Vespa-Ciao.NL
:: weg-gevaar,s perso

Home Forums Perso’s Projecten weg-gevaar,s perso

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

weg-gevaar
    Topic starter

eey mede vespa-ciao.nl gebruikers.

na lange tijd op het forum gelezen te hebben dacht ik ga toch maar us een perso aanmaken, ik heb niet van alles foto,s ma probeer er toch zoveel als mogelijk fototjes bij te plaatsen omdat dat leuker lezen is natuurlijk.

ik heb een aantal brommertjes gehad en helaas lang niet van ze allemaal meer foto,s.
      ik probeer ze terug te zoeken en ze naderhand nog te plaatsen wat ik nog vind.

nu na een paar jaar scooteren, kreeg ik opeens weer zin in het ouden vespa gevoel, ik heb per toeval een si kunnen kopen voor 32.50 met kenteken papieren, en snor ook nog koopje dus:P

opzicht een leuk brommertje alleen met wat werk. er zat een snorblokje onder met contact punten, blokje gereviseerd maar bleef er in de winter soms problemen mee hebben, gelukkig kon ik op me werk destijds het blokje ruilen voor een electronis carter met 12mm inlaat. hier heb ik helaas geen foto,s van gemaakt toen…

omdat die 50 cc niet opschoot en ik snel een goedkoop cilindertje moest hebben heb ik een 43mm (70cc) creco gekocht.
      en had maar een 12/10 cabrateur ma heb een 13/13 huisje van vespaheerlen gekregen,dus die zit er ook op nu:D
      heb de std filter maar weg gegooid en nu een imitatie malossi filter van 7 euro erop(en van die imitatie komt het sponsje tenminste van links na rechts helemaal voor de opening:D

en deze samen met een nieuwe techo city puffer gemonteerd, daarmee reed die met 80 poulie 45.
      totdat me snorklok kapot ging en een andere snorklok had uitgehaald, alleen met die snorklok reed die ma 35+- dus,
      werd het tijd voor een nieuwe v snaar en poulie 70 en ja hoor hij reed weer 45:D en direct blauwe trekveren erin gedaan en trek van 0 tot 45 in een keer door=)

tot me grote verbazing begon ik de si steeds vaker te gebruiken ipv de scooter, en het frame had nogal een roestige plek en daar moest ook ma us wat aan gedaan worden, na wat slechte roest wegtikken was er een heel gat=)

en dat vroeg natuurlijk om plamuur:!

mooi glad proberen schuren:P

primeren:P

je ziet hier dat die rand wel wat mooier had gekunt ma ik vond het wel goed zo:P al 10x beter dan het was en roest niet meer:D

mooi bijpassende lak kunnen vinden ook nog:)

en na die blauw aan te brengen=)

als nieuw al zeg ik het zelf=)

na dat ik zag dat die kleur zo mooi overheen kwam kon ik natuurlijk niet stoppen:P

schuuren again xD

lakken:P

en als laaste heb ik hem effe een kleine poetsbeurt gegeven:D

vanochtend kwam de postbode met

een doos:D wat zou daar nu inzitten:con effe uitpakken dan maar:P

en ut is een vario set=) met dank aan JayL:D
      zag er allemaal netjes uit,alleen de klok was een beetje vuil(zoals ook beloofd haha:P)
      ik denk toch ma effe schoon maken, en moet zeggen egt een mooie klok harstikke blij ermee:D

v-snaar, malossi vario,en trekveren zijn al besteld en met een beetje geluk morgen binnen, update volgt en ik zal ook proberen een filmpje erbij te plaatsen als het loopt.

Wilk1985
      Moderator

Dat is een aardig gaatje ja 🙂

Ben benieuwd hoe netjes je dat gaat krijgen.. Voor de rest is het wel een nette Si toch? Succes ermee

Edit: Zie dat je nog bezig bent met je perso 🙂 Maar mooi gedaan hehe.

weg-gevaar
        Topic starter

ja was ook best effe werk en heb gelukkig hulp gehad van me opa van 79 haha:D
          ik wist eerst ook niet hoe ik dat gat dicht ging krijgen was bang er in gelast moest worden, ma houd zich goed:D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.