Vespa-Ciao.NL
:: Wel of geen shim ringen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wel of geen shim ringen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

raid3rNL
    Topic starter

Ik heb vanmiddag me nieuwe kruk binnengekregen een standaard DMP (die ze bij jmpb verkopen)
      màar nu vraag ik me af moeten hier wel of geen shimringen om? En zo ja, moet dat nog op een speciale manier gebeuren of is het een kwestie van er om schuiven?
      Danku! 😀

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Als je dus echt deze hebt : http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=658
        Dan moet je idd shimringen gebruiken.

Zit er wel een verhoging waar de lagers komen? dan hoef je geen shimringen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

raid3rNL
        Topic starter

Ok de eerste lager zit er om. voor de 2e moet hij opnieuw in de koelkast want ik was de 2e shim ring vergeten dus moest het weer uitmekaar halen -_-

Maar ik heb nog 3 vraagies:
          1. Waarmee moet ik de lagerssmeren?

2. Hoe krijg je de C3 (ontstekings kant) goed vast? Want die andere kan je nog een beetje door slaan met een hamer maar met die krukas in de weg lukt dat niet.. How do i do it:S

3. En ik had nog iets doms gedaan. Ik had de 6602 vastgeslagen met een plankje alleen het plankje was vies:boos. Dus het kan zijn dat er nu een beetje troep tussen me lagertjes zit. Gwn ff schoonmaken met een bussie lucht en dan is het goed?:P

Thanks!:D

koorenkip
          Bijdrager

Ik doe het zelf altijd met een stukje buis met de lengte van de uitgaande as, buis diameter 20-22mm kun je hem mooi erop tikken op de binnenring van het lager…
            Van mij is een dunne zadelpen, maar als je een oud stuurtje hebt liggen kun je die ook pakken, is ook 22 rond.

niek1992
            Bijdrager

Als je het goed doet hoef je het lager in principe niet eens erover heen te tikken. Ik leg de krukas in de vriezer ( -30 ). en vlak voordat ik het lager op de krukas leg, verhit ik deze met een verfföhn. Valt hij er zo omheen. Niet bewegen of laten vallen, want dan komt het lager er net zo makkelijk weer vanaf;)

citta-ehv
              Bijdrager

nou… ik had het met een SE en een originele vliegwiel.
                was heel het zaakje in elkaar aan het zetten en wou um starten… toen ineens rrrrrrrkkkrruuuukkkeerrrrrrr
                😮 ik denk wat krijgen we nou, de vliegwiel slijten dus tegen de binnenkant van de carter rond om de ontsteking spoelen 🙁

dus gewoon even op de fiets naar de dichtstbijzijnde brommerzaak om zown ringetje te halen
                ringetje ertussen gelegt en klaar was kees en geen raare geluiden meer te horen 😉

echt zown shimring die gaat over de kruk en licht tegen je ondstekingsnok bij je spiebaan
                dat ringetje is maar 0.5dik maar toch net die speling die je nodig hebt. (BIJ SOMMIGE KRUKKEN OF CARTERS)

(bron: jmpb.nl)

niek1992
                Bijdrager

Dat is het shimringetje voor je onsteking ja, klopt. deze MOET er altijd tussen zitten bij CP onsteking. Electronisch onstoken blokje hebben dit niet meer nodig.

het TS heeft het over shimringen tussen het lager & de wang van de krukas. De onsteking heeft hier dus helemaal niets mee te maken

raid3rNL
                  Topic starter

Toch nog ff over die ontsteking, toen ik me blok aanzette hoorde ik een schurend geluid en me spietje brak meteen. Dit deed hij eerst ook al maar toen dacht ik dat dat dus aan de krukas lag. Maar het is blijkbaar toch me vliegwiel, Ik denk slechte spiebaan. Kan dit kloppen en kan ik dr nog wat aan doen? Of gwn weer nieuwe halen…

In iedergeval bedankt!:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.