Vespa-Ciao.NL
:: Welke cilinder zelfbouw membraam carter 19mm

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Welke cilinder zelfbouw membraam carter 19mm

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

v6joosie
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een mooi vespa,tje voor af en toe korte stukkies rijden..
      Ik heb ooit een nieuwe 65 mallosie brevettato gekocht eerst met 13mm later met een 19…
      Heb een mooi blokje gefabriceerd met tomos membraam en een 19mm carb voor die 65 mallosie ,dit was een stuk beter maar niet goed genoeg en is uiteindelijk cilinder verslete.

Ik heb dat blokje zo gemaakt omdat die gewoon te warm werd en wil hem betrouwbaar hebben maar die mallosie is mij iets te snel verslete weet niet precies hoeveel km maar te weinig…

Kan ik met een 65 dr evo met 19mm en leo krul rijden of is dan me carb te groot ?
      Bij de mallosie was die al iets te groot weet dat de dr sneller is maar hoeveel?
      Ik ben ook goed in bijwerke en vrezen miss kan die DR evo nog wat bewerken…?

Ik zal wel zo snel mogelijk wat foto,s van blokje plaatsen

Edjuh
      Bijdrager

Dr is wel rap ja, en malossi staat inderdaad bekend om zn ‘slijtsnelheid'(vooral de zuiger).

Ik zou een 16mm proberen.

TimoO_
        Donateur

Mij lijkt een 19mm op een DR evo een beetje overkill. Een 17,5mm voor een goed bewerkte DR lijkt mij het maximale.

ArvidW
          Donateur

Ik had op mijn getunde DR70evo blok een 16mm PHGB carburateur, dat liep niet onaardig. (klik)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

v6joosie
            Topic starter

Ok jah mallosie was 19mm was ook simpelweg overkill…
              Mijn mallosie heb ik 2 keer zuigerveren moeten vervangen maar nu is idd zuiger ook helemaal dood..

En de dr is minder slijtgevoel?

@Arvidw heb jij niet een mooi fototje of poortmap hoe ver jij bent gegaan met tunen van de cilinder en zuiger daar ben ik wel benieuwd naar ik heb dan welliswaar geen vario maar die van jouw lliep idd toch wel zeer goed…

En ken nog wel een 17,5 regelen zeer binnekort dus dat komt goed uit…

alvast bedankt gr

ArvidW
              Donateur

Ik zou hem zelf niet nog zo eens tunen, veel te hoogtoerig om lekker mee te kunnen rijden. Natuurlijk wel leuk om mee te racen maar dat houdt ik geen 200km vol 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

v6joosie
                Topic starter

Ok thx ik gaat de dr bestellen en dan ziet ik wel hoe die loopt na wat aanpassingen…
                  bedankt alvast ..

gr joost

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.