Vespa-Ciao.NL
:: welke cilinder voor trekkracht?

Home Forums Techniek Opvoeren welke cilinder voor trekkracht?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gdoggstyle
    Topic starter

hey.

ik heb een vespa si (snor) en de bedoeling is dat ie zo hard mogelijk optrekt,

maar hij moet ook weer geen 70 km per uur lopen. (het liefst niet harder dan 35 a 40 km/u

heb al een complete vario set, en de planning is dat ik het carter ook uitvijl en er een 13/13 dell’orto opzet

maarja, welke cilinder is het beste voor een lekkere trekkracht? mag 50 / 65 / 70 cc zijn.

hier ff een overzicht van de setup wat ik in gedachten had op een rijtje

uitgeveild carter
      std snor krukas
      13/13 carb
      polini/malossi of std filter
      vario
      city power (omdat ie geen hoge toeren toelaat en redelijk stil is) of polini top one
      cilinder????

sta voor de rest voor alle opties open, zolang ie maar hard optrekt en niet TE hard op top loopt.

greetz Marc

eidos
      Donateur

Uitgeveild carter
        13.13 + Malossi Filter
        50cc snel DR + Poulie 70

Vario trek je altijd lekker mee op:P

ArvidW
        Donateur

Je vraagt om een onmogelijke combinatie, kei hard optrekken en een lage top.

Je kunt top beetje binnen de grenzen houden door 1:13 vertanding te monteren (maby heb je die al)

Maar de “pest” met elke snelle cilinder is dat ze veel meer toeren willen maken dan je originele cilinder, ofwel met dezelfde setup en vertanding ga je altijd harder.

Cilinders die volgens mij op een heel laag toerental max trekkracht hebben zijn de 60PW, 70DR (niet evo!)en pinasco 80 silver. Al ga je met die laatste 2 gegarandeerd harder dan dat je wilt.

Ik zou dus bij die 60PW blijven en inlaatje uitvijlen met 13.13 erop, daarmee win je het meeste trekkracht zonder de top al te erg te verhogen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

gdoggstyle
          Topic starter

net wat je zegt, het is eigenlijk ook een onmogelijke combi, mja, daarom vroeg ik het ook ff

ik ga in deze vakantie eerst maar is beginnen met het uitveilen van de inlaat en een 13/13 carb erop zetten.

eerst maar is kijken wat deze cilinder doet, ik kan ook altijd nog een beetje experimenteren met de cilinders,

bijvoorbeeld de 70DR erop zetten

en als het te hard gaat, dan knal ik zo de 60pPW er weer op.

bedankt voor jullie info, daar kan ik wat mee :thumb

Maasbracht-tuning
            Bijdrager

70 dr evo met vario trok ook wel goed anders 😀

gdoggstyle
              Topic starter

zolang ie maar lekker optrekt en de top niet TE hoog is 😉

barry
                Donateur

Polini 46mm.Trekt reuze,maar houd er snel mee op.
                  Of anders de grootste poulie die er is.Maar dan heb je weer overtoeren.

En je gaat zo snel als je zelf wil hoor.

zoef
                  Bijdrager

hard op trekken en niet te hard KUNNEN denk ik dat hij bedoeld 😉

want al rij je altijd 25 als er een roller staat en hij loopt 80 ben je zwaar de lul;)

Martijnvanheerde
                    Donateur

46 Pinasco met een trek uitlaat en poelie 95, wel overtoeren maarja….

gdoggstyle
                      Topic starter

als ik een 46 neem. dat betekent dat ik een speedengine moet nemen of m’n carter uit moet kotteren toch?

Martijnvanheerde
                        Donateur

Yep;) Kan je bij Herr Flick laten doen. Heb ik ook gedaan kreeg een prima cartertje terug:thumb

gdoggstyle
                          Topic starter

heel erg verleidelijk allemaal 😉 hoe graag ik het ook wil, maar het moet gewoon een stadsbrommertje worden, i.v.m oom agent 😐

mischien morgen na deventer. 2 wielen ophalen (of verkoop jij toevallig 2 wielen 😉

gekkehenk
                            Bijdrager

Lijkt mij dat je met een 46mm cilinder op die snelheid in combo met hoog toerental een koelingsprobleem gaat krijgen 😉

Ik denk dat je beter bij een 50 snel op 60cc pw kan blijven.

frisse
                              Bijdrager

Idd, gewoon dezelfde setup als ik nemen 😉 Grotere poulie erop en knallen! Ik vind dit al hard op trekken! (vanaf de 20 echt een boost) Met een grotere poulie heb je die natuurlijk eerder, en dan grijze polini trekveerttjes erin en je bent klaar!

Poelll13
                                Bijdrager

blijf bij de 60cc of 50snel, hiermee heb je niet zosnel dat je ontzettend veel over touren krijgt met grote poelie.
                                  neem anders inderdaad een vario voor optimale prestaties (vooral trekkracht dus)

ik zou voor de 60cc van eurocilindro gaan, maar dit kan natuurlijk erg hoog gegrepen zijn

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.