Vespa-Ciao.NL
:: Waterpomp aandrijving

Home Forums Techniek Mechanisch Waterpomp aandrijving

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Magnus01
    Topic starter

20201117_191613Wat leuk nieuw jaren 90 Polini spul in het magazijn van een brommerzaak hier gevonden, lijkt me wel geinig een cilinder om te bouwen naar waterkoeling. Maar stel ik doe het, hoe zou ik dan die waterpomp aan kunnen drijven? Ik weet dat er een voor vario is of was die hiervoor iets er aan vast had, maar is er een manier dat ik met poelie aandrijving dat pompje aan kan drijven?

Martino
      Moderator

Wat leuk idd dat je dit nog tegen komt bij een brommerzaak. Dit zijn onderdelen van een Polini LC setje waarschijnlijk voor een peugeot brommer gezien de beugel bij de waterpomp. Voor het aansluiten op een van onze brommers is het nodig je vliegwiel wat af te draaien of vlakken en gebruik te maken van een busje welke de ring met opstaande rand vervangt. Zie de foto:
        Polini Waterpomp 3

Ik zal morgen eens kijken op werk of ik een scan kan maken van de handleiding.

Edit; Zie ook https://vespa-ciao.nl/mdocs-posts/polini-waterpomp/

Magnus01
        Topic starter

Dat zou heel goed kunnen, hij had ook nog een compleet setje met cilinder en kop voor Peugeot.
          Jammer dat het vliegwiel afgedraaid moet, misschien dat ik een piepkleine poelie maak aan een krukasmoer. Bedankt voor die link, daar heb ik wel wat aan. Ik zat te denken om een omhulsel op een 46 mm Polini te maken.
          Ik ben er wel blij mee, alles voor 25 euro meegenomen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.