Vespa-Ciao.NL
:: welke cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren welke cilinder

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

olihaboy25
    Topic starter

hallo
      ik wil een goede cilinder kopen
      voor 50-150€ maar weet niet welke
      ik wil wel 70 gaan en snel optrekken maar ik wil ook wel 90gaan en minder trekken maar ik weet niet welke cilders en merken de beste zijn
      geef ook paar tips over welke vario bij welke carter enz.
      mischien kan ik dan een nieuwe setup gebruiken

graag dank

markiej
      Bijdrager

als je 150 euro kunt uitgeven kun je veel cilinders kopen. als je tips en ervaringen wilt kun je het beste ff kijken bij meningen en ervaringen.;)

olihaboy25
        Topic starter

bedankt8)

JayL
          Bijdrager

k zou liever 70 gaan en snel op trekken dan 90 gaan en sloom optrekken.. maar ja, ligt aan wat je wilt.
            als je een uitgeveild inlaat hebt kun je beter een 13/13 op zetten samen met een dr65cc of een of ander 70cc cilindertje… volgens mij haal je dan al de 70/75

om de 90 te halen moet je best veel doen denk k.. denk aan carters bewerken, snellere/grotere (duurdere) cilinders en eventueel cilinder tunen.. etc etc…

EDIT:
            oh ja, en misschien een proma gun of proma cannon :thumb als je aan een kunt komen dan :con

succes

reiniero
            Bijdrager

@olihaboy 25

als ik jou was zou ik de 43mm van athena kopen en anders de 80cc van athena of.. je koopt de 42mm alu

maar ja goedkoopst is de 43mm athena en die is erg goed 80cc ook maar die is weer wat duurder en dan nog de 42mm alu die is ook erg goed

43mm athena : 85 euro
              46mm athena : 109 euro
              42mm alu : 145 euro

masters
              Bijdrager

als je egt flink wilt optrekken koop je zeta of een malossi deps ofzoiets

reiniero
                Bijdrager

hoezo.. heb jij er dan al eens mee gereden dan..?? als je hard wil optrekken moet je een vario kopen;)

masters
                  Bijdrager

ja of een poelie 50 ofzo, nee ik heb die ervaringen gelezen;)

Mike
                    Bijdrager

70 gaan red je met elke cilinder opvoer cilinder ( uitgezonder 50 snelletjes over het algemeen )

als ik jou was zo ikd an een alutje kopen.. een polini 42 alu of een athena 43 ofzo!

lekker toeren maken en snel en krachtig zat

43 athena kost iets van 70 a 80 euro en de Polini 42 alu kost 150 euro

Mike

hansieb
                      Moderator

Vario met een leuke 70cc zoals mike al zei

Vario met een 43mm athena. Hierdoor zul je wel iets van 75km/h gaan en best hard optrekken.

Dountill
                        Bijdrager

1 topic is genoeg ok ? blijven verwijderen…

olihaboy25
                          Topic starter

sorry was effe weg maar
                            ik wil 70 gaan en snel trekken in het midden of in het begin maakt mij niet uit
                            maar is het het beste als ik een nieuwe vario koop + speedengine of iets anders

PS. ik wil zoveel mogelijk org. houden wil wel vijlen enz.

sorry dat ik laat antwoord het is vakantie he8)

olihaboy25
                            Topic starter

sorry was effe vergeten wat is nu het bste
                              alu of gietijzer
                              en ik heb toch al een vario zo ja welke raden jullie me dan nog bester aan

barry
                              Donateur

Als je een goede & slijtvaste wil,ga dan voor de 43mmDR.
                                Ik heb zopas die van me’n kameraad een onderhoudje gegeven,dus nieuwe zuigerveren.
                                De oude stonden op 0,70mm.Maar geen zwarte zuiger,geen krassen,enz…….Ik verschoot er zelf van.
                                Enkel de brommer viel stil op relanti,dus daardoor sprak hij me aan.
                                Na 12000km,is deze amper van nieuw te onderscheiden.
                                DUS prijs-kwaliteit één van de betere volgens mij.

ArvidW
                                Donateur

42 alu is een leuke cilinder, trekt leuk maar er is meer!

46mm cilinders, trekken echt HARD, passen op speedengine.

Dus als je toch 50-150 euro aan cilinder wil uitgeven koop een
                                  – 80polini (beukpower, niet de snelste)
                                  – 80malossi (met vario zekers sneller dan polini)
                                  – 80athena (niet veel over bekend, de 70cc variant ervan is echt goed snel ! dus de 80cc zal iig niet langzaam zijn:))

wat is beter, alu of gietijzer? Alu geleid warmte beter dus cilinder koelt wat beter af, de zuiger kan minder speling op de cilinder hebben dan gietijzer, en daardoor heb je ook meer compressie, alu cilinder slijten meestal minder hard maar dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de cilinder.

Alu is vaak beter

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.