Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Wat is dit voor koppeling?
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 11 maanden geleden door LvDoni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 mei 2007 om 13:21 #166783
Tijdens mijn schuuropruiming kwam ik een aparte koppeling tegen, hij is zwart, zwaarder als een normale, hij is ook hoger (steekt meer uit dan een normale) en er zitten inbusboutjes is, die nergens voor dienen zo te zien.
De aanloopsegmentjes zijn anders, en de koppelings-segmentjes die erin horen zijn zwaarder en iets groter.
Wel is de voorpoelie van gelijke grootte als ene normale.
is er iemand die weet waar dit vanaf komt?
foto`s:

Wie kan mij vertellen wat voor koppeling dit is?
2 mei 2007 om 13:27 #172716bij de how to over die complete vario monteren, zie je ook zo eeen( of iets wat er heel veel op lijkt) misschien is dit wel zo een?
2 mei 2007 om 13:28 #172717Lijkt op een belgenkoppeling… of iets anders maar die startschoentjes zijn vaag.
Btw ligt je snaar hoger bij deze ? dus het gedeelte waar je snaar op komt is die groter?
Edit volgens mij past die niet eens op vespa check dat gedeelte wat tegen de krukas aan komt.
2 mei 2007 om 13:53 #172718Bij mijn weten ligt de snaar neit hoger, ik kan het wel ff proberen zo.
En hij past zeer zeker op vespa, hij komt er zelfs vanaf! 😉 En het ronde schaaltje/dingetje die je op je koppeling doet als laatst (om te zorgen dat de segmentjes niet naar buiten vliegen) is bij deze veel dieper. Hij past er echt op! 😉
Die startschoentjes zijn idd vaag… maarja, misschien dat iemand hierdoor het merk weet?
ik kan er ook nergens een merknaam op vinden namelijk 😕
2 mei 2007 om 14:29 #172719Zo te zien passen er veel bredere koppelingssegmenten in :con Mischien een ouderwetse “super” race koppeling? Bredere koppelingssegmenten is wel fijn al je polini metaal gaat gebruiken, dan gaan je segmenten tenminste langer mee dan 1 maand:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno2 mei 2007 om 14:33 #172720Koppelingssegmenten zijn inderdaad breder… volgens mij, ik zal het nog even bekijken.
Hij is te koop btw, inclusief segmentjes.. zogauw ik weet wta het is komt hij wel in mn verkooptopic 😉
EDIT: segmentjes zijn even groot als normale. Wel zijn de segmentjes 3 gram lichter, en zijn ze genummers, en er staat een S op.
Ook is het slijtmateriaal volgens mij anders, maar dat weet ik neit cker.
2 mei 2007 om 18:32 #172721Dit is een koppeling die voor een italjet tifanny is.
die zijn zwaarder, voor de rest is alles het zelfde.
je sleurt alleen maar meer gewicht mee 🙂46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 mei 2007 om 19:00 #172722(voor degene die niet weet wat flick bedoelt; da’s een soort sparta-met, een fiets met een imitatie vespa blokje dus 😉 zie ook edjuh’s galleries)
2 mei 2007 om 19:07 #172723whaaaa, denk ik eens wat speciaals te hebben. Maargoed, nu kan ik er mooi mee kloten 😉 ik zorg er wel voor da tdeze koppeling beter word als een ori 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.