- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2010 om 09:31 #212446
Anoniembeste mensen,
Ik ga zo even me standaard blokje eronder gooien + simonini racing en vario:
Ik ga rijden met de standaard drukveer en 90 mm schijven + malossi multivar (1:10,5 vertanding)
weten jullie misschien de maat rolletjes waarin ik het moet zoeken?
dus bv: tussen 6/7 gram of tussen 7/8 gram.
Ik zou het zelf niet weten omdat ik altijd met een 70 cc + gele drukveer heb gereden:?
Dankjewel voor de hulp;)
23 april 2010 om 09:44 #213796Ik rij zelf met 6,5 gram, 90MM schijven & standaard druk & trekveren en een gianelli citypower.
Mischien een indicatie dat jij wat lager moet gaan zitten met je gewichtjes dan mij? ( tenzij je gele drukveer gaat rijden ).
als je met standaard drukveer gaat rijden, tussen de 4,8 en 5,8 grams.
als je met gele drukveer gaat rijden tussen de 7 en 8 grams.23 april 2010 om 10:26 #216326Jij rijdt wel met erg lichte rollen aangezien gezien je een citypower hebt niek1992.
Simo racing op 50cc loopt sowiezo al niet zo lekker, het is meer een 70/80 cc pijp.
Mocht je het toch doen dan zou ik voor 6,5 gram gaan rijden (je moet iets met die hoogtoerige pijp)
Gele drukveer op 50cc moet je sowiezo achterwege laten, je zou wel een zilveren polini kunnen monteren.Succes
23 april 2010 om 10:31 #216327Ik vind hem beter optrekken & doorgaan als met zwaardere rollen ( heb polini rollensetje ). Dit is dan ook mijn mening, en hij klinkt ook zo het best ( geen dip enz. )
23 april 2010 om 10:48 #216328
AnoniemLijkt mij inderdaad ook wel heel licht.
ik zat zelf te denken aan rollen van 7 gram.
Ik heb eerst altijd met simo racing gereden met 100 mm schijven. (maa ben vergeten met hoeveel gram rolletjes)
aangezien het een hoogtoerige knalpot is reed het heel erg fijn: vooral met gele trekveertjes van malossi.
Hij trok hem gelijk goed door naar de 50.
ik ga het zo eens uitvogelen;)
bedankt he
23 april 2010 om 11:02 #216329Ik heb even een filmpje gemaakt, hoe mijnes optrekt. het kan best dat jou std drukveer minder uitgelubbert is als die van mij. Ik vind hem in ieder geval goed rijden & optrekken. Youtube link volgt.
edit: http://www.youtube.com/watch?v=Bzb_raoSm5E de link, moet alleen nog verwerkt worden 😉
23 april 2010 om 14:28 #216330
AnoniemTrekt wel leuk idd, maar normaal heb je juist in het begin veel toeren en daarna spring ie over in een hoger toerental.
maar ik weet niet welke trekveertjes je hebt.Me brommer zit nu in elkaar en loopt goed, nu 7 grams rollen erin.
23 april 2010 om 15:04 #216331Standaard trekveertjes. oostenrijkse asbest koppeling rij ik op het moment mee. Kunnen inderdaad scootertrekveertjes in. maar dat is een rot karwei om ze erin te krijgen denk ik, omdat ik al moeite had met de standaard veertjes ;p
23 april 2010 om 17:22 #216332
AnoniemOh chill gek, heb zelf ook nog zon koppeling liggen hier.
moet ik toch eens proberen dan die scooterveertjes.heb er nu 6,2 gram ingedaan, dat trekt echt heel goed. met 7 had ie toch nog beetje een dipje.
topic kan dicht wat mij betreft
bedankt

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.