Vespa-Ciao.NL
:: weinig compressie, vervolg

Home Forums Algemeen Oude topics weinig compressie, vervolg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zer0r0nin
    Topic starter

Vervolg op topic: trekveren vervangen, slecht starten.

Na enig sleutelen start de citta nu binnen 3 meter.
      Echter moet ik nu harder aanzetten dan voorheen om voldoende compressie te krijgen. met motor uit kan ik vliegwiel makkelijk met 1 hand ronddraaien.
      Dt lijkt mij echt te weinig compressie.

zoals gezegd had ik net de trekveren vervangen, maar ik zie geen directe aanleiding tot de slechte comressie.

zouden het de zuigerveren zijn? of iets anders?

Pakkingen etc 4 dagen gelden vervangen, zuigerveren ook 4 dagen geleden vervangen. Citta liep prima voor vervangen trekveren, geen compressie problemen.

Als ik nu rustig loop met citta in hand, zonder decompressiehendel in te houden merk ik dat er geen compressie wordt gemaakt. Ga ik rennen, voel ik de compressie en slaat hij na 2 meter aan.

Is dit normaal?

hansieb
      Moderator

Startveertjes zijn er al uit ? Startsegmenten nog genoeg shit erop ? Snaar goed strak ?

Koppeling maybe verrot heb je er nog 1 liggen?

Cittatje zou echt wel binnen 1 meter moeten starten, laat het niet meer zijn.

Als ik loop met me citta slipt de snaar gewoon, als ik me decompressiehendel indruk dan heeft die opeens genoeg compressie en start binnen 0.50 meter.

ArvidW
        Donateur

Het kan eigenlijk niet, maar is je kering er niet uit geschoten?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.