- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 april 2012 om 18:35 #184919
Beste Leden,
Ik ben van plan om een “snel” blokje te gaan bouwen.
Alleen nu heb ik geen flauw idee met welke carters ik moet beginnen.– Simonini
– Polini
– MalossiBen van plan om met een Polini 80cc Cilinder te gaan rijden.
Welke carters passen hier het best bij en voldoet een Top One?8 april 2012 om 18:38 #198643als je wat meer zoekwerk had gedaan had je gelezen dat de speed engine standaard al bewerkt is op een 46 polini.
simonini hoeft dus niet en de nieuwe productie rv heb ik nog niks positiefs over gehoord.
een top one zal ook prima rijden op een se met 46 polini, niks mis mee.kortom, pak gewoon een speed engine, makkelijk en snel.
edit: lol jarco, vrijwel hetzelfde verhaal :D.
8 april 2012 om 18:38 #198644Zucht.. is de informatie op site dan echt zo onduidelijk of moeilijk te vinden? 😛
In het kort:
Polini + Polini is altijd goed.
Simonini zij-inlaat nog beter alleen zie die maar te krijgen. 😉
Maloss’s laatste lichting cartersetjes zijn min of meer ‘rommel’ moet veel aan aangepast worden.Lol laspak was me voor. 😀
8 april 2012 om 18:41 #198639Jarco :
Zucht.. is de informatie op site dan echt zo onduidelijk of moeilijk te vinden? 😛In het kort:
Polini + Polini is altijd goed.
Simonini zij-inlaat nog beter alleen zie die maar te krijgen. 😉
Maloss’s laatste lichting cartersetjes zijn min of meer ‘rommel’ moet veel aan aangepast worden.Lol laspak was me voor. 😀
Welke is dat precies?
http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/motordelen/carters/polini-carter-80cc-puntenontsteking.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/motordelen/carters/carterset-polini-evolution-vespa.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/motordelen/carters/carter-kaal-polini-evolution-piaggio.html
De eerste is voor de 80cc, maar wat zijn de tweede en de derde ten opzichte van de eerste?
8 april 2012 om 18:42 #1986072 en 3e zijn hetzelfde, is de membraam gestuurde carterset van Polini.
( Lees de beschrijving bij de onderdelen op de JMPB site. )Zie tuning sectie.
8 april 2012 om 18:44 #198596Prima, maar de eerste zou dus prima voldoen?
Moet hierin ook nog een speciale krukas o.i.d.Sorry dat ik zoveel vraag, maar heb inmiddels al 100 standaard blokjes gereviseerd en getuned, het wordt nu wel eens tijd voor wat anders.
8 april 2012 om 18:47 #198597in een speed engine kun je elke krukas zetten, zolang het maar geen snorkrukas is(ivm de timingen).
een originele bromkruk doet het bijvoorbeeld uitstekend:).8 april 2012 om 18:49 #198598Lastpak :
in een speed engine kun je elke krukas zetten, zolang het maar geen snorkrukas is(ivm de timingen).
een originele bromkruk doet het bijvoorbeeld uitstekend:).Ja, ik wil dan wel alles nieuw kopen.
Maar waar is dat soort van klepje voor in het midden? Waar bij sommige carters een zij-inlaat zit.8 april 2012 om 18:52 #198599dat heeft geen functie, zit gewoon dicht.
ik denk persoonlijk dat ze hier de vorm van een mixpompje hebben overgenomen zodat iemand makkelijk de mogelijkheid heeft om er een mix-carterset van te maken.8 april 2012 om 18:54 #198600Lastpak :
dat heeft geen functie, zit gewoon dicht.
ik denk persoonlijk dat ze hier de vorm van een mixpompje hebben overgenomen zodat iemand makkelijk de mogelijkheid heeft om er een mix-carterset van te maken.Oké bedankt voor het snelle antwoorden, om het soort van kicken te voorkomen zal ik je verdere vragen PM-en.
Ik heb mijn antwoord mods, deze kan close.Het wordt dus.
– 80cc Polini Carters
– 80cc Polini Cilinder
– 13/13 Carburateur (Om benzine te sparen)
– Polini Top One Uitlaat
– Malossi Vario met 1;10,5 vertanding
– Alles getuned -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.