- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 1 maand geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 januari 2016 om 12:55 #185200
Ik wil voor van de zomer mijn ciao opschroeven naar de +-80kmh, wat zouden jullie dan zeggen? Het liefst gewoon alles nieuw. Wat zouden jullie doen qua carter, carb, cilinder etc.
Ik zelf zou zeggen: speedengine, 13/13 carb en een 70/80 cc.Er zit nu een gianelli citypower onder en de rest is standaard.
31 januari 2016 om 13:16 #202588De Speedengine is een goede basis dan om mee te beginnen. Bromkrukas erin en zal dan voor een 46mm Polini kiezen. 13/13 is prima en kan je later ook nog vervangen voor een grotere SHA carburateur 15 of 16mm. Dan zal je setup in zijn geheel nog wat sterker worden. Aangezien je nu bijna een gehele Polini setup hebt. Kies voor een Polini Top One als uitlaat. Vergeet ook niet een kleinere poelie. 😉
1 februari 2016 om 12:50 #202589Ik sluit me bij Martino aan, vergeet niet dat je ook de goede maat cilinderkop meebesteld.
Uitlaat kan je overigens nog even mee wachten, de Gianelli original power doet het van zichzelf ook al lekker hoor.
1 februari 2016 om 13:27 #202590Aha, en daarmee zou ik goede koppel, en een lekkere top moeten halen? Ben er wel achter gekomen dat het nog vrij prijzig is allemaal.
1 februari 2016 om 13:46 #202591Ja daarmee heb je goed koppel en een mooie top! en dat van die prijs is relatief, heb je mooi een motivatie en om niet te gaan roken
1 februari 2016 om 15:28 #202592De bovenstaande setups zin natuurlijk lekker.
Maar voor mij heeft de ideale setup ook te maken met de prijs.Nieuwe spullen verliezen als je uit de winkel loopt al 30% van hun waarde.
en tweede hand spullen daar moet je moet je het een beetje mee treffen.
Dus een goede combinatie daarvan en zelf wat werk doen heeft mijn voorkeur.Ik geloof dat Dylan een poline 46mm zonder zuigerveren te koop aanbied.
Ik heb nog wel een zuiger veer liggen, die mag je hebben.
Je hebt vast wel een standaard blokje, dat je kan prepareren op de site staat hoe.
Dan laat je dat kotteren. Een proma cc er op, goed afstellen en bazen.(Als je het goed doet hoef je alleen een nieuwe sproeier te kopen)
Ideaaaaaaaaal;)
Ps ik zou niet bij mij laten kotteren heb je mijn whitelist wel eens gezien? Brrrrrrrrrr
1 februari 2016 om 16:39 #202593zevenenergie :
De bovenstaande setups zin natuurlijk lekker.
Maar voor mij heeft de ideale setup ook te maken met de prijs.Nieuwe spullen verliezen als je uit de winkel loopt al 30% van hun waarde.
en tweede hand spullen daar moet je moet je het een beetje mee treffen.
Dus een goede combinatie daarvan en zelf wat werk doen heeft mijn voorkeur.Ik geloof dat Dylan een poline 46mm zonder zuigerveren te koop aanbied.
Ik heb nog wel een zuiger veer liggen, die mag je hebben.
Je hebt vast wel een standaard blokje, dat je kan prepareren op de site staat hoe.
Dan laat je dat kotteren. Een proma cc er op, goed afstellen en bazen.(Als je het goed doet hoef je alleen een nieuwe sproeier te kopen)
Ideaaaaaaaaal;)
Ps ik zou niet bij mij laten kotteren heb je mijn whitelist wel eens gezien? Brrrrrrrrrr
Of neem gewoon het gekotterd carter van mij over :p inderdaad ik verkoop ook een 80cc polini, nieuwe zuigerveertjes kosten niet zoveel dus die zou ik wel nieuw halen!
1 februari 2016 om 17:59 #202602De topicstarter geeft aan het liefste alles nieuw te willen betreft de setup; Goedkoop en snel kom je ook een heel eind met de volgende onderdelen, het is alleen niks exotisch;
-43mm DR evo
-13/13 Delorto carburateur
-Technigas Circuit
-Poelie 65/70 met passende snaarHiervoor wel graag de carters bewerken op de cilinder en het inlaatje ook niet vergeten. Ook de luchtfilter aanpassen en een juiste sproeier monteren.
2 februari 2016 om 09:03 #202606Justin,
indien je een goedkopere oplossing zoekt zal ik kotteren zelfs achterwegen laten gezien de meeste carters een 43DR bijvoorbeeld prima aankunnen qua pasvorm. Mocht je echter een begrensd carter hebben zal je deze even kunnen weg frezen/schuren. Mocht je groter willen is kotteren echter wel noodzakelijk mocht je dat willen stuur maar een pm daar komen we wel uit.
Omtrent de rest v/d set-up is voor het dagelijks gebruik een 43DR in combinatie met een 13/13 en wat martino verder aangeeft een prima degelijke keuze die redelijk slijtvast is. Ondanks dat je eigenlijk de carters niet hoeft te gaan bewerken is het wel bevorderlijk voor de prestaties en zal je meer uit de cilinder kunnen knijpen dan onaangepast.
Meeste onderdelen zijn nieuw nog goed te krijgen voor in mijn ogen niet al te veel geld gezien je voor 2e hands nagenoeg hetzelfde betaald indien je iets goeds wilt. Mijn advies is dan dus ook de spullen gewoon nieuw al dan niet via de webshop of mede forumgebruikers te kopen. Ik geloof dat Martino nog een 43 DR evo heeft liggen voor de verkoop maar dat weet ik niet zeker mocht dit zo zijn kan je hier al wat op besparen t.o.v de webshop.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.