Vespa-Ciao.NL
:: Welk uitlaatje is voor mij geschikt

Home Forums Techniek Opvoeren Welk uitlaatje is voor mij geschikt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ouweciao
    Topic starter

Dag luitjes,
      Ik heb sindskort een ouwe ciao uit de jaren 70. Hij loopt 45 max en met wind tegen kakt ie helemaal in.
      Hij is nog helemaal orgineel op de voorbocht na, die is er naderhand door een prutser tussengelast naar ik kan zien. En ik weet bijna zeker dat dit een snor voorbochtje is.
      Zou ie daarom zo geknepen worden met wind tegen? en welke uitlaatje raden jullie me aan om 50/55 te halen (met voor de rest orginele setting). Ik heb al gehoord over city power…en de plaatselijke fietsenboer had het over ‘standaard snel’voor 30 euro, zou dat anders wat zijn?

BVD!

Edjuh
      Bijdrager

Citypower en ‘standaard snel’ zijn eigenlijk hetzelfde. Je hebt ze van verschillende merken maar het zijn allemaal standaard uitziende uitlaten met iets meer pit.

30 is nog best veel, maar ja zo zijn bromboeren he.

Misschien moeten je zuigerveertjes ook eens vervangen worden, misschien de onsteking(contaktpunten) afstellen of vernieuwen en dan loopt het waarschijnlijk weer wat beter.

gr.

hansieb
        Moderator

Kijk ook even welke poelie je hebt.

Zou poelie 80 doen incl een citypower dan ga je iets van 50 -55.

Ik neem ook aan dat je een bromnaaf in het achterwiel hebt ( hoeveel keer gaat de poelie achterschijfje rond als het wiel 1 x rond gaat. Is dit 7 -8 x de poelie ronddraaien dan heb je een bromnaaf. Draait de poelie 13 x rond dan is het een snornaaf)

ouweciao
          Topic starter

Ok thx voor de replies dudes. Nu heb ik weer wat te melden:
            – 30 euro duur? waar kan ik ze goedkoper krijgen dan?
            – poulie 80…kzou niet weten want er staat geen nummer oid op??
            – de klok doet net geen 1-7 dus is brom

Edjuh
            Bijdrager

Misschien heb je andere dealers waar je kan vergelijken?

http://www.cycleshopheerlen.nl/?product=1655&hfdcat=157&cat=221

Hier heb je ze vanaf 18,50, maar dan komen er wel bezorgkosten bij(als je niet in de buurt woont).

ouweciao
              Topic starter

jeetje wat hebben die een keuze…die jij linkt ziet er leuk uit Edjuh…issie ook ongeveer net zo snel als die iets duurdere?
                vanmiddag ga ik langs de andere plaatselijke brommerboer kijken hoeveel ie vraagt. Ik zit in de noordoostpolder btw…geen cycleshop hiero volgens mij. Maar als ze allebei op 30,- zitten lijkt me dat cycleshop inc verzendkosten (5,50?) nog steeds goedkoper is (24 euro minimaal). Zouden ze er ook een sproeiertje bij doen?

erwinko
                Bijdrager

verzendkosten zijn geen 5.50 meer

is nu 6.20 geworden (tot 10 kilo)

Edjuh
                  Bijdrager

Ik heb nog nooit bij een uitlaat een sproeier gekregen, dus reken er maar niet op:)

ouweciao
                    Topic starter

ik meen me te herinneren dat we ooit een sproeier bij een city power voor ’n scoopy kregen, tering wat liep dat ding hard, mja. kgeloof dat er nu 48 in zit…zou 50/52 nog helpen met zo’n std snel pijpie?

ouweciao
                      Topic starter

Zo, heb er nu een std snel sito opzitten. Was 19,60 bij de brommerboer…en hij loopt nu een heel stuk beter (en sneller). Moet ik nog bang zijn dat hij nu armer gaat lopen?

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

als je wilt dat ie nog beter loopt moet je ff een nieuw zuigertje + zuigerveren kopen, sproeier misschien 2 maatjes groter en die uitlaat heb je dus al.

dan zal hij heel mooi en mooier lopen 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

ouweciao
                          Topic starter

Ik zit momenteel aan poulie 80 te denken, en strakkere veren want hij trekt niet lekker weg..any tips?

PoliniCiao
                            Bijdrager

Met een 80 poulie trekt hij langzamer dan je 85, niet dat je het echt veel zal merken. Maar hij gaat er wel iets harder door.

ouweciao
                              Topic starter

Ja precies, ik rij hier alleen maar over lange polderwegen zieje..maar welke veertjes raden jullie mij aan? hij mag wel bij wat hogere toeren beginnen met happen zodat ik wat sneller vanuit stilstand weg ben..

PoliniCiao
                                Bijdrager

Polini Groen denk ik grijpt hij met wat meer toeren aan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.