Vespa-Ciao.NL
:: Weinig kracht en lage top

Home Forums Techniek Problemen oplossen Weinig kracht en lage top

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

neogod
    Topic starter

sproeier is net nieuw, kan niet verstopt zijn, carb is helemaal uit elkaar gehaald en schoon.
      luchtfilter is net nieuw incl nieuw gaas. — zie alle info in eerste post.
      choke gebruik ik nooit maar ik moest hem dus testen.
      ik rijd zo een beetje 8km voor ik die bougie eruit haal.

ik mix ongeveer 1:50, heb het zelfs iets schraler geprobeerd maar dat had geen effect.
      dezelfde soort bougie zat in het vorige blok, daar geen problemen mee.

ik moet gewoon wat dingen aanpassen voor die top omhoog gaat en hij wat beter wegtrekt.

nog een keer extra met remmenreiniger getest, geen verandering in toerental, ik heb op de inlaat met een tuinslang geblazen (zonder blok uit elkaar te halen), op het punt wat ik als odp gokte, minimale hoeveelheid lucht kan ik er door persen.

in principe is alles snor op dit blok.
      12/7 carb, 40 sproeier
      b5hs bougie
      citypower uitlaat — https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciao-giannelli-citypower.html
      standaard carter
      38.2 50cc standaard cilinder+zuiger

uitlaat is dus geknepen, misschien als ik die in de bankschroef terug druk?

AA-T
      Sleutelbeheerder

Ik moet mezelf een hersenbloeding blazen om lucht langs de inlaat te krijgen anders ben ik niet tevreden. Weet niet wat in jouw geval een ‘minimale hoeveelheid’ is.

Decompressie sluit goed af?

Uitlaat rond proberen te drukken zal niet bijdragen aan een positief effect. Over het algemeen kan je stellen hoe nauwer de uitlaat des te meer kracht je onderin hebt. Al heeft de Gianelli daar überhaupt weinig last van.

Je kan nog eens tot sproeier 42 proberen met een snor luchtfilter. Met een brom luchtfilter tot 44. Als je daar boven uit komt om de bougie goed te kleuren gaat er toch echt iets mis.

neogod
        Topic starter

minimale lucht, hetzelfde als je op je duim blaast en dat er minimaal tussen duim en lippen door gaat. Ik weet namelijk niet zeker of hij op zijn onderste punt stond, dat ging op gevoel omdat ik het blok niet los heb gehaald 😀

stelling:
          sproeier 42 – om te testen
          gelijk een nieuwe bougie erin (weet niet of je een tip hebt of gewoon de b5hs houden)
          met de poelie spelen incl bijbehorende v-snaar(70 tot 85 en kijken op gewenste effect (groter meer trekkracht, kleiner meer top))
          achternaaf veranderen van snor in bromklok? (moet ik alleen weten hoe :-D)

dat zie ik namelijk nog als enige mogelijkheden om het gewenste resultaat te behalen?

Decompressie werkt prima en sluit goed af.
          anders denk ik dat dit blokje gewoon niet beter kan draaien dan dat hij in deze staat doet.

AA-T
          Sleutelbeheerder

Qua bougie kan je met een vrijwel standaard snor setup waarschijnlijk wel op de b5hs blijven. Te koud zal die niet wezen. Hoogstens kan je naar de b6hs maar verwacht niet dat dit nodig is.

Wat betreft de achternaaf. Je zal zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet er iets langzamer door optrekken, maar de top zal inderdaad hoger liggen. Hoe je deze kan vervangen staat wel in deze how to.

How to: Achterklok naaf eruit halen en tandwiel tot moer maken

Laat even horen hoe het afloopt :thumb

neogod
            Topic starter

Vandaag op de ciao van een vriend van mij gereden welke ook niet helemaal vlekkeloos liep omdat de keerring kapot was, deze gerepareerd en liep als een zonnetje.
              Mijn ciao had ineens een topdag (al leek dat zo) want hij trok snel op en zelfs de top lag hoger dan normaal.

Nog even rondgereden samen met hem (ieder eigen ciao) en na 10 km gingen we een klein heuveltje op, verlies ik in 1 keer alle kracht (wel nog een vrije zuiger, geen vastjanker). Viel wel heel erg terug in toeren  toen ik tot stilstand kwam en daarna vrijwel gelijk uit.
              2.5 uur laten afkoelen en opnieuw geprobeerd om te starten (nergens gereedschap natuurlijk, midden in het duin). Wonderbaarlijk, hij deed het en reed weer, het klinkt nu alsof hij ergens veel valse lucht trekt of een slippende koppeling heeft(dat hoor je gewoon als je gas geeft), maar hij heeft me wel thuisgebracht (uiteraard rustig gereden en even getest wat hij deed als ik een klein beetje met het gas speelde). naarmate hij warmer werd, werd het ietsjes beter.

Het is een splinternieuwe zuiger met veren en cilinder, nou hoop ik natuurlijk niet dat deze een verknettering heeft gehad, maar het is niet zo dat ik hem op gang moet helpen om vooruit te komen, hij start snel en loopt goed stationair zonder extra gas of een choke (wat ik dus een paar jaar terug heb meegemaakt met deze ciao toen ik hem kocht).

Hij heeft ook niet vast gestaan of iets dergelijks maar wat denken jullie? zal er dan toch een zuigerveer gebroken zijn of iets dergelijks? (stationair loopt hij nog steeds prachtig, zonder choke te starten, zonder gas bij te geven)
              of zal ik toch richting de koppeling moeten kijken? of misschien iets anders.

1 ding is zeker, het blijft een probleem geval.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.