Vespa-Ciao.NL
:: Welke kruk in SE

Home Forums Techniek Opvoeren Welke kruk in SE

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Johanzz
    Topic starter

hallo,

ik heb nog een slinternieuw Se setje in de schuur liggen die binnenkort gaan opbouwen,
      nu is de vraag, welke krukas ik daarvoor het beste kan gebuiken, qua kwaliteit etc..

heb al gekeken bij de kopjes van krukas e.d maar word er niet echt wijzer van, evenals de uitleg op jmpb..

Wat raden jullie aan?

mvg

niek1992
      Bijdrager

Een originele brom-kruk loopt het beste volgens vele. Sommige zeggen dat je deze nog moet aanpassen, maar een paar hebben hier slechte bevindingen mee gehad;).

Koop een bromkrukje & monteer deze. Een racing krukas( geen top racing ) is eigenlijk ook een brom-krukas, alleen dan ietwat verder qua timings ( correct me if im wrong 😉 )

Johanzz
        Topic starter

dat hoorde ik ook zo hier en daar idd.. maar omdat er ook op jmpb allemaal namen bij staan.. denk vraag het hier even, want als er bij staat als origineel weet ik niet wat ze bedoelen brom of snor..

Vincent Vario
          Bijdrager

Als je met poelie rijd kun je t best een originele brom kruk gebruiken. Een getunede krukas trekt in een speedengine voor geen meter

Johanzz
            Topic starter

heb nu idd nog pully, maar de vario ligt al klaar.. enkel de jmpb brug nog wat uitdunnen ivm aanslijten..

Zeebodem.
              Bijdrager

ik zou een standaard brom kruk doen,en die bewerken via de how-to van ArvidW.
                zelf zeer goede ervaringen mee in de speedengine.ook in combinatie met vario.bewerkt op maximale snelheid.
                en inderdaad nooit een top racing kruk.die brak bij mij gewoon in 2en.na nog geen 300 km:S

erikbloemberg

hey johanez gewoon een bromkruk in zetten joh komt helemaal goed

Johanzz
                  Topic starter

gaat ook ongetwijfeld goedkomen,:)

maar hoe noemen ze zo`n ding op jmpb? dan schaf ik nog een nieuwe aan, moet toch nog een bestelling doen.

amar
                    Bijdrager

Mazuchelli ( dacht ik ) die heeft volle wangen en bromkrukassen.

Btw: met een bewerkte brom kruk en een SE met poeli valt gewoon goed te rijden.
                      mijn trok goed op met een lekkere top.

tnerual
                      Bijdrager

Johanzz
                        Topic starter

dank dank!

leon ciao
                          Bijdrager

gewoon standaard krukas bewerken of een DR krukas nemen maar die zie je niet zoveel.
                            Dit is wat ik in mijn speedengines heb gehad en tevreden over ben geweest 😉

heb ook een die ik kocht en zat al een top racing in maar deze heb ik er toen direct uitgehaald en standaard bewerkte erin want ik had hier al vernomen dat die nogal snel breken.. Dus ik denk dat je het beste je standaard piaggio kruk kunt bewerken en ff nieuwe lagers op. Is ook nog eens goedkoopste 🙂

Leovince
                            Bijdrager

Hij heeft een citta, en origineel hebben die snorkrukken.. Dus die wat hij nu heeft gaat waarschijnlijk niet goed werken.

En anders kun je evengoed nog checken of je huidige blokje evengoed een bromkruk heeft? Want misschien ligt er wel een bromblok onder..

virgil
                              Donateur

heey,

ik heb een tijdje met DR kruk gereden in mijn se loopt echt super.

nu heb ik pinasco kruk erin liggen dat loopt echt geweldig goed.

kost wat maar je hebt dan ook wel wat.

gr

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

gewooon std BROM as erin geen gezeik over tunen of merk asjes.
                                  std lekker sterk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.