Vespa-Ciao.NL
:: Welke rolletjes en trekveertjes?

Home Forums Techniek Opvoeren Welke rolletjes en trekveertjes?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bart Lormans
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb via marktplaats een varioas gekocht inclusief standaard vario, achterkoppeling enz…
      Ik heb een 1:11,5 vertanding maar wil hem nog wat harder laten optrekken maar welke rolletjes en trekveertjes kan ik het beste pakken? En misschien nog een andere drukveer? Zie mijn setup links

Wilk1985
      Moderator

Ik had op een vergelijkbare setup een std drukveer en de trekveertjes iets strakker als origineel.

Qua rollen zou ik beginnen bij 8 en vandaar naar beneden gaan werken.

zevenenergie
        Donateur

Je hebt een standaard vario, daar zijn geen andere rolletjes voor verkrijgbaar.
          Ik zou dus die drukveer maar standaard laten. De trekveertjes ook standaard laten anders gaat hij al variëren voor dat je koppeling aan grijpt, en verlies je veel van het effect van een vario.

Pas met een Polinie of Malossie vario, moet je gaan afstellen.

Het enige wat je kan doen is je rolletjes uitboren zodat hij bij een hoger toerental gaat variëren. Dat kan resulteren in harder optrekken. Het nadeel is dat je niet meer terug kan.

Ik zou als je ook wat sneller wilt, serieus overwegen een Polinie of Mallossie vario te kopen.

Wilk1985
          Moderator

Oh ja ik lees nu inderdaad pas dat je met een standaard vario rijdt.

Die zou ik lekker verkopen, en inderdaad voor een Polini gaan want met die setup heeft de standaard vario niet veel zin.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.