Vespa-Ciao.NL
:: Wat kan ik doen om mijn blok betrouwbaar te krijgen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wat kan ik doen om mijn blok betrouwbaar te krijgen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Justintje32
    Topic starter

Goedenavond allemaal :),

Ik heb vanmiddag het blokje van mijn vespa eruit gehaald, en ik ga de pakkingen en zuigerveren vervangen, omdat ik van plan ben om er over een tijdje grote afstanden op te gaan rijden.. Dus ik ben heel mijn brommertje een beetje aan t opknappen. Morgen ga ik het blokje schoonmaken met remmenreiniger, maar zijn er nog dingen die verstandig zijn om gelijk mee te pakken of tips? Want het blokje is er tenslotte toch uit.
      Ohja, ik heb sinds een weekje een citypower erop, alleen lijkt het zo te zijn dat hij niet volledig afsluit? Hij ploft een beetje op het stuk waar je hem aan je cilinder zet, en je voelt de lucht ook blazen als je je hand erbij houdt? Wat kan ik hier aan doen?

Mvg, Justin

speedbuxy
      Bijdrager

Justintje32 :
        maar zijn er nog dingen die verstandig zijn om gelijk mee te pakken of tips?

Condensator en evt de contact punten zou ik dan ook meteen vervangen.
        (laatste hoeft niet percee als ze nog knap zijn)
        Die lucht langs je cilinder is van de geforceerde koeling (je vliegwiel) die lucht langs je cilinder blaast.
        Qua geluid moet een citypower gewoon goed stil zijn, mits hij goed gemonteerd zit.

Wilk1985
        Moderator

Ik weet niet welke Citypower je hebt, maar Tecno’s heb ik ook vaak het probleem mee dat hij slecht afsluit en herrie maakt.

Dit is op te lossen met uitlaatpasta die je bij de automaterialenzaak haalt.

Ik heb je topictitel aangepast, probeer svp om in het vervolg een titel te maken die de inhoud van je topic dekt, dit is ook makkelijker als later iemand met de zoekfunctie iets zoekt.

Justintje32
          Topic starter

Okee, sorry.

Iig bedankt voor je reactie 🙂 het is idd een tecno, ik zal eens kijken of ik het nog ergens heb liggen, want je hoort nu inderdaad die herrie.

Fijne avond verder!

Mvg,

SuperSi
            Bijdrager

wat ik een makkelijke test vind om je uitlaat je controleren is je brommer starten als deze koud is, en dan gewoon je vinger op de uitlaat houden. Als je brommer dan uitvalt sluit ie mooi af, blijft ie draaien dan zit ergens een lek

Justintje32
              Topic starter

Heb ik gedaan, en hij blijft gewoon lopen. Je merkt gewoon niks als je je vinger erop houdt, maar eens proberen met uitlaatpasta!

speedbuxy
                Bijdrager

Wilk1985 :
                  maar Tecno’s heb ik ook vaak het probleem mee dat hij slecht afsluit en herrie maakt.

SuperSi :
                  wat ik een makkelijke test vind om je uitlaat je controleren is je brommer starten als deze koud is, en dan gewoon je vinger op de uitlaat houden. Als je brommer dan uitvalt sluit ie mooi af, blijft ie draaien dan zit ergens een lek

Justintje32 :
                  Heb ik gedaan, en hij blijft gewoon lopen. Je merkt gewoon niks als je je vinger erop houdt.

”Offtopic”
                  Heb ik ook weer wat geleerd:thumb want wat een bagger uitlaat moet dat dan wezen qua passing.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.