Vespa-Ciao.NL
:: welke setup voor 160 euro?

Home Forums Techniek Opvoeren welke setup voor 160 euro?

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

angel
    Topic starter

oké ik denk er dus aan om beetje per beetje een serieuze engine op te bouwen dankzij de how to ‘opvoeren voor beginners’ en julie post, super bedankt daarvoor! :thumb Heb er zin in!

Setup die ik nu in gedachten heb:

– 43mm cilinder
      – uitgevijlde inlaat (eventueel met een revisie vh blok)
      – 13/13 carb
      – snellere uitlaat
      – natuurlijke andere sproeier en nog wat afstelwerk
      – bromklok???

Ik denk dat dit toch het beste is na het aandachtig lezen van de how to en posts. Maar nu heb ik eigenlijk een raar vraagje: zou ik iemand zijn msn mogen hebben om wat meer uitleg te kunnen vragen 😕

Wouz-LwB
      Donateur

Pm me maar ff voor msn!

Loek
        Bijdrager

Owja, sproeiers vallen ook altijd tegen… Moet je er altijd wel 3 van halen. Dan nog nieuwe bougie enzo..
          Kleine kosten stapelen zich makkelijk op.
          Geveilde carters zijn er genoeg 2e hands en 43mm DR’s ook.

TimoO_
          Donateur

heb je eigelijk wel een beetje de juiste gereedschappen en ervaring voor het boren en tunen van de inlaat. want het spuitstukje wilt nog wel eens afbreken of je kan ook verkeerd vijlen.

angel
            Topic starter

met dank aan wouz-lwb ook gevonden hoe je het blok demonteert 😀 Dus ik zie of ik ergens nog een bromklok kan bemachtigen en een 43mm cilinder en inlaatje vijlen (is da echt nodig want ben bang iets kapot te maken…

hansieb
              Moderator

Of je laat het doen ? stuur je carters op naar barry laat ze kottere en vraag of die je inlaat boort voor een leuke prijs ofzo?

Jelle
                Moderator

als ik jou was zou ik het gewoon zelf proberen te doen gewoon heel voorzichtig en alles volgens de how to, ook zou ik een Nieuwe 43mm DR evo kopen en een nieuwe citypower.
                  en natuurlijk een 13/13 en een 2e hands bromklok in je achterwiel.

dan valt het ook niet op dat je opgevoerd rijdt.

TimoO_
                  Donateur

inderdaad, als je het voorzichtig doet moet het lukken. je kan altijd foto’s maken/vragen, in dit topic zetten en vragen hoe ver je nog kan gaan en of het tot zover al goed gedaan is.

in ieder geval, rustig boren en netjes vijlen. ook een slangklemmetje om je inlaat heen doen.

ArvidW
                    Donateur

hansieb :
                      Of je laat het doen ? stuur je carters op naar barry laat ze kottere en vraag of die je inlaat boort voor een leuke prijs ofzo?

Waarom zou je je carters gaan kotteren als je toch een 43mm cilinder koopt, leuk je carterdruk verlagen:con

Gewoon zelf doen, boor hem anders op naar 12mm en frees hem dan op naar 13mm met een dremel. Stukke veiliger en geeft zelfde resultaat 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

hansieb
                      Moderator

Dan ken er een leuke 46mm op :D!

Neusbeer
                        Bijdrager

Herr FlicK :
                          http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3057 – 13/13 Spaco – 20 euro

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8188 – Inlaat veilen en blok reviseren – 12 euro
                          http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3069 – revisie setje voor hierboven

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3075 – 70DR evo – 60 euro (snel weer leverbaar)

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3222 – Malossi circuit – 75 euro

Dit maakt het allemaal heel leuk, zal hartstikke goed optrekken en een snelheid van zo’n 70 of iets meer krijgen.

Het probleem is dat je hier op 165 euro zit excl verzenden, dus er wel wat overheen.
                          Of je moet een uitlaatje 2dehands kopen

Hoop dat je er wat aan hebt :thumb

Is dit ook wat voor op een brommer, dus niet een snor?

Paultje!

op een brommer of een snor..het maakt niet uit zolang het maar een vespa/gilera citta is

Neusbeer
                            Bijdrager

ok, bedankt

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.