Home › Forums › Techniek › Opvoeren › Welke cilinder is aan te raden voor hoge snelheid en acceleratie?
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door SuperSi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 december 2020 om 23:19 #805325
Beste,
Ik ben opzoek naar een cilinder voor op mijn ciao, die zowel laagtoerig als hoogtoerig veel pit heeft. Dus lekker hard optrekken en een redelijk hoge top. Ik rij overigens met pullie.
Graag wil ik deze blijven gebruiken met een standaardcarter uitgevijld naar 13mm inlaat en doorgetrokken spoel en boosterpoorten. Ook wil ik mijn 1 maand oude Giannelli citypower en 13.13 carburateur graag in deze setup gebruiken.
De volgende drie cilinders had ik in gedachten:
https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-malossi.html
https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-dr-p10.html
https://www.jmpbonderdelen.nl/50cc-cilinder-citta-ciao-si-dr-p10.html
Graag hoor ik welke optie het beste is.Met vriendelijke groet,
Jules28 december 2020 om 07:36 #805331Je hebt de mooiste cilinder als je voor de 65DR Evo gaat 👌🏻
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 december 2020 om 10:45 #805333@Herr Flick
Hoe hard zou dat dan ongeveer gaan en wat zijn de andere opties nog?
28 december 2020 om 11:41 #805344Misschien staat er wat tussen:
Cilinders (Vespa Ciao / Gilera Citta) – Vespa-Ciao.nl (vespa-ciao.nl)
https://vespa-ciao.nl/tunen/cilinders-vespa-ciao-gilera-citta/
Expansie uitlaten zijn voor een klein toerengebied waar in hij werkzaam is.
Dus piekt hij kort. Of vaak in hoog toerengebied.https://vespa-ciao.nl/tunen/uitlaten-vespa-ciao-gilera-citta-en-piaggio-brommers/
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 december 2020 om 12:04 #805347@semmad als ik dat zo lees ga ik toch voor de 43mm DR.
Als uitlaat heb ik een Giannelli citypower, omdat ik zoveel mogelijk power wil, maar een orginele look.
Ik heb nog verschillende carters liggen, maar als ik mij niet vergis is contactpunten beter of niet? Ik heb ook nog elektronische blokjes liggen.Is er daarnaast ook ergens een afbeelding te vinden van hoe een bewerkt carter uitziet mer een 43mm DR? Dan weet ik zeker dat ik het goed doe.
28 december 2020 om 12:48 #805349Ik denk dat de poorten in het carter doortrekken voor jouw beoogde doel niet beter is.
Volgens mij kost het vermogen in het middengebied en geeft het boost op hoog toeren.
Dat is dan wel in samenwerking met een expansie uitlaat, die jij dan weer niet neemt.
Dat was mijn ervaring net de DR.De extra spoelpoortjes die al in de cilinder zitten werken ook gewoon via de openingen in de zuiger hoor.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 december 2020 om 13:12 #805352Dus ik hoef alleen de spoelpoorten goed aan te laten sluiten?
En wat zou mijn top dan zijn ongeveer?
28 december 2020 om 14:28 #805356Ja dus alleen de twee bestaande uitsparingen in het carter aanpassen op de nieuwe cilinder.
Met de gianelli en 13mm carb, bromcarter aangepast op 13mm, de 3 gaatjes in je bestaande originele luchtfilterhuisje opboren. Bromklok.
Ik denk 60-65.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 december 2020 om 14:35 #80535829 december 2020 om 09:56 #805388Malossifilter is troep.
Alleen herrie.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 december 2020 om 11:24 #805393Het filter zelf van malossi is troep omdat het niet aan sluit.
Als je dit zelf vervangt voor beter filter materiaal of een zeefje plaatst, zoals het origineel filter, is het gewoon een prima filter. Laat meer lucht door, dus hogere sproeier, dus meer mengsel en dus meer energie om te verbranden.Als je maximale prestaties wilt zal je wel alles moeten open vijlen.
Dus je spoel poorten vergroten, en je boosterpoorten door trekken.
Gelukkig hebben we een boel informatie op dit forum en refereer ik je door naar deze pagina.Je gianelli citypower is een prima uitlaat om goed op te trekken en hard te gaan.
Ik reed met een getuned DR65 blok (wat jij wilt) met de citypower 70+29 december 2020 om 20:49 #805407Het filter zelf van malossi is troep omdat het niet aan sluit. Als je dit zelf vervangt voor beter filter materiaal of een zeefje plaatst, zoals het origineel filter, is het gewoon een prima filter. Laat meer lucht door, dus hogere sproeier, dus meer mengsel en dus meer energie om te verbranden.
Wat bedoel je hier precies mee? Wat moet ik precies met mijn Malossi filter doen om hem optimaal te laten presteren?
30 december 2020 om 00:38 #805415In principe hoef je niks te doen aan een Malossi filter om hem optimaal te laten presteren.
Echter zijn er wel wat verbeter punten aan een nieuw filter.
Het rode schuimpje wat in een Malossi filter zit sluit niet aan aan de zijkanten.
Hier zit ongeveer 3mm speling aan beide kanten waar geen schuim zit.
Je kan dus filter materiaal kopen om zelf een passend schuimpje te maken.
In een origineel filter zitten metalen zeefjes. Dit zijn er vaak 3 op elkaar geperst die je met een beetje moeite wel van elkaar kan pellen. Die plaats je dan in je Malossi filter om de eventuele troep op te vangen.Ik ben zelf absoluut geen fan van gaten boren in luchtfilters. Het is een beun manier een maakt het bij eventuele problemen lastig om een beeld te geven van je setup.
Daarnaast is het dan niet meer mogelijk om een brommer eventueel stiller te maken.30 december 2020 om 12:18 #805428In principe hoef je niks te doen aan een Malossi filter om hem optimaal te laten presteren. Echter zijn er wel wat verbeter punten aan een nieuw filter. Het rode schuimpje wat in een Malossi filter zit sluit niet aan aan de zijkanten. Hier zit ongeveer 3mm speling aan beide kanten waar geen schuim zit. Je kan dus filter materiaal kopen om zelf een passend schuimpje te maken. In een origineel filter zitten metalen zeefjes. Dit zijn er vaak 3 op elkaar geperst die je met een beetje moeite wel van elkaar kan pellen. Die plaats je dan in je Malossi filter om de eventuele troep op te vangen. Ik ben zelf absoluut geen fan van gaten boren in luchtfilters. Het is een beun manier een maakt het bij eventuele problemen lastig om een beeld te geven van je setup. Daarnaast is het dan niet meer mogelijk om een brommer eventueel stiller te maken.
Als ik het dan dus goed begrijp, moet ik alleen het rode filter vervangen en zelf op maat maken. Daarnaast moet ik een ijzer zeefje terug erin zetten om de troep op te vangen, maar doet die rode filter dat niet al?
30 december 2020 om 15:30 #805441Dat rode schuim wat er in zit is te klein. Waardoor je 2 stukken van 3mm hebt wat niet gefilterd word.
Daar voor kan je OF een nieuw schuim op maat maken OF een ijzeren zeefje plaatsen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.