Vespa-Ciao.NL
:: Wat weghalen??? met NIEUWE foto’s

Home Forums Techniek Opvoeren Wat weghalen??? met NIEUWE foto’s

9 berichten aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

de papkarre
    Bijdrager

nou het wordt al netjes (wou dat ik ook wat had om te tunen om ervaring op te doen)

masters
      Bijdrager

heb je mooi afgewerkt, maak je inlaat wel egt to the max! anders heft niet zoveel zin:P miss nog krukas frezen? lijkt me goed carter;) van die kleine helft nu afblijven want als je nog meer gaat doen ga je er doorheen vrees ik:P

Enzo
        Topic starter

kheb het klein carter weggelegd voor de veiligheid:D
          nu heb ik bij iemand mijn groot carter binnengedaan om dat gat van de inlaat 13mm breed en 18 mm diep te boren. want bij mij mislukt dat blijkbaar.
          dan aan mijn inlaat beginnen, enkel in de hoogte werken was het eh?
          maar ik durf mijn krukas niet echt te tunen omdat ik dat nog niet zo goed snap, met die graden enz.
          met jullie hulp lukt het misschien wel 🙂
          al bedankt voor de tips eh

TimoO_
          Donateur

maar alsjeblieft, niet zo diep bij je grote carterhelft dan zit je er gegarandeert doorheen. ik zou hem ook ietsje dieper dan 18mm boren.

Enzo
            Topic starter

19mm dan? want ik kan er zelf niet bij zijn, ik kan hem nog bellen dat hij 19mm moet uit frezen.
              want hij zei dat het beter niet geboord werd (iets met niet in het center) daarom gaat hij het uitfrezen met een fingerfreesje.

verlies ik trekkracht als ik mijn krukas bewerk?

@timoO_: ik ga mijn groot carter heel voorzichtig uitfrezen met de schroefmaat naast mij:-) ik heb al veel gehoord dat het fout ging.

kunnen jullie ff een foto posten met welke dremel “tools” jullie je carter uitwerken?
              ik met een klein diamantfreesje in het begin maar dat werkt ENORM grof maar dat gaat goed vooruit, dan werk ik verder met dat roze schijfje, dan met het schuurrolletje waar ik bij kan. dan alles mijn de hand met schuurpapier. als dit er goed uitziet ga ik er nog eens met het kleine staalborsteltje over zodat alles lekker blinkt :-p

N!CKs

Enzo :
                maar ik durf mijn krukas niet echt te tunen omdat ik dat nog niet zo goed snap, met die graden enz.
                met jullie hulp lukt het misschien wel 🙂
                al bedankt voor de tips eh

je kunt het ook op de polini manier doen.;) dat is handigger voor jou. dan is dus aan de ene kant 15mm en aan de andere kant 5mm, kijk maar bij how to’s en dan krukas frezen. daaar staat het precies uitgelegd hoe dat moet. dat kan haast niet fout gaan:D

Enzo
                Topic starter

ik doe het liever niet dan.
                  die polini manier bevalt me niet zo omdat die zomaar zegt hoeveel er af moet.
                  dit hangt ervan af wat je timingen zijn van de poorten en je van hoever je de inlaat hebt bewerkt enz. (d8 ik)

het is dus een SNORblokje dat ik heb, en een snor vertanding.
                  zijn die snorkrukasjes wat degelijk? ga ik geen problemen krijgen met mijn set up en die originele snorkruk?
                  mijn snorvertanding moet ik zeker vervangen door bromvertanding? of valt dit op te lossen met de poulie te veranderen?

ArvidW
                  Donateur

Inlaat kun je met gemak dieper boren dan 18mm, ik ben geloof ik zefls een keertje tot 24gegaan (dan dit je dus echt 1mm van het randje af)

Gewoon klein stukje boren en dan kijken, als je niet zo heel erg handig bent met boormachine gewoon stoppen als boor 5mm van randje verwijderd is.

Ik zie dat je nogal fanatiek bent met de vijl en dremel (GOED ZO!:D) maar kijken uit bij je inlaat, zelfs met vijlen kun je te ver gaan en dus een gaatje krijgen tussen het buisje en het carter in.

Krukas tunen, met een snorkrukas zeker niet de polini manier opvolgen ! Gewoon eens lekker voor gaan zitten en mijn howto eens goed doorlezen (vooral het einde, daar staat een versimpelde versie van het verhaal. Dan zul je waarschijnlijk wel een idee krijgen wat eraf moet:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Enzo
                    Topic starter

ik heb nu naar die gast gebeld dat hij tot 19 mm mag boren, ik ga nu geen 2de keer bellen dat hij verder mag boren, ik ga dat zelf met de dremel en een sleutelvijltje wat bewerken en kijken hoe het komt.
                      als dat af is ga ik me eens verdiepen in dat bewerken van die krukas.
                      kwil wel dat hem goed gaat rijden :-p

9 berichten aan het bekijken - 46 tot 54 (van in totaal 54)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.