:: Welke cilinder+kop heb ik?
-
RoyTopic starter
Hoi allemaal, ik ben nu al een tijdje een trotse eigenaar van een citta, hij rijd helemaal top, en heb tot nu toe (behalve de koppeling) geen problemen gehad, hij loopt ongeveer 40 op het moment, maar met een zwaardere overbrenging gaat hij makkelijk 50. Dit vertelt mij dat het geen standaard 50cc is (voor mijn gevoel). Dus ben ik gaan zoeken naar afbeeldingen die op mn blokje lijken, maar geen resultaat, ik kan nergens een vergelijkbare kop+cilinder samenstelling vinden, dus ben ik hier. Mijn vraag is, weet iemand 1. Welk merk het is, 2. Hoeveel cc het is (schatting). (Zie afbeeldingen voor de cilinder+kop samenstelling.
Mvg, Roy
JoorDonateur
De kop die je laat zien is een oud type citta kop, dit zegt verder helemaal niks over de cilinder, de carburateur, de uitlaat of de poelie/achterklok. Die 4 dingen en de inlaat bepalen de mate van opgevoerd zijn.
RoyTopic starter
Dankje, de cilinder is idd niet zichtbaar, vandaar dat ik bij cc’s “schatting” neerzette, voor de rest van de setup is het als volgt: 13/13 carb (malossi luchtfilter), citypower uitlaat, en voor zo ver ik weet, standaard inlaat. (Dit weet ik echter niet zeker) de vertanding van de achterklok heb ik nog nooit berekend, voor de poelie gok ik 60-65, is al best een tijd geleden dat ik hem erop gezet heb.
RoyTopic starter
Nog een aanvullende vraag, weet je heel toevallig ook wat het verschil is tussen mijn (oude type kop) en een “normaal” nieuw type kop? Is het verschil alleen uiterlijk, of ook intern (denk aan compressie etc)
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.