Home › Forums › Algemeen › Oude topics › weer een dikke aanloper!
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 juni 2006 om 17:53 #123998
Net even een stukje wezen rijden,ik had net een digitale teller gemonteerd en die wilde ik even testen.
Omdat de originele teller na de 80 op en neer begon te zwiepen.
Lekker even het gas open,en ja hoor,loopt ie weer vast!
Bij 100 km per uur (zag op op mijn nieuwe teller die het overigens perfect deed ;)) hop,ineens vol het achterwiel bokkeren.
Had nu zo’n 380 km ingereden en smeer 1 op 30,dat moet gewoon goed genoeg zijn!
Vorige keer taaide ie ook al vast,alleen toen na 200 km en 1 op 40 smering.
Wat een kutcilinders van Simonini zeg.Hij rijdt trouwens wel weer,alleen is ie wat copressie kwijt, 1 zuigerveer zal wel vast zitten.
Nu kan ik natuurlijk weer een nieuwe cilinder en zuiger gaan halen (wat weer maanden duurt voordat ie binnen is)of gewoon dat hele blok verkopen.
Ik ben bang dat het straks weer precies hetzelfde is namelijk.
Iemand ook deze ervaring met Simonini toevallig?We zien wel weer…
18 juni 2006 om 17:58 #134446hou kan nou je achterwiel blokeren?? :S
ik heb ook warm/vastloper gehad, en toen slipte de startsegmenten gewoon 🙂
18 juni 2006 om 18:16 #134447Als je nadenkt weet je dat je segmenten niet kunnen slippen als je krukas stilstaat…
Als ie ineens vastslaat zorgt je v-snaar ervoor dat je achterwiel bokkeert,als je v-snaar niet zo strak staat slipt ie over je koppelingshuis heen.18 juni 2006 om 18:23 #134448misschien je afstelling op een of andere manier toch niet goed.
en 1 op 30 smeren is zowiezo al niet goed, dat is gewoon teveel.je mag wel wat meer erbij doen met inrijden natuurlijk.
heb je hem goed laten warmdraaien enzo?
Je kunt ook beter met euro 98 en volsyntetische olie rijden, maar misschien doe je dat al ?
iig vet kloten man :S
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 juni 2006 om 19:29 #134449ff offtopic…
Maar WTF hoe overleef je dat als je achterwiel met 100 stilstaat:| k ging met 50 al bijna op men bek:O Nja succes dermee eg hevie kut:(18 juni 2006 om 19:52 #134450Coda man foked up…..
Is er neit iets losgeschoten (pinstonpenclipje) ofzo?
Gvd man heb je net weer een nieuwe cilinder loopt die weer vast 1:30 hoezo dat gewoon 1:40 met beetje extra olie.
18 juni 2006 om 20:01 #134451wat een bullshit met dat acherwiel vastslaan
als jij een logisch nadenkt coda dan weet je dat je rij sigmenten dan vast moeten slaan en bij een hoge snelheid laten die dan gewoon los :s wat jij zegt kan ook niet ik weet zeker als die zou blijven hangen (bijna ongmogelijk) dat je vsnaar gewoon slipt maakt niet uit hoe strak, ik heb vast loper geha met me 60cc en die rolde ook gewoon uit (dus dan is er wat mis met je koppeling ;))
maar wel hendig fucked dat die vastgelopen is gewoon slecht ingerede denk ik of een slecht zuiger(veren) (miss meer olie want een beetje meer olie ken geen kwaad ;))
18 juni 2006 om 20:22 #134452ja, ik weet ook wel heeeel zeker dat mn segmenten slipte, en ik reed 60 ofzo…
18 juni 2006 om 20:22 #134453
.-{2F4OV}-.Ow man coda…
Hoe kut is dat voor je:| Kzou helemaal gek worden als zo’n dure cilinder zou vastnaaien…
Viel je niet toen het wiel blokkeerde?:o
Nja iig sterkte
18 juni 2006 om 20:54 #134454Gebeurde mij vandaag ook weer gewoon vol blokkerend achterwiel, probleem( andere uitlaat, sproeier niet veranderd, te weinig olie, zuiger wordt te warm enz…. jullie kennen de rest van t verhaaltje wel,
eigen stomme fout18 juni 2006 om 20:58 #134455Als het warm is zit er minder zuurstof in de lucht dus theoretisch gezien zou je iets rijker moeten rijden toch?
Nou het is in ieder geval klote, 2e cilinder!! Ik heb het wel vaker gehoord, die cilinder voor de rs50 heeft volgens mij hetzelfde probleem. Maar ja het is toch alu dat zou ook minder snel vast moeten lopen, misschien kun je eens kijken waar het precies mis is gelopen?
18 juni 2006 om 20:59 #134456kheb toevallig nog een 50snel zuigertje 10 pen liggen met net nieuwe zuigerveren. of de zuiger 100% is week niet cker. zaten paar krasjes op maar niet voelbaar (niet ernstig) mag je wel voor een prikkie hebben
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 juni 2006 om 23:04 #134458Jah is ruk jah,maar je doet er niets aan.
Even over het bokkeren,als ie vastloopt staat je zuiger even stil,je krukas dus ook,je segmenten zitten op een houder met een afgeplat rondje en die staan op dat moment dus ook stil,het enige wat nog kan bewegen is dus je koppeling die nog ronddraait,maar aangezien de segmenten behoorlijk vast tegen de schaal aanstaan bokkeert je achterwiel.
Heb het al zo vaak meegemaakt.De prijs van cilinder en zuiger samen valt nog mee,is geloof ik 110 euro samen,maar duurt heel lang voor het er is.
Misschien toch maar weer de speedengine erop,is nooit wat mee.
19 juni 2006 om 06:58 #134459Hoezo zou je achterwiel niet kunnen blokeren als je blok vastloopt?
je startsegmenten slaan tog uit als je hem wil starten, dus ook bij 100km/u
Te veel olie is onzin, dat kan helemaal niet, met een te kleine spoeier kan je cilinder wel te weinig krijgen.
Heb je je koeling goed aangesloten? dus vliegwiel koelkap erop en die op de cilinder?
En wat was de staat van je zuigerveren?
Een vast of warmloper krijg je door te weinig olie en/of te weinig koeling.. Tenzij er een pistonclip in je cilinder komt te zitten.
19 juni 2006 om 08:35 #134460Miss ook een optie he….Wie weet is die wand van simonini gewoon klote…..
Ga naar http://www.powerseal.nl en laat daar een nieuwe fatsoenlijke wand inzetten…Zo blijf je maar kutten!(laat je hem meteen beetje opboren..)
Wel zuur….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.