Home › Forums › Techniek › Framedelen › Waterkoeling
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door timoO.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2005 om 13:40 #161312
Ik heb sinds een weekje men mooie waterkoeling (Kop en radiator, van eurocilindro) ennuh hij moet tussen het spatbord en de tank.
maar ik heb het gevoel dat het NET niet past ?
Kan ik misschien een ringetje boven het spatbord doen zodat het spatbord iets naar voren gaat wijzen. of moet ik mijn kabelgoot eraf halen ? (wat ik erg jammer vind)ps. als je het niet snapt van me ringetjes :
de ringetjes boven het spatbord maar onder de voorvork (daar zit zo’n klein vierkant plaatje waar je 2 schroefjes monteerd) daar 1 of 2 ringen bij elke Bout..Groetn Thomas
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 april 2005 om 14:09 #162641Hi!
Het past, want de kits(Euro en Polini) zijn eigenlijk allemaal gemaakt voor op een Ciao(dat verklaart ook waarom de Polini LC kop zo’n klein model is)
Ik reed ooit met de Polini LCkit, met de radiateur van de Euro….
Dat werkt dus niet, dan koelt ie simpelweg niet genoeg….:(Je kunt idd, proberen je spatbord met “afstandbusjes” vast te zetten, maar dan passen de “inwendige” bevestigingen niet meer, en moet je ze bijv. verlassen….
Maar het moet kunnen, dus no problemoz!
Succes, en laat me maar weten als het niet lukt…….!
***EDIT***
Kijk deze scan van de Polinifolder, da’s de 60LCkit, die is echt gewoon gemaakt voor op een Ciao…….:
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!14 april 2005 om 20:37 #162642Hee Japie!! Jij zegt wel dat het passen moet, maar ik heb met beide ciao’s hetzelfde probleem. De Euro rad. past echt nooit!!! En ook met de polini kom ik eigenlijk net een paar mm te kort. Ik heb nu mn spatbord naar voren gehaald met een paar ringetjes, en nu kan het er NET zitten. Blijft wel vaag. Dacht eerst dat ik een kromme voorvork had, maar dan zouden ze die allebei moeten hebben, en dat is dus niet zo. Maar goed ,maakt ook niet uit, het komt er toch wel op… 🙂
I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 april 2005 om 20:49 #162643Bij mij past hij eigenlijk zonder problemen?
15 april 2005 om 17:27 #162644het is gelukt. hij past gewoon MET kabelgoot, ik heb dan ongeveer 1 cm over nog (de ruimte er tussen)
en hij werkt ook nog natuurlijk 😀
ik voel gewoon bij die vul dinges gat dat hij zuigt, t water circuleert.
De ene kant van de slang is warm en andere koud.
en ja op een of andere manier looptie 5 km harder ofzo :S (denk andere compressie)46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 september 2005 om 00:34 #162807lijkt me ook wel leuk spul. maar hangt cker wel een hoog prijsje aan ?
en kun je die koppen voor alle cilinders krijgen?
ik heb een 55cc polini is er ook een daar voor?4 september 2005 om 10:35 #162808wie oo wie weet dat ???? 😛
4 september 2005 om 11:00 #162809Kan overal op; je rijd dan gewoon met een 50cc koppie op je 55ccje…kan zonder problemen
4 september 2005 om 11:02 #162810oke dan 😀 maar dat spul is cker wel duur en moeilijk omtekrijgen ?
of nie
4 september 2005 om 12:03 #162811hmm met gelukje vind je ene voor 60… reken maar op een 60-80 euro ofzo…op marktplaats kom je ze wel eens een keer tegen;P
4 september 2005 om 19:45 #162812hmmm dan had ik m best goedkoop 😛 15 euro 😀
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 september 2005 om 21:05 #162813maar koelt hij de cilinder nou echt veel meer of is het meer voor de sier?
4 september 2005 om 23:39 #162814Hij koelt de cylinder niet, maar de kóp!
Alleen de Polini LCkit, die koelt ook een deel van de cylinder…
Eigenlijk alleen het deel waar hij het heetste wordt, de verbrandingsruimte…..!Enneh, @ Tonni…:
Ik heb in ’t verleden de Eurokop op een aantal Ciao’s gebouwd, o.a. van mijzelf, en van een paar vrienden, dat ging gewoon hoor!Maar je weet ’t nooit bij Vespa, d’r zijn een héleboel verschillende typen voorvorken geweest in de loop der jaren, dus ’t is heel goed mogelijk dat hij er bij sommige Ciao’s niet op past!
But like U said, ’t moet en zál d’r opkomen! 🙂
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!5 september 2005 om 12:44 #162820Herr FlicK :
hmmm dan had ik m best goedkoop 😛 15 euro 😀Helpt deze info iemand? Je weet verrekte wel dat dat goedkoop is:P
5 september 2005 om 18:26 #162824heb je met zo’n waterkoeling ook minder kans op warmlopers??
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.