Vespa-Ciao.NL
:: weg vermogen

Home Forums Techniek Problemen oplossen weg vermogen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Topic starter

Beste Vespa fans,

Ik heb een vespa snor en ben er lekker mee bezig al zeg ik het zelf.
      Ik heb hem helemaal goed af gesteld en hij loopt als een trein. Bougie koffie bruin.
      Maar soms ineens loopt hij slecht. Zo ook vandaag weer, ik rij over een hobbel en weg vermogen. Als ik tijdens het rijden mijn vingers in op twee lucht filtergaatjes houd gaat hij weer als een speer. Met twee kruisschroevendraaiers in het lucht filter ben ik thuis gekomen.

Dus duidelijk benzine te kort. Maar mij tank is brand schoon benzine kraan filters ook . carburateur filters ook brand schoon. benzine loopt uitstekend door. Vlotter bak geen vuiltje te bekennen. Sproeier ook schoon het messing pijpje met gaatjes ook schoon. Aan het vlotter naaldje is niets te zien .

Als ik met een schroevendraaier op de carburateur tik loopt hij vaak weer goed.
      Wat kan het zijn? Heb ik een kanaaltje gemist met schoon maken?
      Wie herkent het probleem en weet de oplossing?

Ps, het is een standaard 12/7 waar ik een 44 sproeier in heb gezet.

eidos
      Donateur

Misschien even een nieuwe bougie monteren? Oude bougie’s zijn vaak slecht af te lezen en kunnen een misleidende kleur geven. Zoals je zelf al aangeeft komt hij benzine te kort. Ik weet helaas zo de sproeier maat niet uit mijn hoofd die jou blokje nodig heeft. Je kunt bijvoorbeeld een maat 46 monteren en dan kijken of het probleem minder wordt of weg is.

Edit: Als ik het zo nog eens doorlees lijkt het erop dat je vlotter blijft hangen. Misschien dat de vlotter of het naaldje niet meer in orde zijn?

Crullie
        Donateur

Yup, als je op de carb, tikt en het loopt dan weer even goed dan is het de vlotternaald die blijft hangen.
          Het rubbertje aan de bovenzijde van de naald, is die nog mooi conisch of staat daar een randje rondom in ?
          Mocht je een andere vlotternaald hebben dan even omwisselen om te kijken of het daar aan ligt.

Ontluchting kanaaltje van de vlotterkamer kan ook nog verstopt zijn, deze eindigt net onder het afdek kapje van de gasschuif, misschien het kanaaltje die je hebt gemist. 8)

TICKLING BARN

zevenenergie
          Topic starter

Dit kinkt logies,
            Dus gelijk maar een naaldje bestelt.
            over 3 dagen binnen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.