Vespa-Ciao.NL
:: Welk uitlaatje is voor mij geschikt

Home Forums Techniek Opvoeren Welk uitlaatje is voor mij geschikt

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Baz
    Bijdrager

Zow zit die die naaldlager eruit alleen van een ciao is iets kleiner. Die zit in je zuiger om de pistonpen.
      En piston veertjes en pen zitten ook bij dat 14 euro setje.

joey636
      Bijdrager

kan dit ff in een topic gedaan worden waar die zaken thuis horen a.u.b alvast bedankt

ouweciao
        Topic starter

Zeg he, wat loop je nou te morren man. Pas anders de topictitel aan in ‘opvoer perikelen ouwe ciao’ van mijn part.

Thx voor de info Baz, dat is dus gewoon een small end lagertje als je ’t mij vraagt 😉

Next problem: stationair slaat ie weleens een paar slagen over, en als je hem warm start is het helemaal erg. Dan wil ie moeilijk aanslaan, koud gaat het nog wel.

ouweciao
          Topic starter

En waar kan ik het bouwjaar vinden…het type is c7e1.

pleasure
            Bijdrager

ouweciao :

Kun je daar niet aan afleiden.. je kunt het beste dan even naar Piaggio NL mailen..

ouweciao
              Topic starter

pleasure :

ouweciao :

Kun je daar niet aan afleiden.. je kunt het beste dan even naar Piaggio NL mailen..

Enja hoor, hij komt uit ’73 =)
                Net als mijn honda cd50 8)

ArvidW
                Donateur

Yeeey oldtimer, verzekering van 35 euro per jaar:P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

ouweciao
                  Topic starter

En volgend jaar gooi ik m’n hondaatje bij diezelfde verzekering als tweede brommer voor 23 euro 🙂

ouweciao
                    Topic starter

ouweciao :

stationair slaat ie weleens een paar slagen over, en als je hem warm start is het helemaal erg. Dan wil ie moeilijk aanslaan, koud gaat het nog wel.

Niemand een ideetje?

ArvidW
                      Donateur

Slag overslaan heeft meestal met ontsteking te maken, vervang je condenstator eens. Het kan ook zo zijn dat je hem zo hebt afgestelt dat hij gewoon een te laag toerental heeft bij stationair lopen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

ouweciao
                        Topic starter

Er zit trouwens een B6 bougie in, zou dat het mss ook kunnen zijn? B5H5 schijnt beter te zijn meen ik gelezen te hebben..
                          BTW. er komt zwarte smurrie uit me achternaaf en de spaken zitten wat los…moet ik me nu zorgen gaan maken..?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

B6 kun je gewoon doen hoor, B5 is wat kouder en KAN dus alles wat warmer worden.

gewoon B6 nemen, denk dat je pakking lekt van je achternaaf. tja spaken. ik weet niet wat er kan gebeuren maarja om je achterwiel zien in te klappen zal ook niet alles zijn 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

ouweciao
                            Topic starter

Herr FlicK :
                              B6 kun je gewoon doen hoor, B5 is wat kouder en KAN dus alles wat warmer worden.

gewoon B6 nemen, denk dat je pakking lekt van je achternaaf. tja spaken. ik weet niet wat er kan gebeuren maarja om je achterwiel zien in te klappen zal ook niet alles zijn 😛

Dan zal het de condensator wel zijn. En loopt m’n klok nu niet droog ofzo? Heb inmiddels de losse spaken aangedraaid, rijd wel ff wat beter zeg.

ouweciao
                              Topic starter

Nou ik word inmiddels behoorlijk gek..warm start hij echt voor geen ene meter, en als je ff stilstaat slaat hij ook af. Ben ik ff blij dat ik geen stoplichten tegenkom op mijn dagelijkse route 😀
                                Anyway, ik zoek iets van een how to om het blok eronder uit te halen…moet niet al te moeilijk zijn had ik al begrepen maar toen ik er laatst aan wilde beginnen stuitte ik meteen al op een hindernis; moet die koppeling eraf, ja toch? doen jullie dat met een trekker? en waar moet ik voor de rest nog op letten bij het demonteren van het blokje?

grtz

pier
                                Bijdrager

als je een bougiestop hebt draai je die in de cilinderkop!
                                  en dan draaij je de bout van de koppeling los
                                  heb je die niet dna zet je de schroevendraaier tussen het vliegwiel en draait dan de bout vna d ekoppeling los 😉

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.