Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Welke 46mm cilinder
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren geleden door 1-feb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 maart 2009 om 14:59 #203395
hallo ik ben van plan om een snellere cilinder te gaan kopen omdat de polini alu me te langzaam gaat. alhoewel deze redelijk snel is.
welke 80 cc’er zou ik dan pakken, welke heeft de meeste mogelijkheden met tunen enz. welke is standaard de snelste. en welke is een echte aanrader.ik zat zelf te twijfelen tusssen deze.
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=603http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=612
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=600
6 maart 2009 om 15:06 #204688De polini 46mm en de pinasco 46mm heb ik beide getuned, de polini vind ik de beste als het om tunen gaat.
– Flens gemakkelijk vervangbaar (goed lasbaar)
– Freest stuk gemakkelijker, nicasiel is echt lastig doorheen te komen
– Meer materiaal bij uitlaatkanaal om poort groter te fresenAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 maart 2009 om 15:39 #204689Ik zou de malossi of de pinasco pakken. Maar ze zijn allemaal goed.
6 maart 2009 om 15:41 #204690Ik zou de malossi pakken.
Heb er geen ervaring mee maar heb gehoord dat deze behoorlijk rap schijnt te zijn.6 maart 2009 om 15:46 #204691kheb malossi en polini beide gehad, naar mijn mening was de malossi 46,5mm echtwel sneller. Maar op lagere toeren merk je echt niet dat je met ’80’ cc rijdt.
De polini blaast gewoon in 1 keer door naar zijn top, vind alleen de zuigers zo snel rabbelen.
6 maart 2009 om 16:05 #204692de 80cc pinasco.
heb em zelf op me oude citta gehad, en het trekt als een beest, zelfs met poulie trekt ie echt hard op7 maart 2009 om 05:48 #204702Ik vindt persoonlijk de Polini een fijne cilinder.
Deze heb ik gebruikt in combinatie met een speedengine carter.
Lange levensduur ook voor een gietijzeren cilinder.En het tunen van de cilinder….ik vond hem orgineel al heftig zat 😀 Maar dat is persoonlijk natuurlijk 🙂
7 maart 2009 om 09:33 #204703lange levensduur bij de polini vind ik niet helemaal terecht. de zuigerveren daarvan slijten bij het leven! ik zou voor de 46,5 malossi gaan, ik heb er zelf geen ervaring mee maar hij ziet er erg goed uit!
7 maart 2009 om 13:38 #204704G-no :
lange levensduur bij de polini vind ik niet helemaal terecht. de zuigerveren daarvan slijten bij het leven! ik zou voor de 46,5 malossi gaan, ik heb er zelf geen ervaring mee maar hij ziet er erg goed uit!IK heb daar gelukkig weinig last van gehad 😉 Ik moet er dan wel bij vertellen dat ik niet 10, 20 minuten volgas reed.
10 maart 2009 om 21:02 #204705okee veel verschillende meningen dus.
ik ben eigenlijk op zoek naar een cilinder die en lange levensduur heeft en hoge top snelheid. tunen kan ik altijd nog laten doen. moet wel sneller kunnen dan de set up die ik nu heb. de pinasco valt al af bij mij. want er is weinig ervaring mee en heb liever een polini of malossi.
welke snelheid is er te halen met de setup hiernaast, alleen dan met een polini 46 of een malossi 46,5
en heeft een malossi 46,5 ook een verwisselbare uitlaatpoort ?10 maart 2009 om 21:12 #204706Volgens mij is dat gewoon een vaste;)
confirm.
11 maart 2009 om 09:25 #204708heey,
ik heb erg goede ervaring met die polini. tis gwn bruute power en ik vind hem goed mee gaan. zoals arvid al zegd is hij makkelijk te lassen, mijn flens wat dan wel een keer afgebroken omdat ik met men lompe kop vlug men uitlaat deronderuit moest hebben. Ik heb daarintegen ook met die malossie gereden en dat vindt ik echt rommel! ik heb denk 1000 km gereden en hij leip kapot der brak gwn een stuk zuiger af aan de boven kant en men hele bovenste zuigerveer was pleite. En ik heb wel vaker verhalen gehoord dat die zuigers van malossi net suiker zouden zijn. dit kan ik daarbbij bevestigen aangezien de schade aan mijn cilinder gering is.
ik hoop je wat verder te hebben geholpen ga dus voor een polini daar hoor je beter van pinasco is ookg oed het is alu he!
greetz william
11 maart 2009 om 17:48 #204709okee,
ik heb ook veel goede ervaringen gehoord over de malossi. ook liggen de timingen hier beter wat resulteert voor meer toeren. dus waarschijnlijk ook hogere top. ik heb dat eigenlijk nog nooit eerder gehoord van die zuigers. is er iemand die het kan bevesitgen, dan hoor ik dat graag ?11 maart 2009 om 18:15 #204710
.-{2F4OV}-.Als je cilinder t snelste wilt maken… malossi 46,5! Kheb die cilinder gezien op simonini carters met zij-inlaat. 24mm carburateur erop en de cilinder zelf was getuned. Was toen ongeveer de snelste in Nederland. Was op de vespa-ciao meeting. Da ding maakte egt veel toeren en er lag die 100cc simonini uitlaat op! Die presteerde tot mijn verbazing ook nog!
Nooit meer n vespa met zoveel power gezien… (simo kits niet meegerekent)
Heel jammer dat die kerel zich iets teveel meende en dat vario volgens hem geen nut had;)
Wel grappig dat ik zn kameraad tegen hem hoorde zeggen: Die vespa loopt wel egt lomp voor wat erop ligt:lolEdit: Eurocilindro 46mm met 27mm is ook super maar niet meer verkrijgbaar;)
@barry: Ik weet niet wat tuningspotentie van athena 46mm is, ma die malo 46,5 ging goed hoor;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.