- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 4 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 november 2007 om 18:44 #183719
hai,
heb een ouwe dame, waar ik een 80cc polini wil opzetten (reeds gekocht) met een Polini SP uitlaat (ook reeds gekocht).
onder de “dame” zit nog een standaardblok uit ik denk 1970. zie;

vraag, kan ik dit blok gebruiken ?
zoja wie weet iemand die het kan uitfreezen (woon vlak bij Schagen NoordHolland)zo nee, welk blok adviseren jullie mij met welke carberateur ??
thx,
SerG30 november 2007 om 18:47 #185492Hey, het is helaas geen polini 80…. wat is de binnendiameter van de cilinder?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno30 november 2007 om 18:48 #185493kun je wel freezen moet je barry pm sturen of hij je carter wil kotteren maar dan moet je je inlaat ook gaan veilen en een 13/13mm carb is een must voor 80cc of je koopt een speedengine waar alles al is gedaan voor 100 euro of je zoekt 2e hands voor 1 die je met ontsteking wel voor 75 euro vind;)
30 november 2007 om 18:49 #185494dat gele ding heeft een zuigerpendikte van 12mm denk ik, jou 80cc 10mm?
dus dat gaar niet lukken,tip: poets dat gele ding op, en verkoop em, dat oude ding, ook al heeft ie geen kenteken,brengt voor de liefhebber heus nog wel wat op, waar jij dan weer iets moois met sterwielen oid voor kan kopen……..
30 november 2007 om 18:50 #185495Wow, een smerige maar knappe oldtimer heb je daar Serg!
Even goed poetsen en dan is het vast een topding.
Over je vragen:
Volgens mij heb je een pinasco 46mm(72cc), prima ding.
Je carter moet gekotterd worden, ik ken alleen barry op dit forum die een speciale frees hiervoor heeft, maar het kan in principe ook met bv. een dremel gedaan worden(kost alleen VEEL meer tijd).
Verder moet je inlaatje groter worden(zie how-to’s bovenaan) zodat je cilinder genoeg mengsel krijgt.
13-13 carb er op, krukas evt. bewerken en klaar!
30 november 2007 om 18:53 #185496henny :
dat gele ding heeft een zuigerpendikte van 12mm denk ik, jou 80cc 10mm?
dus dat gaar niet lukken,tip: poets dat gele ding op, en verkoop em, dat oude ding, ook al heeft ie geen kenteken,brengt voor de liefhebber heus nog wel wat op, waar jij dan weer iets moois met sterwielen oid voor kan kopen……..
Precies!

Houd dit oldtimertje orgineel!!!:!
Verkoop hem en koop een modernere Ciao met sterwielen enz terug;)30 november 2007 om 19:03 #185497je kan ook een 50mm schuurschijf bij de bouwmarkt kopen en deze in de kolomboor zetten en zo zelf je carter uitkotteren..
ik weet niet zeker of ik schuurschijf goed zeg, maar wat ik bedoel is zo’n rond ding (van 50mm, maat van een speedengine) waar allemaal lammelen met schuurpapier aanzitten..
hoop dat het duidelijk is, maybe zoek ik nog ff een fotoFonS: zo’n ding dus:
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 december 2007 om 18:27 #185498ArvidW :
Hey, het is helaas geen polini 80…. wat is de binnendiameter van de cilinder?heb de binnen diameter gemeten en die is 46mm (met duimstok, heb geen schuifmaat)
hoeveel CC ciliunder is het dan ??1 december 2007 om 18:31 #185499henny :
dat gele ding heeft een zuigerpendikte van 12mm denk ik, jou 80cc 10mm?
idd hij heeft zuigerpen van 10mm, betekend dat ik een andere krukas moet zoeken ??
of is een ander blok dan de beste optie ??hij/zij heeft wel kenteken, en ik wil hem houden zoals hij/ze is old look (niet schoon maken dus)
1 december 2007 om 18:35 #185500Houd dit oldtimertje orgineel!!!:!
Verkoop hem en koop een modernere Ciao met sterwielen enz terug;)ik hou hem orgineel kwa uiterlijk, dan verwacht niemand dat ie bloedje snel kan…………….
dussssssssssss, alleen de moter moet even opgepept worden.1 december 2007 om 19:04 #185501je kan ook de edit knop gebruiken, die staat rechtsboven van het vakje waar je post in staat. zo kan je nog wat bij je post bijtypen als je iets vergeten bent ofzo.
ik weet niet, maar als je echt een oud blokje hebt is het waarschijnlijk pen 12 toch? (12mm pen dus). ik denk dat dan de beste oplossing een andere zuiger is, of als je het blokje uit elkaar gaat halen een andere krukas ja.
en als je cilinder 46mm is heb je een zogenaamde 80cc cilinder, wat eigelijk rond de 73cc is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.