Vespa-Ciao.NL
:: Wat voor bobine?

Home Forums Techniek Elektrisch Wat voor bobine?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gijhys
    Topic starter

Ik heb deze bobine op mijn brommer:

Weet iemand wat dit voor soort is(een ouder soort bijvoorbeeld) en waar je die kunt krijgen? Op jmpb kon ik deze in ieder geval niet zien staan en de brommerboer kende em ook al niet.

Edjuh
      Bijdrager

Het is een oudje ja.

Als hij zn werk maar doet he?

Rare brug heb je trouwens.

Gijhys
        Topic starter

Ja hij werkt nog maar gezien de staat niet heel lang meer denk ik:P vandaar dat ik dezelfde zoek als deze want een normale bobine past dus niet vanwege de bevestigingspunten:(

Edit: Jaa het is een Vespa Boxer 2;)

Tonni
          Moderator

Inderdaad, vreemde brug. Wat voor brommer heb je?

De bobine is evt. gewoon uitwisselbaar tegen een bobine van nu hoor.. (althans ik heb een universele bobine liggen met sleufgaten)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Gijhys
            Topic starter

Een Vespa Boxer 2 dus:P Heb al een andere normale bobine geprobeerd maar die passen niet omdat je de bobine wat ik er nu op heb aan de onderkant van de brug moet vastschroeven, zoals te zien op de foto. Iemand nog een idee?

green_white
              Bijdrager

je kan dan beter zelf een plaatje maken waaraan je ook een grotere bobine aan kan sluiten.
                maar eerst wachten totdat deze het begeeft aan de buitenkant kan je niet zien hoelang die nog meegaat;)

FonS
                Bijdrager

Aan een bobine kan opzich niet veel kapot gaan, een nadeel van de oldtimer bobines is dat de bougiekabel eraan vast zit en dus niet vervangen kan worden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.