Vespa-Ciao.NL
:: Wat voor een Cilinder?

Home Forums Techniek Opvoeren Wat voor een Cilinder?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel410
    Topic starter

Hee,

Mijn z-up (haha leuk bedacht he8))staat hier onder en daarbij de vraag, wat voor snellere cilinder kan ik hier op zetten? Rijd nu 60 maar wil niet veel harder gaan (10 km/h ongeveer). Wil vooral lekker trekkracht krijgen. Maar ik heb geen behoefte om mijn carters te veranderen enzo. Graag tips wat voor een cilinder en wat ik dan eventueel voor aanpassingen ik moet maken…:worshippy:worshippy

hansieb
      Moderator

Ik zou voor een 43mm DR gaan , als je nu een Cp blok hebt hoef je er niet veel aan te doen.

Ik zou wel je inlaatje boren en de boosters er ook al in make dan haal je de 75km/h wel.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Een 60 of 70DR zal het leuk doen, maar alleen dat zul je waarschijnlijk niet de 70 halen.

Je uitlaat (Leo krul) zal echt iets anders moeten worden, niet bepaald een snelle uitlaat.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Michel410
          Topic starter

Oke, wat voor uitlaat wel? (graag betaalbaar)
            En wat is een Cp blok?

.-{2F4OV}-.

Als uitlaat zou ik dan n Proma CC of Polini Top One ziet te regele… staan allemaal te koop op JMPB.nl

Cp blok staat voor contactpunten (ontsteking dus). Je hebt ook elektronische ontsteking;)

Michel410
              Topic starter

Nog verschil tussen Proma cc en Polini Top One? Of alleen uiterlijk?

En waaraan kan ik zien of het een cp blok is of niet?:)

Denk trouwens dat ik 65cc wil, een dr dus?

sombrero
                Bijdrager

Michel410 :
                  Nog verschil tussen Proma cc en Polini Top One? Of alleen uiterlijk?

En waaraan kan ik zien of het een cp blok is of niet?:)

Denk trouwens dat ik 65cc wil, een dr dus?

als je cp blok hebt heb je een bobine. en bij elektronisch heb je een cdi maar als je naar je vliegwiel kijkt en je hebt er een rubber op zitten dan heb je CP

Michel410
                  Topic starter

jup dan heb ik cp blokje

Nog verschil tussen top one en cc?

.-{2F4OV}-.

Proma geeft n dikke boost vanuit midden gebied… en top one heeft kleinere boosts. Deze is echter nog nieuw te verkrijge en proma niet meer.

Btw: Alle 43mm cilinders zijn 62.4cc.. men noemt dit over t algemeen 70cc cilinders;) Dus DR, Athena, malossi allemaal evenveel cc;)

Michel410
                      Topic starter

okee, nou moet het toch wel lukken:)

bedankt voor alle info

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.