 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
              Lightlord's Dizzy/Gypsi

michielss50
              Topic starter

kleinere sproeiermaat gaf een witte bougie… liep wel beter, dat wel. vandaar de grote sproeiermaat op een relatief standaard setup

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.