Vespa-Ciao.NL
:: Welke setup nemen?

Home Forums Techniek Opvoeren Welke setup nemen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

machorider
    Topic starter

ik wil graag een leuk setupje in elkaar zetten. Er zijn al enkele ideeën, maar ik wil jullie advies!
      De setup die ik wil moet gewoon goed lopen en lang, niet dat je al direct weer moet sleutelen, ok afstellen maar verder. Ik wil best wel eens zuigertje of zuigerveren vervangen maar verder niet zoveel en mag best wel wat zuipen is voor korte afstanden. Ik weet nog niet zoveel af van wat je allemaal bij een speedengine krijgt, moet je er bijvoorbeeld nog een carburateur bij kopen of past de 13/13 erop. Kan ik er een originele krukas in zetten met zwaardere lagers of niet, moet ik een speedengine kopen of kan ik gewoon het originele blok gebruiken bijvoorbeeld bij de athena.

IK HEB EEN ELEKTRISCH ONTSTEKING!
      Polini evo 60 of 70 cc
      Polini evo speedengine
      Welke carburateur moet je er bij kopen bij speedengine hé? 13/13 of een speciale
      gewoon koppeling met poelie, maar welke poelie en trekveertjes in koppeling?
      Welke uitlaat, proma en handmade heb ik, maar is het beter een polini of ninja te pakken?

Welke krukas originele of andere aanrader? welke lagers>

pinasco 42 mm alu
      Polini evo speedengine, past athena hierop en loopt dit lekker en heeft het zin?
      Welke carburateur, moet je er bij kopen bij speedengine hé? of past 13/13 erop
      gewoon koppeling met poelie, maar welke poelie en trekveertjes in koppeling?
      Welke uitlaat, proma en handmade heb ik, maar is het beter een polini of ninja te pakken?

Welke krukas originele of andere aanrader? welke lagers>

OF een andere setup, ik wil geen vario of iemand zou me een compleet setje moeten aandbieden met ook een leuk blok met wel elektrische ontsteking. Ik heb een voorkeur voor de pinasco, weet dat die lekker loopt en heel lang mee gaat. Maar als jullie tips hebben of andere ideeën dan hoor ik het wel. Ik wil geen 80 cc!

Zijn er sites waarop ik dit het beste kan bestellen, wil speedengine nieuw bestellen en als het moet een nieuwe krukas, als originele niet gaat en evo cilinder ook

Edjuh
      Bijdrager

Hmmm ok ik ga een poging wagen:)

-Bij een speedengine zit geen carb, er kan gewoon een 13-13 op(niet groter).
        Er kan een gewone krukas in, maar voor meer snelheid kan je beter een krukas frezen of een racekrukas kopen(neemt meer mengsel mee).

-Zwaardere lagers hoeft niet, gewoon c3 is prima(standaard zit bij een revisiesetje 1 c3 lager en de ander ‘gewoon’, dat is ook prima volgens mij).

-Een polini cilinder past natuurlijk beter bij de speedengine omdat de poorten overeen komen, maar een athena(=43mm!!) zal ook prima gaan(vraag Fredzzz).

-Proma en HM zijn prima uitlaten voor alle setups volgens mij.

Polini evo speedengine

Bedoel je de evo engine? Daar zit standaard een 19mm carb bij, en je kan er het beste een 80cc op gooien(hoewel een 43mm ook wel leuk zal rijden).

-Poulie 80 is altijd goed, maar als je misschien wat power over hebt en meer snelheid wil kan je ook 70 nemen.

-Trekveertjes, je kan polini blauw nemen.

Voor webshops kijk onderaan deze pagina daar staan er een aantal, jmpb is een goeie, ze hebben de athena en de 42mm polini alu en natuurlijk de speedengine.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.