Vespa-Ciao.NL
:: Wat is een powerbox

Home Forums Techniek Opvoeren Wat is een powerbox

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao4ever
    Topic starter

Ik las op het forumn iets over een powerbox maar wat is dat en waar dient het voor?

ik denk ik maak ff een aparte topic want ik hoef maar een korte uitleg te hebben

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Slaat de overdruk van je inlaatgassen op en voegt deze weer toe zodra deze lager wordt. Verbreed/versterkt de “powerband” van je brommer/scooter

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

VespaBooiiY
        Bijdrager

jup klopt

ciao4ever
          Topic starter

oke dat snap ik helemaal nu!
            maar wat kost zoiets?
            en hoe groot is het?
            en past het onder het voetenplankje?
            en kan het op een gewoon blok of meot je speciale carters maken ofzo?

tja het is een forum dus daar horen vragen he :blush

Franz
            Bijdrager

zou je dat echt voelen zo een power box op je ciao want ik ken er alleen welke die een power box hebben die rijden met een schakel

Tonni
              Moderator

Lees dit eens, misschien heb je er wat aan.

http://ciao.clansites.net/site/forums.php?m=posts&q=345

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

polini-racer

check mijn gallery dan zie je mijn powerbox en hoe het is aangesloten!!!!

Frenkie
                  Bijdrager

Powerbox werkt alleen als je bommer kut is afgetseld. Issie perfect afgesteld, dan ga je juist vermogen verliezen. Bij scoots word dit ook soms gedaan omdat mensen het leuk vinden enzow (zeker de Malossi Viton, die gaat op en neer). Maar die scoots lopen altijd kut. Als ze toch goed lopen betekent het dat ze beter kunnen lopen als ie alleen maar goed is afgesteld
                    Op je vespa zul je het denk ik (correct me if..) bijna niet merken. Ziet misschien wel leuk uit.

polini-racer

ey frenkie dan kom maar eens een keertje racen kijken of die van mijn goed is afgesteld !!!!!!

je merkt niet veel van de powerbox eigenlijk niks zelfs maar met powerbox loopt ie beter bij mij dan zonder 🙂

Frenkie
                      Bijdrager

polini-racer :

je merkt niet veel van de powerbox eigenlijk niks zelfs maar met powerbox loopt ie beter bij mij dan zonder 🙂

Dus merk je het wel??

Franz
                        Bijdrager

er zijn mensen die zeggen dat ze goedmerken dat ze een powerbox hebben en je hebt mensen die zeggen dat het prul.
                          maar toch hebben er veel mensen het.
                          WAT IS HET NU ???

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

Slaat de overdruk van je inlaatgassen op en voegt deze weer toe zodra deze lager wordt. Verbreed/versterkt de “powerband” van je brommer/scooter

zoals ik zei, ik zelf vind het onnodig bij een vespa, mss alleen bij brute setups maar dan nog

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.