Vespa-Ciao.NL
:: Wat is dit voor vliegwiel?

Home Forums Techniek Motorisch Wat is dit voor vliegwiel?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobbie88
    Topic starter

Ik heb een vraagje.
      Ik heb vandaag 2 vliegwielen gescoord, het zijn beide CP vliegwielen en op allebei staat gewoon het vespa teken. Ze lijken veel op elkaar, Ze hebben beide gewoon een magneetstrook aan de binnenkant, en zo’n gat erin. Alleen de ene weegt een stuk minder dan de andere. Die ene weegt 660gram, en de andere 1 kilo.. Wat is dan het verschil tussen beide? En ik heb wel is gehoord dat je beter een licht vliegwiel kan hebben, is dat ook zo?
      Edit:
      Foto’s

Dit is die van 1 kilo

Dit is die lichtere

Je ziet wel een paar verschilletjes maar niet héél veel toch?
      En ze zijn toch nog wel beide bruikbaar? Spiebaan etc is gewoon goed toch?

barry
      Donateur

allebij grijs van kleur???

bobbie88
        Topic starter

jep, gewoon dezelfde kleur.

Jacky
          Bijdrager

JA lichter is idd beter. Die lichteren zijn pinasco vliegwielen. Dit is zo een:
            Ziet die lichtere er zo uit? of zijn ze beiden metaalkleur gewoon?(deze is wel wat geschaaft let dar maar niet op)

Als ze allebij zelfde kleur hebben is het geen pinasco maar misschienb afgedraaid vliegwiel. Kheb dit ff ge-edit want postte die foot zowat gelijk met jou!

ArvidW
            Donateur

Zoww, die zier er goed verneukt uit zeg:S, lekker aangelopen en gaan smelten:S

Is de bovenkant van plastic / rubber ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

bobbie88
              Topic starter

nee ze zijn beide gewoon metaal kleur. Gewoon zoals een standaart vliegwiel. En ze zijn ook gewoon van vespa want er staat op beide dat teken op!

FonS
                Bijdrager

ik heb inderdaad ook CP vliegwielen van ong. 700 gram, en eentje van 1200 gram

die zat op m’n zwarte ciao toen ik hem kocht (trok dus voor geen meter op :p )

maar het zijn ook gewoon normale vliegwielen, zie je niets aan, weegt alleen meer

bobbie88
                  Topic starter

oke,
                    maar ik kan dus beter die van 660gram gebruiken? Of juist beter de zwaardere?

hansieb
                    Moderator

Die van 660 ofcourse !!

Ik heb hier ook een paar liggen , de 1 is ook zwaarder dan de ander 🙂 pak altijd mooi de ligste.

Heb nu de ligtste op de citta ookal gaat die maar 30km/h :con

Als je ciao niet echt over de boost heen komt ( door de windkracht 10 die er op dit moment staat ) zou ik de zwaardere pakken 🙂

FonS
                      Bijdrager

ik zou de lichte pakken, die zware van mij heb ik op de plank liggen

trekt echt niet op, veel te zwaar voor een 50cc

dus, als je de mogelijkheid hebt een licht vliegwiel te gebruiken, neem die dan :thumb

(vergelijk ze eens als je je verveelt, je merk het verschil zeker :p )

pier
                        Bijdrager

Dus als je vespa met andere woorden niet goed trekt!!

Vliegwiel afdraaien tot 700gram..
                          Cilinderkop afvlakke ( zowdat je verbrandingsruimte kleiner wordt )

En hij trekt weer goed zowals het zouw moeten?? 😀

FonS
                          Bijdrager

als voor de rest alles in orde is… (denk aan cp, condensator, bougie, zuigerveren – slotspeling) dan trekt ie goed ja

heb trouwens voor een vriend van me een cilinderkop laten vlakken door m’n pa (vraag er niet naar, hij doet het hooguit nog 1 keer voor mijzelf :p )
                            1,5 mm afgehaald, hij zei dat ie wel lekker reed ermee :p

Jacky
                            Bijdrager

ArvidW :
                              Zoww, die zier er goed verneukt uit zeg:S, lekker aangelopen en gaan smelten:S

Is de bovenkant van plastic / rubber ?

Zo ziet het eruit maar t wekrt wel nog dus:) Is idd kunstof ja

barry
                              Donateur

aangelopen tegen de koelkap.Even op de draaibank,beetje erafhalen met een hoog toerental & een kleine spoed & je ziet er niets meer van.Kom maar af & ik doe het gratis voor U.

Jacky
                                Bijdrager

bedankt voor het aanbod maar hij is (helaas) niet van mij. Was van een vriend.. had foto’s gemaakt omdat tie em kwijt wilde en k er iemand voor had misschien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.