Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Welk soort uitlaat?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 8 maanden geleden door TifSi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 juli 2023 om 22:26 #821173
Nou heb ik een Citta een Ciao en een Si staan.
Alle drie zijn ze prima, ze rijden prima, ze mogen regelmatig om beurten mee op stap, alle drie origineel wat betreft setup, en alle drie rijden ze keurig braaf 33 km/h op de GPS.Met sneller rijden/ opvoeren hou ik me niet bezig.
Als ik sneller wil pak ik wel een ander voertuig.
Ik onderhoud ze prima, en dat is voor mij prima zo.Nou had ik het plan opgevat om bij de Citta, óf de Ciao (mix) er een andere leuker uitziende uitlaat onder te schroeven, een krul, iets anders in elk geval als die standaard zwarte sigaar langs het achterwiel.
Nou lees ik hier best veel over uitlaten. De ene maakt een berg verschil, de ander is leuk om te zien maar voegt weinig toe aan de snelheid/ trekkracht.
Naar dat laatste ben ik op zoek.
Het moet er leuk en sportief uit zien, ( beter dan die standaard sigaar ) het hoeft absoluut geen snelheid of trekkracht te verhogen, en ik was niet van plan iets aan mijn motorblokje te veranderen en/ of af te stellen.De hamvraag: is een uitlaat die je zo schroef-schroef vervangt voor de standaard uitlaat, er leuk uitziet en inwezen geen ene f@ck doet met het vermogen? Geen werkpaard maar een sierpaard onder de uitlaten zeg maar…
Kan iemand me hierin adviseren?
Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...1 augustus 2023 om 09:15 #821179Nou heb ik een Citta een Ciao en een Si staan. Alle drie zijn ze prima, ze rijden prima, ze mogen regelmatig om beurten mee op stap, alle drie origineel wat betreft setup, en alle drie rijden ze keurig braaf 33 km/h op de GPS. Met sneller rijden/ opvoeren hou ik me niet bezig. Als ik sneller wil pak ik wel een ander voertuig. Ik onderhoud ze prima, en dat is voor mij prima zo. Nou had ik het plan opgevat om bij de Citta, óf de Ciao (mix) er een andere leuker uitziende uitlaat onder te schroeven, een krul, iets anders in elk geval als die standaard zwarte sigaar langs het achterwiel. Nou lees ik hier best veel over uitlaten. De ene maakt een berg verschil, de ander is leuk om te zien maar voegt weinig toe aan de snelheid/ trekkracht. Naar dat laatste ben ik op zoek. Het moet er leuk en sportief uit zien, ( beter dan die standaard sigaar ) het hoeft absoluut geen snelheid of trekkracht te verhogen, en ik was niet van plan iets aan mijn motorblokje te veranderen en/ of af te stellen. De hamvraag: is een uitlaat die je zo schroef-schroef vervangt voor de standaard uitlaat, er leuk uitziet en inwezen geen ene f@ck doet met het vermogen? Geen werkpaard maar een sierpaard onder de uitlaten zeg maar… Kan iemand me hierin adviseren?
: Ja dat kan,
nee, dat gaat je waarschijnlijk niet lukken.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 augustus 2023 om 10:08 #821181Ik weet niet of je er 1 kan vinden,
Maar een originele Sito voor een Boxer vind ik een mooi uitlaatje, wel een extra gaatje/ sleuf maken in de achterbrug omdat hij aan de andere kant zit en hij is niet te combineren met een zijstandaard.1 augustus 2023 om 12:38 #821187De hamvraag: is een uitlaat die je zo schroef-schroef vervangt voor de standaard uitlaat, er leuk uitziet en inwezen geen ene f@ck doet met het vermogen?
Er zijn genoeg tuners geweest die zulke uitlaten gemaakt hebben L.O.L.
Wat je kan doen is een uitlaat kopen die je echt mooi vind staan en er een ring in lassen.
https://www.scooterdiscounter.nl/motor/scooter-uitlaat/uitlaatbegrenzer
Een ring bij de cilinder heeft het meeste effect op het vermogen.
Het vermindert ook het geluid.
Je kan het ook combineren met het kleiner maken van de uitgang van de uitlaat.
Zo kan je een expantie uitlaat zonder demper even stil maken als een standaard uitlaat.Ik was namelijk een keer aangehouden in de Ardennen met een expantie uitlaat zonder demper omdat die te veel herrie maakte.
Ik moest mee in een politiebusje naar het bureau voor een decibelmeting. Ik werd achterin gezet bij mijn brommer. Maar ik had gereedschap bij me en heb toen onderweg met een tang het pijpje van mijn uitlaat dicht geknepen.
Bij de geluidsmeting was alles in orde.1 augustus 2023 om 17:12 #821194De hamvraag: is een uitlaat die je zo schroef-schroef vervangt voor de standaard uitlaat, er leuk uitziet en inwezen geen ene f@ck doet met het vermogen? Er zijn genoeg tuners geweest die zulke uitlaten gemaakt hebben L.O.L.
De hamvraag: is een uitlaat die je zo schroef-schroef vervangt voor de standaard uitlaat, er leuk uitziet en inwezen geen ene f@ck doet met het vermogen? Er zijn genoeg tuners geweest die zulke uitlaten gemaakt hebben L.O.L.
Die vallen in de categorie “mislukte projecten” bedoel je?
Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...1 augustus 2023 om 17:14 #821195Wat je kan doen is een uitlaat kopen die je echt mooi vind staan en er een ring in lassen. https://www.scooterdiscounter.nl/motor/scooter-uitlaat/uitlaatbegrenzer Een ring bij de cilinder heeft het meeste effect op het vermogen. Het vermindert ook het geluid. Je kan het ook combineren met het kleiner maken van de uitgang van de uitlaat. Zo kan je een expantie uitlaat zonder demper even stil maken als een standaard uitlaat. Ik was namelijk een keer aangehouden in de Ardennen met een expantie uitlaat zonder demper omdat die te veel herrie maakte. Ik moest mee in een politiebusje naar het bureau voor een decibelmeting. Ik werd achterin gezet bij mijn brommer. Maar ik had gereedschap bij me en heb toen onderweg met een tang het pijpje van mijn uitlaat dicht geknepen. Bij de geluidsmeting was alles in orde.
Wat je kan doen is een uitlaat kopen die je echt mooi vind staan en er een ring in lassen. https://www.scooterdiscounter.nl/motor/scooter-uitlaat/uitlaatbegrenzer Een ring bij de cilinder heeft het meeste effect op het vermogen. Het vermindert ook het geluid. Je kan het ook combineren met het kleiner maken van de uitgang van de uitlaat. Zo kan je een expantie uitlaat zonder demper even stil maken als een standaard uitlaat. Ik was namelijk een keer aangehouden in de Ardennen met een expantie uitlaat zonder demper omdat die te veel herrie maakte. Ik moest mee in een politiebusje naar het bureau voor een decibelmeting. Ik werd achterin gezet bij mijn brommer. Maar ik had gereedschap bij me en heb toen onderweg met een tang het pijpje van mijn uitlaat dicht geknepen. Bij de geluidsmeting was alles in orde.
Ja hier kan ik wel wat mee ja.
Haha wat een verhaal van dat politiebusje, soms is de oplossing zo simpel!Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...1 augustus 2023 om 17:17 #821196Ik weet niet of je er 1 kan vinden, Maar een originele Sito voor een Boxer vind ik een mooi uitlaatje, wel een extra gaatje/ sleuf maken in de achterbrug omdat hij aan de andere kant zit en hij is niet te combineren met een zijstandaard.
Valt niet mee zag ik om een originele Sito uitlaat te vinden.
Daarbij ben ik niet zo ‘n voorstander van om iets aan de achterbrug te zagen/ vijlen.
Het wordt er in mijn ogen altijd zwakker van.Stukje nostalgie, geniet er van, zo lang het nog kan...1 augustus 2023 om 17:22 #821197Is geen krul, en het blijft nog steeds een “zwarte sigaar langs het achterwiel”. 😉
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 augustus 2023 om 19:31 #821206🙂 dat is zo, maar denk dat hij wel mooi gaat staan op mijn Ciao als die klaar is.
Ik heb namelijk al een paar jaar een nog nieuwe Sito voor de Boxer liggen, nog nieuw in verpakking op Marktplaats gekocht.
Oja, die van mij gaat niet weg
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.