- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 4 maanden geleden door LvDoni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 november 2007 om 20:44 #183994
Ik heb dus net mijn carters aangepast op athena 70 cc en inlaat bewerkt, ik had wel een kijkgaatje maar dat heb ik opgevult met vloeibaar staal.
Ondertussen heb ik mijn blokje volledig terug samen gestoken, morgen avond leg ik het in mijn ciao.Mijn set up:
Athena 70cc
Origineel snorkrukasje
Snorcarter bewerkt op athena en geflowd
Bewerkte inlaat
13/13
Polini top one
bewerkte luchtfilterNu welke sproeier steek ik er best in? (ongeveer)
Ik heb mijn ontsteking goed gemonteerd denk ik maar moet het in deze volgorde in elkaar:
onteking=>vliegwiel=>een dikke rondel met een trapje=>mijn schijf waar mijn riem opligt met koppeling in.
Is dit zo goed?Hoe hard zou hij dan ongeveer rijden als hij goed is afgesteld? hij is nog volledig origineel van overbrenging (snor)
En hoe optrekken.
Tips om af te stellen?Toen mijn carter nog niet bewerkt was en mijn inlaat nog niet was vergroot, rijdt mijn ciao met deze set up ongeveer 30 km/h en trok hij voor gene zak op, ik hoop dat het nu wat beter zal gaan.
4 november 2007 om 20:50 #185395ik denk: optrekken als een beest, veel overtoeren en je kneedbaar staal gaat uiteindelijk wel los zitten. denk dat je wel een kilometer of 50 haalt.
4 november 2007 om 20:54 #185396sproeier 68 tot 70 ofzo, kijk naar de bougie he,
zal wel leuk rijden, denk een kilometertje of 65 a 70.. egte kilometers
Mike4 november 2007 om 21:12 #18539765-70? is dat niet te snel voor een snorvertanding en snoroverbrenging?
Ja, ik weet het, dat vloeibaar staal zal wel los komen, ik zoek mij tegen dan wel een nieuw cartertje, kan dat veel schade aanrichten als dat los komt? Cilinder vastnaaien ofzo?4 november 2007 om 22:01 #185398owwja idd ik had dat helemaal niet gezien, waarom geen behoefte aan een brom vertanding dan want opdeze manier vind ik dit allemaal beetje onzinnig, het zet zich echt niet allemaal om in trekkracht ofzo, je sneheid zal idd rond de 50 liggen,
je zal wel last gaan krijgen van overtoeren, of je moet je poulie er al op aanpassen
is een vario set niks voor je..?
Mike5 november 2007 om 18:36 #185399Ik ben van belgie en er is niemand die een bromklok verkoopt in belgie.
Wat is volgens jullie de goedkoopste oplossing?
En hoe span ik mijn riem het beste aan? Deze ligt te slap hij slipt ENORM hard door.
Mijn motor draait zeer vlotjes.5 november 2007 om 18:47 #185400Of zou ik anders vanachter geen heel kleine poulie steken zodat een bromklok niet hoeft, dan heb ik meteen een nieuwe riem en zal het slippen ook al voor een deel zijn opgelost.
Niet?7 november 2007 om 12:41 #185415Enzo, als ik jou was zou ik inderdaad gewoon een kleine achterpoelie nemen. dit compenseerd je snorvertanding. Je riem (V-snaar) kan je strakker zetten door de 3 bouten los te draaien waarmee je blok aan je frame zit, en het blok naar voren te schuiven. Zelf zette ik dan een beste schroevendraaier achter het luchtfilter, zodat je goed kracht kon zetten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.