- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 4 maanden geleden door coda.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 oktober 2005 om 18:24 #190281
Hoi
Hier ben ik weer met mijn uitslag van de sproeiers
Ik heb er een 60 ingedaan ,en merk dat ie echt ga sputteren als ik vol gas geef
Toen ik de benzinekraan dicht deed ging ie op het eind harder ,dus dat wijst erop dat ie teveel benzine kreeg
Deed de luchtfilter er helemaal af ,toen ging ie beter
Maar dat is natuurlijk niet gezondHeb de bougie bekeken en die werd zwart
Dus dat word een 56 of 58 sproeier ,alleen heb ik die niet liggen natuurlijk
Nu ga ik morgen dus om een citypower uitlaat (als ie aankomt) onderhangen ,misschien dat ie dan wel beter draait op die 60 sproeier
Dus ik ben benieuwd17 oktober 2005 om 18:51 #190282Ik zie dat je een ori luchtfilter hebt,das kut natuurlijk.
Koop een malossifilter en stop je ori gaasjes daarin.18 oktober 2005 om 08:31 #190285ik zal is op internet gaan zoeken hoe zo,n ding eruit ziet
Als iemand er een link voor heeft ,dan hou ik me aanbevolen
Ik lees ook steeds over zo,n ding ,maar weet nog steeds niet precies hoe dat werkt
Begrijp je het een luchtfilter is,maar kan je die instellen of zo?Heb zo,n ding gezien bij brommershop zojuist
Wat doet dat ding nu precies extra behalve ,waarschijnlijk een harder geluid maken,ik kon niet zien dat je de lucht toevoer kan regelen ,maar misschien dat jullie het weten?18 oktober 2005 om 10:00 #190286Malossi filter:

Je kan ook gewoon je luchtfilter wat openknippen zodat er meer lucht doorheen gaat, dat is ook het enige wat je aan een malo filter hebt: meer lucht.
Maar zoveel scheelt het niet in snelheid, vooral op snellere setups heeft het nut.
Je weet dat je weer een groter sproeiertje moet steken als je zoiets doet.
18 oktober 2005 om 12:34 #190287coda :
Ik zie dat je een ori luchtfilter hebt,das kut natuurlijk.
Koop een malossifilter en stop je ori gaasjes daarin.Moet je mij dan eens uitleggen wat er beter is aan ene malossi filter op een standaard set-up met gaasjes erin…Dan heeftie toch niet meer lucht ofwel dan….
Naja lekker ori filter houden; 50cc rijd daar super mee en je hebt geen onnodig lawaai of zuiperij…
18 oktober 2005 om 21:40 #190291Hij heeft wel een 13/13,wel met een kleine sproeier,maar de verhouding is zo ook niet optimaal.
23 oktober 2005 om 17:58 #190308Nou hier ben ik dan weer
heb alle sproeiers tot/met 62 uitgeprobeerd en de vespa verzuipt erin
En die geweldige city power ,doet ook verrekt weinig
heb om den duur (voordat iedereen weer roept “powerbox”erop zetten)
een gaatje erbij geboord in de luchtfilter zodat ie meer lucht kreeg,ook tijdens die sproeier wisselingen
Resultaat ,knudde maakt niets uit,heb tijdens het rijden dat gaatje weer dichtgedaan met mijn vinger,en toen reed ie beter
Dus powerfilter zal geen haar beter zijn
Dus terug op mijn 54 sproeier en de citypower ,resultaat is dat het redelijk optrek ,maar dat deed ie al
En een snelheid ,meewind 56 op de teller van de si zelf
Erg bedroevend dus
Maar goed voor de rest looptt ie lekker
Kan voluit gas geven en daar reageer ie goed op
Het enig wat nog kan is een andere poelie denk ik.maar dat zal ook niet tot 60 km vliegen ben ik bang23 oktober 2005 om 22:50 #190310met 50 cc kun je sowieso geen fatsoenlijke snelheid halen
koop 60 of 70 cc n het proleem is opgelost
25 oktober 2005 om 18:25 #190311bingo
Heb er vandaag een 50 mm poelie opgelegd
Met de “wind van vandaag “tegen ,reed ie niet echt veel harder dan 35 en wilde hij wel ,maar kon ie niet harder
Maar toen ik terugreed ging ie over de teller heen
Dik 60 dus
Optrekken kan nog ,maar is niet geweldig
Heb nu een 60 mm poelie besteld
Laat hem dan iets minder hard gaan ,een beetje optrekken, en willen bij tegenwind ,vind ik ook wel wat waard
Ik had wel geluk dat de v snaar die ik indertijd verkeerd kreeg bij een opvoersetje met een poelie van 70 ,wel op de 50 paste
Dus volgende week het laatste van mijn verhaal8 november 2005 om 22:20 #190359hoi ben ik weer is
heb er nu een 65 poelie erop en hij trekt nu lekker en haal op de teller bijna 60 ,ben nu tevreden
Zal nog is een 55 sproeier proberen en daarna ga ik heel de si uit elkaar halen en helemaal opknappen14 november 2005 om 16:10 #190371met de 55 sproeier is ie optimaal afgesteld
Teller zit tegen de 60 km
Ik weet niet hoeveel ie afwijkt .misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft ?
En wat gebeurd er als de teller over de 60 heengaat ?
Draait ie dan kapot of blijt ie gewoon tegen de 60 aanleunen ?14 november 2005 om 17:26 #190372Teller gaat niet kapot hoor, blijft gewoon op zn hoogst staan.
Teller wijkt waarschijnlijk tussen de 5 en 10 km af.15 november 2005 om 12:01 #190373Teller kan gewoon tegen het stokje van de nulstand aan,dan gaat ie nog niet stuk,maar dan rij je wel behoorlijk hard hoor!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.