Vespa-Ciao.NL
:: wat is t voordeel van volle wangen krukas?

Home Forums Techniek Opvoeren wat is t voordeel van volle wangen krukas?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tijn
    Topic starter

wat is t voordeel van volle wangen krukas,
      tenopzichte van een standaard of gefreesde ???
      in een evolution ?
      speedengine ?
      uitgevijlde carter?

.-{2F4OV}-.

Volle wangen kan niet in speedengine en std carter (mits n zij-inlaat is gemonteerd). Maar kan eigenlijk alleen op membraancarters (Malossi ReedValve Engine, Polini Evolution Engine, Simonini Engine (is met zij-inlaat), want deze hebben een membraangestuurde inlaat.
        Deze krukas zorgt voor meer carterdruk en dat betekent meer vermogen. (Hoe dat zit kan ik niet precies uitleggen)

En n gefreesde heeft zin in n std carter of speedengine. Carters met n krukasgestuurde inlaat. Er is wat van de wangen afgehaald waardoor er meer benzine mee genomen kan worden en dus meer vermogen gegenereerd kan worden.

reiniero
        Bijdrager

dus er kan dan meer benzine naar de bougie worden gestuurt dus je gaat harder en als je een volle wangen in een speedengine of std carter gooit komt er helemaal geen benzine dus kom je niet vooruit.

.-{2F4OV}-.

Dat is de juiste toevoeging:lol

Kdacht.. die conclusie kan die zelf wel trekke mja.. je kan altijd beter volledig zijn natuurlijk;)

reiniero
            Bijdrager

hahaha ja idd 😛

Tijn
              Topic starter

ok dan weet ik dat ook weer dank jullie wel 😀
                dat ik me evo engine kruk zag , d8 ik wat the f#ck is dit nouweer
                haha
                omdat je race krukassen heb en dan ooknog vw d8 he is dat dubbelop ?
                vw is best duur trouwens

kansloos
                Bijdrager

vw = Volle Wangen 😉

maar in een krukas gestuurde uitlaat zit er in de krukas wangen een hap waardoor de inlaat opent en sluit op het juiste moment. Een race krukas heeft een groter hap in de krukas om gewoon meer benzine en lucht meet te “happen”. dus jij hebt eigenlijk maar 2 soorten krukassen. Een race krukas is dus gewoon een “normale” krukas

snap je het nu ?

Tijn
                  Topic starter

ik snap

= slotje =

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.