Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › weinig compressie en slechte verlichting.
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2011 om 15:25 #211106
hallo
Ik heb 2 probleempjes met m’n brommert
M’n blok maakt suuperweinig compressie. de deco hendel is totaal nutteloos want hij heeft bijna net zoveel weerstand met als zonder deco hendel. ik kan de krukas bijna met m’n blote handen ronddraaien. als ik de koppeling beetpak en ik draai de krukas rustig 1 rondje dan hoor ik de lucht er via de uitlaatpoort weer uit sissen zodra ie een beetje compressie maakt.
verder loopt het blokje perfect. trekt goed op, loopt 55 gps, start direct en ik heb er al zeker 1500 km probleemloos mee gereden. alleen ik vind het een beetje gek dat ie zo weinig compressie maakt, m’n originele blokje(een snorblokje) maakte veeeeel meer compressie.
Ik weet dat dit blokje voordat ik hem gereviseerd had ook al heel erg weinig compressie maakte, maar ik heb niet het idee dat het zo hoort.:?Verder heb ik een probleempje met m’n verlichting,
in m’n voorlamp zitten een buislampje en een gewone gloeilamp, en achter zit ook een gloeilamp
als ik m’n verlichting uitzet dan is alle verlichting uit. als ik de buislamp aanzet dan staat het buislampje en m’n achterlicht aan. zet ik de gloeilamp aan, dan komt er bijna geen licht meer uit m’n achterlicht
dus ik dacht laatst, ik zet een lamp erin voor met een lager vermogen. dus ik had een 20 watt halogeenlamp gekocht, en de 25 watt gloeilamp eruit gehaalt, alleen geeft die halogeen lamp nu nog minder licht dan dat buislampje en m’n achterlicht geeft nogsteeds bijna geen licht.
ik vind het ook wel een beetje gek dat je op een 20 watt halogeenlampje zwaar achteruit gaat in vergelijking met een 25 watt gloeilamp. :boos alle lampjes zijn trouwens 6 volt
iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
alvast bedankt:lol14 maart 2011 om 15:59 #2362681. Kijk eens na of de cilinderkop correct is aangespannen, gedraaid, en of je decompressie niet toevallig beetje open blijft staan zeg maar!
Als het blokje goed draait, en ook goed loopt als het aardig warm is, zou je toch eens kunnen overwegen om 2 nieuwe zugierveertjes te plaatsen!Misschien ben je een pak meer compressie gewoon bij dikkere cilinders en eventueel zelfs op andere brommers, maar met een origineel cilindertje is de compressie niet echt super veel, maar wel goed genoeg..
Aangezien het blokje het verder goed doet, denk ik voornamelijk dat er hier niet echt iets aan de hand is 😉
Op elektrisch gebied kan beter iemand anders je helpen 😉
14 maart 2011 om 16:27 #236269okee. ja ik heb m 2 maanden geleden gereviceerd, ook nieuwe zuigerveren enz.
hiervoor had ie ook al superweinig compressie, maar ik heb m’n si cilinderkop overgezet. en als ik de kopjes omwissel maakt het verder ook niks uit kwa compressie. Maar ik vond dat geluid wel een beetje apart dat ik de lucht hoor weglopen als ie compressie maakt. en dat dan dus ook de compressie weg is. aangezien m’n compleet standaard snorblokje dat ook niet had, maar wel veel meer compressie had. maar er zal idd niks aan de hand zijn, anders had ik dat zowieso wel gemerkt.14 maart 2011 om 17:01 #236271@tnerual
ik zelf heb nog nooit meer compressie gehad met een snellere cilinder.
50cc std had zo veel compressie dat je die niet eens kreeg rond gedraaid. (aan het vliegwiel gedraaid he)
dus er moet wel echt iets niet goed zijn wil die nagenoeg geen compressie hebben.dikke kans dat de deco niet helemaal goed meer is.
wat je kan doen is het volgende:pak boor doe de deco klep in de boor.
dan doe je een beetje polijst middel in het gaatje waar de klep zit en je laat deze in de zitting rond draaien.
zo slijten ze op elkaar in het heb je veel minder kans dat de compressie weg lekt door de deco.qua elec, normaal gezien heb je 15 watt in je koplamp en 5 watt achter.
ga je meer pakken dan gaat je licht niet meer 100% werken.
pak eerst eens ene van 10 watt halogeen en dan zul je zien dat het licht super wit is en dat je achter licht ook nog spanning krijgt.alles moet trouwens parralel staan anders brand niks fatsoendelijk maar daar ga ik wel van uit.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 maart 2011 om 17:25 #236272ik ga het proberen met de deco klep, maar ik denk eerlijk gezegt dat dat hem niet is want met deze cilinderkop + decosetje heb ik altijd al rondgereden op m’n oude blok. daar had ik het ook niet. en daarbij doet m’n andere cilinderkop exact het zelfde.
waar loopt dat tunneltje vanuit je deco naartoe? ik ga het iig even proberen.ow dan zal het probleem zijn haha. wel gek dat er dan een 25 watt lamp in zat maargoed.
tnx
14 maart 2011 om 21:01 #236281maar je zegt dat het blokje goed rijdt!
Ritze, uiteraard, zo aan het vliegwiel draaien lukt meestal niet zomaar 😉
Maar als je het vanaf de vario doet die erop staat ofzo, dan zal het zeker goed gaan..
Maar klopt wat je zegt, het is niet omdat je grotere cilinder monteert, dat je daarom meer compressie zou hebbe14 maart 2011 om 21:06 #236282probleem met je verlichting is teveel watt aan lampen
een vespa blokje geeft ongeveer 20 tot 30 watt
dus zet maar eens een 4 watt achterlampje, een 15 watt groot licht lampje en een max 6 watt buislampje erin14 maart 2011 om 21:12 #236283aan m’n vliegwiel draaien?:pest
hahahaha xD
met gemak 😛 ik bedoelde echt de krukas 😉 dus als ik de koppeling eraf haal dan kan ik aan dat stuk waar de koppeling op hoort te zitten dan lukt het net niet, draai ik de bout erop van de koppeling dan lukt het wel 😐
dus daarom heb ik het idee dat dat niet hoort, sterker nog ik snap niet dat dat ding uberhaupt loopt. maar het gekke is dat het altijd al zo geweest is bij dit blok, ook voor dat ik m gereviseerd had, ook met andere cilinderkoppen.
en het gekke is, het loopt als een trein 😕@ dartfreak, ja ga ik doen idd. zoiets dacht ik al wel gek dat er dan al een 25 watt voorlamp in zat haha maarja.
14 maart 2011 om 21:16 #236284teenhakker :
aan m’n vliegwiel draaien?:pest
hahahaha xD
met gemak 😛 ik bedoelde echt de krukas 😉 dus als ik de koppeling eraf haal dan kan ik aan dat stuk waar de koppeling op hoort te zitten dan lukt het net niet, draai ik de bout erop van de koppeling dan lukt het wel 😐
dus daarom heb ik het idee dat dat niet hoort, sterker nog ik snap niet dat dat ding uberhaupt loopt. maar het gekke is dat het altijd al zo geweest is bij dit blok, ook voor dat ik m gereviseerd had, ook met andere cilinderkoppen.
en het gekke is, het loopt als een trein 😕@ dartfreak, ja ga ik doen idd. zoiets dacht ik al wel gek dat er dan al een 25 watt voorlamp in zat haha maarja.
het is best normaal dat je het kan draaien als er een moer opzit hoor.. Toch wel met beetje weerstnd, maar voor de rest moet het relatief normaal zijn hoor! Ook het feit dat het blokje gewoon ze werk doet zoals het hoort! 😉
14 maart 2011 om 21:19 #236279nou, ik kon m’n snorblokje niet aan een enkele moer door z’n compressie heen draaien xD
maar okee das mooi dat er dan waarschijnlijk niks aan de hand is 🙂
ik dacht anders valt er misschien nog wel meer kracht uit te halen, als er ergens iets niet goed zit ofzo
tnx 😀 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.