:: Wat is dit voor een onderdeel?
-
hjtTopic starter
hallo mensen,
ik heb 2 week geleden een vespa si aangeschaft
nou is mijn vraag onder mijn zitje zag ik 2 pluggen zitten waarom weet ik niet want ik heb helemaal geen verstand van brommers
de 2 plugjes zitten in een zwart doosje met 3 gaten , beter kan ik het niet uitleggen
zit in het midden van het plaatje
Dat zwarte doosje waar jij het over hebt is het luchtfilter. Die gaatjes zijn bedoel om lucht door te laten naar de carburateur. Bij jou zitten die 2 pluggen er waarschijnlijk in omdat de sproeier in de carburateur te klein is. Om dat wat beter te kunnen begrijpen raad ik je aan om wat meer hier op het forum rond te gaan lezen over sproeiers en het afstellen van je carburateur. Hou het er maar op dat je brommer nu begrenst word doordat de sproeier te klein is en hij te weinig lucht krijgt door de plugjes.
hjtTopic starter
bedankt voor je snelle antwoord
tja ik ben meer van de auto’s maar mooi weer komt eraan en heb geen cabrio 8)
dus eigenlijk heb ik gewoon een andere sproeier nodig?
Jup. Je zal even moeten testen maar het zal waarschijnlijk 1-4 maatjes groter zijn als je beide plugjes eruit haalt. Gewoon een setje sproeiers kopen die allemaal rondom wat er nu in zit zijn en dan gewoon gaan testen waarmee hij het beste loopt. 
GuidoDonateur
Zijn het echt pluggen van hard plastic of een soort schuim?
hjtTopic starter
zijn echt pluggen voor in een muur
:'(
GuidoDonateur
Dat is jammer. Die horen er niet in. Waarschijnlijk als lapmiddel geplaatst om een ander probleem op te lossen. Kun je de zijkappen en de treeplankjes weghalen en een paar foto’s maken?
Er bestaan ook orginele plugjes die in de luchtfilter gaten gebruikt worden, deze lijken alleen niet op pluggen voor in de muur.
hjtTopic starter
is inmiddels opgelost sproeier was te klein zit nu een 52 in i p v 48
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.