Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Welk slot/welke sloten gebruiken jullie?
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door thir10senses.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 januari 2017 om 18:23 #167505
Hoi,
Als het hier niet goed staat, excuus! Dan mag het verplaatst. Ik kon zo 1, 2, 3 geen topic vinden hierover, dus ik open er voor het gemak even een.
Sindskort in het bezit van een Citta. Eigenlijk met de bedoeling deze te gebruiken voor werk. Werk als wijkverpleegkundige (zie je mij al gaan? ;)). Nu ben ik er tot nu toe een paar keer enkel voor de “fun” mee weggeweest, maar zie toch loerende typetjes als ik hem even wegzet voor een boodschapje o.i.d. Deze week kwamen er 3 jonge gastjes naast me staan (ik zat op de Citta, liep niet, want ik was aan het wachten op iemand), druk pratend in een voor mij niet te begrijpen taal, en maar kijken… Had er geen chill gevoel bij.
Ik werk in een multiculti wijk. Zonder te (ver)oordelen verder, maar helemaal gerust ben ik er niet op. Ben nu zelfs aan het overwegen om de Citta maar voor de fun erbij te houden, en mijn routes op de Turbho snorscooter te doen.
Mijn vraag, hoe zetten jullie je Citta op slot? Ik heb geen stuurslot. Het slotje zit er nog wel in, maar daar is overheen gepoedercoat zag ik (en geen sleuteltje). Ik heb nu een beugelslot en kettingslot. Kan ik nog meer doen? Ben een GPS tracker aan het overwegen.
Hoor graag van jullie!
22 januari 2017 om 21:05 #176640Die GPS tracker en dat stuurslot zou ik achterwege laten, het stuurslot is open als je er boos naar kijkt en die GPS tracker is leuk maar voorkomen is beter als genezen.
Zet hem goed op slot, dus een dikke ketting door het wiel en op een manier aan het frame vast, en dat geheel aan een dikke paal. Ook moet hij op een plek staan waar zoveel mogelijk mensen hem zien, dus niet in een doodlopend steegje.
Je zou ook nog voor de zekerheid de bougiedop eraf kunnen trekken en er los op kunnen doen, en de brommer standaard op de fietsstand zetten. Dan kunnen ze hem in ieder geval niet gebruiken om te joyriden, want de kans dat ze die fietsstandknop ontdekken is niet zo groot.
Succes! Rond de jaarwisseling hadden ze het erover dat er van de zorgverleners afgebleven moet worden, en dat geld uiteraard ook voor hun Citta’s
22 januari 2017 om 22:55 #176641Je zou er eventueel ook een contactslot op kunnen zetten. Werkt ook preventief als hij mooi in het zicht zit.
22 januari 2017 om 23:23 #176642Gewoon op slot zetten met bijv. Een Abus ART 4 kettingslot (deze dan wel door het achterwiel en langs het frame aan een lantaarnpaal vast zetten). Dat kost ze te veel moeite voor maar een “simpele” citta.
En inderdaad wat wilk zegt, niet in een steegje maar altijd in het zicht zetten..23 januari 2017 om 17:53 #176643Ik heb deze.
http://www.artsloten.nl/protect-kettingslot-art4-pro-tect-120cm-vaste-kop.html
Ik had eerst een kettingslot met zoon blok en een beugeltje, maar dat vond ik irritant worden.
Wel was deze erg sterk. Iemand heeft en een keer bewerkt met een bijl en een zaag maar hij is heel geblevenIk ben wel tevreden over het insteekslot. Hij doet het al 2 jaar goed en heeft alleen wat wd 40 nodig soms.
23 januari 2017 om 19:27 #176645Thanks voor de reacties tot dusver!
Contactslot is misschien een idee. Ik zag ergens een how to staan. Even kijken of mijn man dat ziet zitten…Ik heb nu een ART4 beugelslot en kettingslot. Zou graag nog een Luma kettingslot kopen. Schakeldikte daarvan is 16mm.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.