Vespa-Ciao.NL
:: Welke rollers? (noob)

Home Forums Techniek Vario Welke rollers? (noob)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jopk
    Topic starter

hallo beste sleutelaars,

na jaaaaren van stilstaan ben ik weer begonnen met één van mijn 3 brommers (2 ciao’s en 1 citta).

de ciao waar ik mee begin heeft een 60cc alu van Polini 13/13 en een licht bewerkt carter, de vraag is, welke gewicht rollers kan ik zo’n beetje proberen om mee te beginnen?

jopk
      Topic starter

20250928_155124

bram0vitz
        Bijdrager

Welke rollen het beste rijden is een kwestie van uitproberen. Je kan bijvoorbeeld een testsetje kopen van Polini met meerdere gewichten. Ik zou beginnen rond de 7 gram en dan kijken of je omhoog of omlaag moet. Je kan ook gewichten mixen.

Maak je bij wegrijden veel toeren maar weinig snelheid moet je zwaardere rollen hebben en weinig toeren maar loopt de brommer te stijgeren pak je lichtere rollen.

beetje prutsen hier en daar
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

jopk
          Topic starter

Welke rollen het beste rijden is een kwestie van uitproberen. Je kan bijvoorbeeld een testsetje kopen van Polini met meerdere gewichten. Ik zou beginnen rond de 7 gram en dan kijken of je omhoog of omlaag moet. Je kan ook gewichten mixen. Maak je bij wegrijden veel toeren maar weinig snelheid moet je zwaardere rollen hebben en weinig toeren maar loopt de brommer te stijgeren pak je lichtere rollen.

ja zoiets dacht ik al, ik ben een beetje uit het “sleutel-circuit” en zoek een beetje een indicatie qua gewicht, drukveer, kopp.veertjes etc hebben ook invloed natuurlijk, ik ga lekker klooien maar 🙂

niek1992
            Bijdrager

Je kan ff ‘het kleine variovragen’ topic doorspitten/zoeken. Je rolletjes zijn ook sterk afhankelijk van de gekozen uitlaat, hoogtoerige uitlaat heeft andere gewichten nodig dan een citypower

jopk
              Topic starter

Je kan ff ‘het kleine variovragen’ topic doorspitten/zoeken. Je rolletjes zijn ook sterk afhankelijk van de gekozen uitlaat, hoogtoerige uitlaat heeft andere gewichten nodig dan een citypower

ja is ook zo Niek, het zijn allen zoveel topics, maar ik kom er wel uit heb iig een beginnetje

Slotje?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.