- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 april 2008 om 14:31 #183996
hoi ik ben eric 28 jaar uit roermond
heb de 16de deze maand een ongeluk gehad met mn lancia delta waar ik al mn geld aan had uitgegeven en dus momenteel geen nieuwe kan kopen:S
ik heb dus afgelopen zaterdag een vespa gekocht voor 100 euro bij daytona-shop roermond
daarbij heb ik een simonini uitlaat gekocht zoqals staat bij de afbeeldingen op de site en een 13,13 carb van delorto of polini in ieder geval die wat als beste stond aangeschreven.
echter haalt mn brom met pijn en moeite de 45 dus ik wil er nog die variameten op gaan zetten wat kost dat inc de benodigde asjes die in het achterwiel geplaats moeten worden en wara kan ik die krijgen
en welke cilinder kan ik daar het beste bij nemen ?
en kan mij misschien ook iemand vertellen welke kan ik mn blok moet opschuiven en of soort van kantelen om m in zn geheel uit mn frame te krijgen voor groot onderhoudt en zodat ik mn frame weer recht kan buigen hij ziet momenteel beetje uit alsof die meid waar ie van was is aangereden of is overreden door n traktor 😛 maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik die meid uit maasbracht waar ie van was niet heb gezien whahaalvast bedankt !!!!
28 april 2008 om 16:37 #186149Misch een beetje laat, mar beter laat dan nooit…Wrs is het een snor?
Cilinder : 70cc dr evolution p
Carters : standaart Inlaat uitveilen/uitboren
Carb. : 13 / 13
Poelie : 95 Steek eens een kleinere poulie met bijpassende v snaar natuurlijk:D
Uitlaat : simonini krul
Krukas : standaart
Snelheid : nog niet bekend
Brommer : Ciao- mixIs je afstelling ok? En btw, steek eens een bromklok als het een snor is, heb je ongeveer 15 km winst
28 april 2008 om 16:47 #186151nee het is geen snor en ik heb inmiddels al flink ligge sleutelen aan dat ding
ondertussen heb ik een dr70cc snel
delorto 13,13 met 58 spoeier moet ik nog groter maken
en de simonini krul
de brommer reed slecht omdat het oude blok van binne was geroosterd en de zuiger vol krassen zat en er nergens een pakking inzaten momenteel loopt ie best lekker net dan dat het blokje en de 80 poulie niet echt vriendelijk zijn voor de v-snaar
af en toe hoor ik het blokje toeren schreuwen maar laat de v-snaar het afweten wat kan ik daar aan doen voorlopig
dit omdat een vriend van me bij gransier werkt en hij voor mij aant informeren is naar de scooterpoulies en de verlengde as voor in het achterwiel hoe ik dat t beste kan doenen
als ik van roermond naar heerlen rijd gaat de brommer lekker meer als ik pakweg 5 tot 10 min volgas rijd is het alsof ie terug valt in toeren dit heeft denk ik te maken dat de sproeier te klijn is dit leid ik ook af van mn bougie die droog en rood van kleur is dus denk dat ie best veel te weinig benzine krijg denk dat ik van 58 een naar 62 ga kijken wat ie dan doet
alvast bedankt !!
28 april 2008 om 16:51 #186152variamenten? :lol ik denk je bedoelt vario-aandrijving… zo’n setje gaat je snel zo’n 110/120euro kosten
om je blokje eronderuit te halen moet je eerst jouw kapjes deraf halen en dan de(links voor)koppeling afhalen, daarna de luchtfilter, en dan je carburateur, alle 3 moertjes die het blokje vast houden loskoppelen en dan komt je blokje er zo van onder je brommer. als t dan nog niet lukt… moet je t blokje zo kantelen dat je krukas naar boven wijst 😉
edit: dus tis je al gelukt
28 april 2008 om 16:55 #186153ok bedankt! en ja die bedoelde ik inderdaad 😛 de vario’s
28 april 2008 om 17:13 #186154nightwolf :
en momenteel loopt ie best lekker net dan dat het blokje en de 80 poulie niet echt vriendelijk zijn voor de v-snaar
af en toe hoor ik het blokje toeren schreuwen maar laat de v-snaar het afweten wat kan ik daar aan doen voorlopigwat je eerst kunt doen is de v-snaar strakker zetten, dus t blokje iets naar voren duwen en vastdraaien. als die dan nog overtoeren maakt, moet je een kleinere poulie pakken.
vermoed je een te kleine sproeier, dan zou ik als k jou was niet zo veel mee rijden en snel een grotere sproeier erin duwen..
3 juli 2009 om 18:20 #188424ik heb bleek dat de vsnaa gewoon te groot was dus waarschijnlijk voor de standaart 95 poulie volgens mij
dus ik heb een kleinere gekochtheb inmidels een nieuwe vespa mix en nu recht en uit 2005 alowel eerste ingebruik name pas in 2006 is voor 350 euro op marktplaats met kenteken en al
dus ik kan weer lekker gaan sleutelen zodra ik weer wat loon over heb 😀
3 juli 2009 om 18:23 #195466volgens mij hoorde het zo :
ik heb het opgelost. Het bleek dat de v-snaar waarschijnlijk gewoon te groot was voor de standaard 95 poulie volgens mij.
dus heb ik een kleinere gekocht.heb inmiddels een nieuwe vespa mix en nu echt één uit 2005 alhoewel eerste ingebruik name pas in 2006 is.
voor 350 euro op marktplaats met kenteken en al
dus ik kan weer lekker gaan sleutelen zodra ik weer wat loon over heb.
:$
moest gewoon even 😛 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.