Vespa-Ciao.NL
:: Weekendje tuning

Home Forums Techniek Opvoeren Weekendje tuning

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Freakaziot
    Topic starter

Heya beste mensen van het Vespa Ciao forum
      Op dit moment ben ik nog geen Ciao eigenaar maar hopelijk eind volgende week wel. (wordt een weekendje tuning pret)
      het zit zo, mijn werkgever kreeg het idee binnen 10 km moet je maar fietsen of met het OV.
      dus geen parkeer plek meer of 10 eury per dag.
      helaas is er geen OV om 5:30 in de morgen en fietsen ben ik te lui voor.
      dus hop naar de lokale brommer boer, daar stond dan een rooie Ciao helaas te verroest.
      maar gelukkig had hij in zijn loods nog 15 Ciaos staan. Maar dat werd graven.
      dus ik een vaste prijs afgesproken en hij zou er dan 1 helemaal kant en klaar maken.
      het doel is om de Top hoger te leggen, maar niet gewicht van bereider afhankelijk 90kg inclusief bagage

45 is wel een beetje traag dus ik had in gedachte.
      Cilinder: origineel
      Carburateur: origineel
      uitlaad: Proma circuit 50cc
      Poeli: 80?
      v-snaar: zou ik die moeten vervangen?
      Lucht-toevoer: malossi air filter
      sproeier: wat is jullie mening over de afmeting bij een ciao?
      Haal ik hiermee +/- 60Km/h? of moet ik toch met cilinders in de weer. ik rij in een politie rijk gebied die op CCtjes gefocust zijn dus eigenlijk is dat geen optie.

alvast bedankt 😀

eidos
      Donateur

Je kunt het beste bij de setup een 13.13 Dellortho + Malossi filter nemen. En je carters 13mm boren + uitvijlen.

Anders haal je 60 echte km/u niet.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

carters uitveilen 13/13 proma cc poulie 80 malossi filter.
          EN! een 50DR!
          dan zit je goed rijd hier zelf nu ook mee.
          iets over de 60 maar rijd heerlijk 😉
          vergeet geen groene veren in je koppeling te doen en te kijke ndat je een bromkruk heb !
          en kijk ook je cardan na voor een brom vertanding ( 45+ )

Freakaziot
          Topic starter

oky thnx voor de snelle reacties.
            ik ga eerst voor de proma cc.
            dan later een 13/13 met malossi filter,maar worden de 13/13 kant en klaar plug en play verkocht?
            en natuurlijk carters uitboren.
            ik ga denk ik niet aan de slag met de cilinders. (nog te weinig ervaring)

als je een het brom model hebt, dan heb je toch ook brom vertanding?
            want het gaat namelijk om de brom versie

Edjuh
            Bijdrager

Ik zou een citypower nemen, dat rijdt met een grotere/snellere cilinder beter en stiller dan een 50cc std. met een proma cc.

Inlaatje kan je uitvijlen, niet te extreem om genoeg power bij lage toeren te hebben.

Succes.

Lennaert
              Sleutelbeheerder

ipv gelijk ander uitlaatje te nemen kan je beter eerst je poulie verkleinen ( goedkoper )
                daarna filter + carb 13/13 + veilen.
                daarna uitlaatje aanpakken.
                daarna cilinder

zo krijg je iig een beeld van hoe hard je wilt gaan.
                ( zelf had ik het ook zo )

Loek
                Bijdrager

Edjuh :
                  Ik zou een citypower nemen, dat rijdt met een grotere/snellere cilinder beter en stiller dan een 50cc std. met een proma cc.

Inlaatje kan je uitvijlen, niet te extreem om genoeg power bij lage toeren te hebben.

Succes.

Dat is ook het gekke dat iedereen, zelfs de jongens met 7mm inlaten, een expansieuitlaat op hun originele cilinder zetten.
                  43mm DR kost hetzelfde, ik heb die gehad met vario en city power en dat was hoogstens 10 km per uur langzamer dan met top one. Een 65 km/h haal je dan altijd nog, met het lekkere pruttelende geluidje.

Guus
                  Bijdrager

Freakaziot :
                    oky thnx voor de snelle reacties.
                    ik ga eerst voor de proma cc.
                    dan later een 13/13 met malossi filter,maar worden de 13/13 kant en klaar plug en play verkocht?
                    en natuurlijk carters uitboren.
                    ik ga denk ik niet aan de slag met de cilinders. (nog te weinig ervaring)

als je een het brom model hebt, dan heb je toch ook brom vertanding?
                    want het gaat namelijk om de brom versie

Je hebt meer ervaring nodig voor het uitvijlen van je carter dan voor het vervangen van een cilinder hoor. Maar beide is goed te doen. Als je maar de tijd neemt en niet zoals je zegt het in een weekendje wil doen. Leg alles wat bij elkaar hoort ook bij elkaar weg, succes:thumb

Freakaziot
                    Topic starter

Je hebt gelijk guus Vroêga had ik het gereedschap er nog voor.
                      ik begin maar simpel. 80 poeli v-snaar en Proma circuit 50cc + sproeier
                      En daarna rustig kijken in een vakantie naar het uitveilen + carba
                      (proma ziet er beter uit dan citypower)
                      maar wat is het best voor een standaard cilinder + standaard carter+carba citypower of proma cc (als je naar top snelheid kijkt)
                      iemand een idee wat voor sproeier het best past op deze combinatie?

Guus
                      Bijdrager

Een proma cc geeft een betere top en leuke boost, citypower zorgt voor goed optrekken en mindere top. Standaard zit in een snor meestal 34 geloof ik, dus een 38 zal ongeveer goed zijn. Anders moet je even >>>hier<<< kijken.

Freakaziot
                        Topic starter

het gaat om een brom blok

Guus
                          Bijdrager

Een brom blok heeft standaard een 44 sproeier, zal dus ongeveer 48 in moeten(als je er nog niet achter was inmiddels).

Freakaziot
                            Topic starter

beste mensen kleine bump voor mij

ik heb nu 2 verschillende proma city powers gepast op mijn vespa ciao mix 45km
                              maar nu loopt de pijp van de uitlaat tegen het oude tandwiel aan van het fiets gedeelte.
                              hoe hebben jullie dat opgelost zonder de “voetsteunen”want pedalen heb ik niet meer, weg tehalen?
                              is er een as tekoop zonder tandwiel of hebben jullie het tandwiel weg geslepen?

Leovince
                              Bijdrager

Wegslijpen of een cittypower nemen met een ingeknepen bocht.

Freakaziot
                                Topic starter

en hoe weet ik of er een ingeknepen bocht in zit als ik die bestel ? via ut internet
                                  meschien iemand een linkje?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.