Home › Forums › Techniek › Afstellen › Welk onderdeel is het meest effectief om te vervangen voor meer snelheid?
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 4 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 november 2020 om 01:03 #804382

Beste leden,
Ik heb afgelopen maand voor een zeer goede prijs deze Vespa/Piaggio Si Mix gevonden op marktplaats. Ik heb altijd al z’n brommer willen hebben en ik kom deze niet laten gaan. Hij staat op geel kenteken en rijdt top (af en toe hapert hij bij het aanrennen (de trappers zijn eraf gehaald)).Nu wil ik hem iets harder laten gaan (ik heb geen snelheidsmeter erop zitten maar volgens mij ga ik 45/50. Ik heb niet echt verstand van deze prachtige apparaten en wil er daarom niet te veel aan sleutelen of iets dergelijks. Wel heb ik onderzoek gedaan op dit forum en zag ik dat de meeste topics golden voor snorfietsen die 25 km/h gaan.
Nu is mijn vraag ik wil 1 onderdeel of Max 2 vervangen om 10-15 km/h harder te gaan (60/65 is m’n doel) wat moet ik vervangen (of laten vervangen) om dit te realiseren?
Alvast bedankt voor het antwoorden
Groetjes!23 november 2020 om 10:05 #804386Mooie si

Goed idee om plakplastic te plakken op de lak daar waar die het makkelijkst kan beschadigen. Zo wordt tie nog duurzamer.
Het onderdeel dat het meeste invloed heeft is de uitlaat. Dan moet je ook een grotere sproeier voor de afstelling. En dan zit je dus op het vervangen van 2 onderdelen.
Je zit dan wel niet op de 65km maar daar voor moet je toch echt meer dan 2 onderdelen vervangen cq. bewerken.23 november 2020 om 11:14 #804390Bedankt voor het snelle antwoorden!
ik heb even snel zitten zoeken en kwam uit bij deze uitlaat: https://www.k-parts.nl/uitlaat-tecno-circuit-vespa-ciao.html?gclid=EAIaIQobChMI286Al7aY7QIVBwGLCh2oxwcrEAQYAiABEgK4yvD_BwE (Is deze aan te raden?)Als ik nu toch bezig ben, wat is een gemakkelijk onderdeel om nog meer te vervangen, dat zonder enige ervaring mogelijk is? Anders sta ik zometeen met een kapotte Si hahaha.
23 november 2020 om 11:51 #804392Nee die uitlaat is niet aan te raden. Maakt een hoop kabaal en levert helemaal niets aan prestaties.
Ik ben het eigenlijk een beetje oneens met zevenenergie. Een uitlaat vervangen op een 50cc standaard met een bromblokje heeft nooit zoveel prestatiewinst. Stel je zet er een proma cc op, wat 1 van de beste allround uitlaatjes is voor topsnelheid. Op een 50cc standaard zal je hooguit 5km/h harder gaan dan met een citypower.
Ik zelf ben van mening dat een goeie expansie uitlaat (er bestaan ook slechte zoals de tecno waarnaar je verwijst) pas echt tot zijn recht komt op minimaal een 50cc snel met een bewerkte inlaat.
Je zou een 65cc DR erop kunnen zetten en proma cc uitlaat erbij. Dan kom je denk ik al wel bij je doelsnelheid van 60/65km/h. Blok hoef je denk ik daarvoor ook niet te bewerken omdat ik ervan uitga dat je een bromblok met een iets grotere inlaat dan een snorblok.
23 november 2020 om 11:56 #804393Thanks voor je reactie!
Wat raad je dan aan om te vervangen of the veranderen?
23 november 2020 om 11:58 #804395Ik heb mijn post aangepast met mijn advies.
23 november 2020 om 13:03 #804398Dank je!
23 november 2020 om 15:51 #804403Ik vind het allemaal prima, maar de proma cc produceert aardig wat decibels, en ik neem aan dat je dat niet wilt.
Kijk even hier: -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.